Prøveplader - advarsel
Fra : Palle Madsen

Dato : 11-04-01 07:50

Politikontrol af prøveplader.
Snippet fra Fyens Stiftstidende online.

http://www.fyensstiftstidende.dk/VisArtikel.php?ArtikelID=51276

Palle
XS 400 - med rigtige plader

Fra : Ole Mogensen

Dato : 11-04-01 08:04

Palle Madsen wrote:

> Politikontrol af prøveplader.
> Snippet fra Fyens Stiftstidende online.
>
> http://www.fyensstiftstidende.dk/VisArtikel.php?ArtikelID=51276
>
> Palle
> XS 400 - med rigtige plader

Fint , det er på tide der blive gjordt noget.

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 11-04-01 11:42

> Fint , det er på tide der blive gjordt noget.
Hvorfor det ?
Jeg synes at dem der har samvittighed og penge til det, da bare skal ha lov
at køre med prøveplader så meget de har lyst

Mvh
Morten

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 11-04-01 15:04

> Hvorfor det ?
> Jeg synes at dem der har samvittighed og penge til det, da bare skal ha
lov
> at køre med prøveplader så meget de har lyst

Hvis ingen misbrugte prøvepladerne, ville det ikke være nær så dyrt at leje
dem.

Personligt synes jeg det ser totalt latterligt ud når folk kommer valsende
på en dyr dyr maskine m/ prøveplader - det være sig en Harley-Ferguson eller
en Ducati. Det signalerer simpelthen "jeg er en blærerøv, der ikke har råd
til mit ego". Jeg ville gemme mig i et hul hvis jeg blev nødt til den slags.
Tror en fyr på Duc 996 m/ prøveplader virkelig han er sej? The joke's on him
siger jeg bare!

Mvh
Steen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-04-01 15:32

Steen S. Schmidt wrote:

> [...]
> den slags. Tror en fyr på Duc 996 m/ prøveplader virkelig han er sej? The

Nu er det jo ikke sikkert at de er blærerøve, det _kunne_ jo også være at
de bare er blevet forelsket i en mc som de kun kan få råd til ved at køre
med prøveplader. Nu skal i jo ikke tro at det er noget jeg går ind for, men
man behøver jo ikke at stemple alle som blærerøve, bare fordi de har fusket
½sig til en dyrere mc end ens egen. (hvem sagde jantelov
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 11-04-01 16:56

> Nu er det jo ikke sikkert at de er blærerøve, det _kunne_ jo også være at
> de bare er blevet forelsket i en mc som de kun kan få råd til ved at køre
> med prøveplader.

Jamen, jeg er da også forelsket i en Mercedes 600 SEC, skulle jeg så gå ud
og stjæle én (jeg har ikke lige råd til den lige nu)?

> [...]
fusket
> ½sig til en dyrere mc end ens egen. (hvem sagde jantelov

Næh, selvfølgelig. Man kunne så stemple dem som kriminelle i stedet. Jeg er
absolut ikke misundelig på en fyr der er nødt til at køre med prøveplader -
jeg har ondt af ham. Hans blinde vinkel er de forreste 180 grader, med alt
det han må kigge sig over skuldrene

Dét med prøveplader må folk sgu selv styre - jeg går ikke ud og melder en
fyr fordi han misbruger dem. Jeg synes bare det er lamt at brokke sig over
de er blevet for dyre - hvem søren bruger dem dog så tit at det er et
problem?. Forhandlerne, som reelt er de eneste med dét behov, får jo stadig
rabat....

Mvh
Steen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-04-01 16:09

Steen S. Schmidt wrote:

> Jamen, jeg er da også forelsket i en Mercedes 600 SEC, skulle jeg så gå ud
> og stjæle én (jeg har ikke lige råd til den lige nu)?

Selvfølgelig ikke, jeg siger jo bare at de ikke nødvendigvis er blærerøve

> fusket
>
> Næh, selvfølgelig. Man kunne så stemple dem som kriminelle i stedet.
Jeps, den betegnelse passer jo bedre end blærerøve

> Jeg er absolut ikke misundelig på en fyr der er nødt til at køre med
> prøveplader - jeg har ondt af ham. Hans blinde vinkel er de forreste 180
> grader, med alt det han må kigge sig over skuldrene

Hehe, jeps, det må da fjerne det meste af fornøjelsen ved at køre mc.

> [...]
> fyr fordi han misbruger dem. Jeg synes bare det er lamt at brokke sig over
> de er blevet for dyre - hvem søren bruger dem dog så tit at det er et
Godt spørgsmål, men det er jo nok alligevel nogen, og det rammer jo dem
urimeligt hårdt. Men kravene til forhandlerplader er vist ikke så slemme
svjh., så de klarer sig jo nok alligevel.

> Forhandlerne, som reelt er de eneste med dét behov, får jo
> stadig rabat....
Ja, hvor meget er de egentlig blevet ramt af opstramningen?

Fra : Morten Juel

Dato : 11-04-01 17:08

> Jamen, jeg er da også forelsket i en Mercedes 600 SEC, skulle jeg så gå ud
> og stjæle én (jeg har ikke lige råd til den lige nu)?
Hvor skal tyveri lige pludselig tages med ind i billedet, du kan da futte
til tyskland og hent en hvis du synes.
Det med tyveri er da underlig at bringe ind i diskutionen.

Jeg synes bare det er lamt at brokke sig over
> de er blevet for dyre - hvem søren bruger dem dog så tit at det er et
> problem?.
Hehe nu er jeg lærling med 3 cykler )
og skal man til syn, så er det 2 dage det er 200 spir og 200 spir er en slat
på en lærlingeløn !

Mvh
Morten

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 11-04-01 18:53

> Hvor skal tyveri lige pludselig tages med ind i billedet, du kan da futte
> til tyskland og hent en hvis du synes.
> Det med tyveri er da underlig at bringe ind i diskutionen.

Næh, det kom med fordi at folk åbenbart kan opføre sig som de vil, hvis de
er blevet forelsket i en motorcykel? Hvis man kører - og her tænker jeg kun
på misbrug - med prøveplader, bare fordi man er "forelsket", så er der sgu
noget galt.

> [...]
> Hehe nu er jeg lærling med 3 cykler )
> og skal man til syn, så er det 2 dage det er 200 spir og 200 spir er en

Hvorfor skal de synes, hvis de ikke er indregistrerede? Jeg synes bare at
hvis man synes det er for dyrt at indregistrere, og alligevel vil kører på
maskinen med prøveplader, så er det på tide at indse at man ikke har råd til
motorcykel. Man kan sgu ikke bare tage hvad man har lyst til! Og for øvrigt
er synskørsel vel heller ikke misbrug?

Mvh
Steen

Fra : Adam Christensen

Dato : 11-04-01 18:29

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message

> [...]
til
> motorcykel. Man kan sgu ikke bare tage hvad man har lyst til! Og for

Jeg kunne ikke være mere enig. Hvad blev der af "tæring efter
næring"-princippet? Måske det forsvandt i takt med den faldende rente, idet
(stort set) alle i dag har råd til en kassekredit

Eller måske det er deres måde at opponere mod de høje registreringsafgifter
på - hov, ser jeg en parallel til AHK? Hehe... )))

--
Adam
SV650S (skidebillig.dk på prøveplad(d)er)

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 11-04-01 18:00

On Wed, 11 Apr 2001 18:07:36 +0200, Morten Juel wrote:

> Hvor skal tyveri lige pludselig tages med ind i billedet, du kan da futte
> til tyskland og hent en hvis du synes.
> Det med tyveri er da underlig at bringe ind i diskutionen.

Det er da ganske sammenligneligt. I begge tilfælde kører du rundt
på noget maskineri, som du ikke har betalt for.

Eller sagt på en anden måde: Hvis du gerne vil deltage i festen,
så må du da også betale entré.

Prøvepladerne er en "flink ting" fra statens side - så man
slipper for at skulle køre rundt med kværnen på en trailer, hvis
den skal sælges uindregistreret, synes, etc.

Men det prøveplade-misbrug som praktiseres i stor stil bliver de
vel ikke ved med at tolerere..

> Hehe nu er jeg lærling med 3 cykler ) og skal man til syn,
> så er det 2 dage det er 200 spir og 200 spir er en slat på en
> lærlingeløn !

Luksusproblem :)

--
Stig

Fra : Frasier

Dato : 11-04-01 18:12

"Stig H. Jacobsen" <nzaa7en001@sneakemail.com> wrote in message

> Det er da ganske sammenligneligt. I begge tilfælde kører du rundt
> på noget maskineri, som du ikke har betalt for.

Det er jo ikke det der er pointen! Pointen er at man ikke køber en maskine
fordi den er dyr, men fordi man synes om den. At det så er forkert mht.
prøvepladerne kan vi hurtigt blive enige om.

Frasier

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 11-04-01 19:22

> Det er jo ikke det der er pointen! Pointen er at man ikke køber en maskine
> fordi den er dyr, men fordi man synes om den.

Sikkert nok, men man kan altså ikke bare køre rundt på prøveplader,
ligegyldigt hvor godt man synes om motorcyklen.

Jeg ville heller ikke stjæle en Mercedes 600 SEC fordi den var dyr, næhh,
det er fordi jeg er vild med den

(Forestil Jer lige betjentens ansigt; "Jamen, jeg æææælsker den!"

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 12-04-01 12:59

Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en

> Jeg ville heller ikke stjæle en Mercedes 600 SEC fordi den var dyr,
næhh,
> det er fordi jeg er vild med den

Helt ærligt:
Hvad er det ved en 600 SEC'er, de gør dig vild med den, og kan du bruge
dette til noget i praksis??

--
Armand.

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 13-04-01 14:11

> Helt ærligt:
> Hvad er det ved en 600 SEC'er, de gør dig vild med den, og kan du bruge
> dette til noget i praksis??

Det er teknikken! Den har så mange fede features. Ved nærmere eftertanke vil
jeg hellere have en ny S 600 i stedet. Jeg tror mange af de tekniske
nyskabelser i denne bil er mere brugbare i praksis, for den almindelige
mand, end de tekniske fortrin på en avanaceret sportsmotorcykel er. Jeg ved
i hvert fald at jeg vil have lettere ved at finde ud af at bruge
klimasystemet i en S 600, end jeg vil have ved at køre stærkere på en Honda
SP-1 end på en SV650S.

Kan man bruge en Duc 996 eller MV Agusta F4 til andet i praksis, end man kan
bruge andre MC'er til?

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 12-04-01 13:53

Frasier <frasier@forum.dk> skrev i en news:9b235h$gdq$1@sunsite.dk...

> ...............................Pointen er at man ikke køber en maskine
> fordi den er dyr, men fordi man synes om den.

Indrøm det nu bare:
"At synes om den" indebærer i høj grad også: "at synes om
blærerøvs-effekten" i ejerskabet af en sådan!

Hvorfor tror du at den dengang nye Passat gik som varmt brød og at folk
ligefrem stod på ventliste til en?
Var det p.g.a det nye "vier-lenk forderrad aufhängung" eller den
gammelkendte VW-motor? Nix - det var alene fordi at det var den første
bil der blev markedsført på tv-reklame og at hele villakvarteret og
bekendskabskredsen derved ikke var i tvivl om at man havde købt en ny
bil, deri at de ville kunne genkende det nye og markante design
Simpel blærerøvs-effekt, som forøvrigt hver gang der står en ny bil i en
villa-indkørsel!

--
Armand.

Fra : Frasier

Dato : 12-04-01 17:48

> Frasier <frasier@forum.dk> skrev i en news:9b235h$gdq$1@sunsite.dk...

> Indrøm det nu bare:
> "At synes om den" indebærer i høj grad også: "at synes om
> blærerøvs-effekten" i ejerskabet af en sådan!

Not at all, men der skal da nok være nogle der tænker sådan:( Jeg synes at
det er så pisse fattigrøvs agtig(og typisk dansk) at have den indstilling.
"Så nu har han købt ny bil, det gør han nok for at blære sig"! Hvorfor skal
det hele være så negativt? Hvorfor er det altid do. der bliver sagt i
krogene, og ikke "fuck den er sej den bil"?

> [...]
> bil, deri at de ville kunne genkende det nye og markante design
> Simpel blærerøvs-effekt, som forøvrigt hver gang der står en ny bil i en

Sjovt eksempel! Jeg ejer faktiskt en sådan passat, og har aldrig set nogle
passatreklamer!
Jeg ejer den, da jeg synes at passat'en er en af de pæneste stationcars, og
er fuldstændig ligeglad om andre ved at jeg har købt ny bil!

Frasier

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-04-01 22:17

Armand wrote:

> Frasier <frasier@forum.dk> skrev i en news:9b235h$gdq$1@sunsite.dk...

> Indrøm det nu bare:
> "At synes om den" indebærer i høj grad også: "at synes om
> blærerøvs-effekten" i ejerskabet af en sådan!

Jamen, er der da noget galt i at folk blærer sig / er stolte over deres nye
legetøj? Det siger janteloven, men jeg har nu ikke noget imod det

Glæd dig på ejernes vegne

Fra : Armand

Dato : 13-04-01 01:44

Jes Vestervang <jesvj@mailme.dk.fjern_mig_og_punktummet> skrev i en

> Jamen, er der da noget galt i at folk blærer sig / er stolte over
deres nye
> legetøj? Det siger janteloven, men jeg har nu ikke noget imod det

OK! Men kald så blot tingene ved rette navn!

Men jeg kigger lidt dybere og anskuer at folk allerede i købsfasen er
ude i
blærerøvs-vurderinger :-/

> Glæd dig på ejernes vegne

Desværre ikke VW-ejernes! Folkevogn har jo lige siden været udsat for
såvel faldende kvalitet som kulance-vilje

Bøtte-bøtter

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-04-01 11:27

Armand wrote:

> OK! Men kald så blot tingene ved rette navn!

OK

> Men jeg kigger lidt dybere og anskuer at folk allerede i købsfasen er
> ude i
> blærerøvs-vurderinger :-/

Tjah, det er der jo ikke noget galt i. Men folk er lidt naive hvis de tror
at der er meget blærerøvseffekt ved en Duc med lodretkørte dæk på
prøveplader Men det at blærerøvseffekten ikke er så stor, gør jo ikke
mc'en dårligere, vel?

Hehe

Fra : Armand

Dato : 13-04-01 13:33

> [...]
> tror at der er meget blærerøvseffekt ved en Duc med lodretkørte dæk på
> prøveplader Men det at blærerøvseffekten ikke er så stor, gør jo

Næh! Men det slagter lis'som ejeren, ikke!?
Og efterhånden når den situation nærmest er normen, sker det at man
danner negative associationer overfor prøveplade-kongerne :-/

--
Armand.
(der ikke selv kan sige sig fri for at have kørt med prøveplader,

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-04-01 15:33

Armand wrote:

> Jes Vestervang <jesvj@mailme.dk.fjern_mig_og_punktummet> skrev i en

> Næh! Men det slagter lis'som ejeren, ikke!?

Jo, det gør det egentlig.

> Og efterhånden når den situation nærmest er normen, sker det at man
> danner negative associationer overfor prøveplade-kongerne :-/

Det er jo egentlig forståeligt nok :-/

> --
> Armand.
> (der ikke selv kan sige sig fri for at have kørt med prøveplader,
> endsamt at iberegne blær-effekten ved diverse indkøb)

Hehe, det med blær-effekten kan jeg heller ikke sige mig fra af at have
medregnet Men det behøves der jo heller ikke at være noget galt i

Fra : Armand

Dato : 13-04-01 16:38

> Hehe, det med blær-effekten kan jeg heller ikke sige mig fra af at
have
> medregnet Men det behøves der jo heller ikke at være noget galt i

Nej!
Lige indtil man forsøger at blære sig med noget som alle og enhver ved
kun har kostet det halve af normalen :-/

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-04-01 19:08

Armand wrote:

> [...]
> Lige indtil man forsøger at blære sig med noget som alle og enhver ved
> kun har kostet det halve af normalen :-/

Ja, der går det galt :-/

Fra : Adam Christensen

Dato : 13-04-01 19:25

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjern_mig_og_punktummet> wrote in message

> Hehe, det med blær-effekten kan jeg heller ikke sige mig fra af at have
> medregnet Men det behøves der jo heller ikke at være noget galt i

> GSX-R250 / TS125ER

*LOL* - hvornår?

(sorry) )))

--
Adam
SV650S

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-04-01 00:29

Adam Christensen wrote:

> *LOL* - hvornår?

Jajajah, grin du bare. Men når man er nede i det prisleje er der skam en
hel del mere blær i en babygixxer, end i en eller anden semiknallert!

> (sorry) )))

Hmm, så lad gå da.

> --
> Adam
> SV650S

Nåeh, det er jo næsten en Corolla
Sorry

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-04-01 21:08

Stig H. Jacobsen wrote:

> Det er da ganske sammenligneligt. I begge tilfælde kører du rundt
> på noget maskineri, som du ikke har betalt for.

Maskineriet er i hvert fald betalt! At man så ikke betaler entré er en
anden (skidt) ting imo.

> Eller sagt på en anden måde: Hvis du gerne vil deltage i festen,
> så må du da også betale entré.

Jeps, det svarer til at snige sig til festen uden at betale entréen som er
sindssygt dyr, for derefter at betale for drikkevarerne når man er sluppet
ind.
Det beskriver vist situationen rimeligt godt

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 12-04-01 02:58

On Wed, 11 Apr 2001 22:08:20 +0200, Jes Vestervang wrote:

> Jeps, det svarer til at snige sig til festen uden at betale entréen som er
> sindssygt dyr, for derefter at betale for drikkevarerne når man er sluppet
> ind.

Plus at du undsiger dig indsamlingen til moster Anna (vægt-/grøn
afgift), samt satser din formue i et pokerspil sent ude på natten
(forsikring). I tillæg forsøger vagterne (dem med de hvide
køretøjer) løbende at smide dig ud fra festen.

Men det må være en god fest, når man vil med til trods for
besværet!

--
Stig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-04-01 22:18

Stig H. Jacobsen wrote:

> [...]
> køretøjer) løbende at smide dig ud fra festen.
>
> Men det må være en god fest, når man vil med til trods for

Hmm, jeg synes at der er lidt for mange bitumenstriber og for meget grus i
svingene til den fest

Fra : Adam Christensen

Dato : 11-04-01 18:21

> jeg har ondt af ham. Hans blinde vinkel er de forreste 180 grader, med alt
> det han må kigge sig over skuldrene

*GRILL*

--
Adam

Fra : Morten Juel

Dato : 11-04-01 17:09

> Tror en fyr på Duc 996 m/ prøveplader virkelig han er sej? The joke's on
him
> siger jeg bare!

Hehehe bliver en sej MC mindre sej at at der sidder Pplader på ??? det var
sq da noget underligt noget at sige, selve cyklen er sq da lige fed, om der
så var er skilt med en ko bag på !

Mvh
Morten

Fra : Frasier

Dato : 11-04-01 17:35

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> sq da noget underligt noget at sige, selve cyklen er sq da lige fed, om

Det har noget med den danske jantelov at gøre!
Nogle mennesker er helt overbevist om at dyre køretøjer KUN bliver købt for
at kunne blære sig med dem. Det har ihvertfald INTET at gøre med at man
elsker at kigge på sit køretøj når man står op om morgenen, at man elsker at
sætte sig ind/ned på/i køretøjet, elsker at høre motoren spinne og elsker at
nyde køreglæden...... Og snart bliver smidt ud af konen, fordi man elsker
sine køretøjer højere end hende!

Frasier

Fra : Morten Juel

Dato : 11-04-01 17:42

> [...]
at
> nyde køreglæden...... Og snart bliver smidt ud af konen, fordi man elsker

Ja, du har nok desværre ret ;o(
Hvis jeg skulle ha ny cykel skulle det da ikke være for at blære mig, men
for køreglædens skyld !

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 12-04-01 13:52

Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en

> Ja, du har nok desværre ret ;o(
> Hvis jeg skulle ha ny cykel skulle det da ikke være for at blære mig,
men
> for køreglædens skyld !

Vrøvl!

"køreglæde" kan ikke defineres i kubik, Hk eller kroner!!!!

Jeg vil samtidig godt lige anfægte Frasier's (Morten: lader du en qoute
stå - Så lad lige forfatteren hænge ved også!!) udtalelse:

Hvilke fysiske kvaliteter står f.eks en Ducati inde for?? Gode bremser,
stabilt stel og deraf følgende gode kurveegenskaber!?
Er det den brug at størstedelen af prøveplade-Ducati's bliver benyttet
til??
Under blot en hastig vurdering af dæksiders ubenyttethed, kan man
hurtigt lure størstedelen(?) af Langelinies prøveplade-modeller af som
at være rene show-off objekter!!!

Tilbage står glæden alene ved ejerskabet - Men dækkes denne faktor i
bund og grund ikke af ordet: "blær"? Og er der meget ejerglæde/blær ved
tydeligvis at udpensle at ens ejendom kun er noget discount-kram til
halv pris??

Igen , som før, vil jeg gerne trække en parallel til det at have et
stort B&O fjernsyn, som alle og enhver ved at man har købt til spotpris
på et værtshus:
Er det for at få sig en god billedoplevelse (B&O er vel forøvrigt ikke
ligefrem det bedste(!) fjernsyn på markedet!?), at manden anskaffede sig
det? Næppe!
Men hvor meget ejerglæde/blær er der i det overfor den
bekendtskabskreds, som kender baggrunden for ejerskabet???

--
Armand.

Fra : Adam Christensen

Dato : 12-04-01 14:28

> [...]
> Under blot en hastig vurdering af dæksiders ubenyttethed, kan man
> hurtigt lure størstedelen(?) af Langelinies prøveplade-modeller af som

Spot on!

--
Adam
Sv650S

Fra : Frasier

Dato : 12-04-01 18:01

> Hvilke fysiske kvaliteter står f.eks en Ducati inde for?? Gode bremser,
> stabilt stel og deraf følgende gode kurveegenskaber!?

Aner det ikke, har aldrig prøvet en duc. Men det er også fuldstændig
ligegyldigt, da jeg mener at køreglæde kan være individuelt. Jeg er ikke den
store duc-fan, men nogle mennesker er sikkert fuldstændigt forelskede i
duc's design og lyd, og det kan i min verden give dem en god køreglæde!

> [...]
> bund og grund ikke af ordet: "blær"? Og er der meget ejerglæde/blær ved
> tydeligvis at udpensle at ens ejendom kun er noget discount-kram til

Nej læs do.

> [...]
> Men hvor meget ejerglæde/blær er der i det overfor den
> bekendtskabskreds, som kender baggrunden for ejerskabet???

Nu er jeg sq flov at sige at jeg ejer et b&o fjernsyn, og er langtfra
tilfreds med det. Købte det da det var det eneste tv jeg kendte til der
kunne dreje. Dette tv er godt på vej til at blive degraderet til soveværelse
tv. Et sony til 4k er efter min mening på mange punkter bedre, hvilket
b&o'et nok bliver skiftet ud med. Og så kan jeg jo kun være ked af at mit
ikke blev købt på en bodega

Frasier

Fra : Morten Juel

Dato : 12-04-01 19:27

> Vrøvl!
>
> "køreglæde" kan ikke defineres i kubik, Hk eller kroner!!!!
Nej armand det er true, men selv en CB500 føles bedre i motor og bremser
osv, i forhold til min gamle seca ! det må du da give mig ret i.. jeg ville
ikke købe en DUC eller lign, jeg vil bare ha en der har kræfter nok til at
køre 2 personer på + har super bremser, og andet
det er min indstilling !

> [...]
> Men hvor meget ejerglæde/blær er der i det overfor den
> bekendtskabskreds, som kender baggrunden for ejerskabet???
Enig, jeg vil også meget hellere ha et godt Sony, de er gode til kvalitet

Mvh
Morten

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 11-04-01 18:49

> Hehehe bliver en sej MC mindre sej at at der sidder Pplader på ???

Ja - meget!

> det var
> sq da noget underligt noget at sige, selve cyklen er sq da lige fed, om
der
> så var er skilt med en ko bag på

Det har noget, for mig, at gøre med personen der kører maskinen. Eksempelvis
ville Mads' Turbokawa være en skodmaskine, hvis jeg mente Mads var et røvhul
(det er han jo ikke . Sådan har jeg det med motorcykler. En Duc 996 er
federe uden plader i en udstillingshal, end den er med prøveplader på - vel
at mærke når det er en kriminel der kører den!

En motorcykel er mere end blot teknik - alt omkring den har noget med
motorcyklens sjæl at gøre. Derfor kan én R1'er være federe end en anden, og
en gammel spand af en motorcykel kan sagtens være fed nok, bare man kender
maskinen og manden der kører den.

Kom ikke hér og tal om Jantelov - respekt hvas der er én der putter plader
på en Duc 996. Så ville der sgu ikee komme andre kny end ""respekt!" herfra

Mvh
Steen

Fra : Frasier

Dato : 11-04-01 18:07

> [...]
>
> Kom ikke hér og tal om Jantelov - respekt hvas der er én der putter plader
> på en Duc 996. Så ville der sgu ikee komme andre kny end ""respekt!"

Du må meget undskylde mig, men hold da kæft en underlig indstilling at have!
Du er altså ikke glad for din mc, men glad for at kunne købe den?
Dette har just präcis noget med jantelov at gøre.

Frasier

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 11-04-01 19:25

> Du må meget undskylde mig, men hold da kæft en underlig indstilling at
have!
> Du er altså ikke glad for din mc, men glad for at kunne købe den?

Jeg tror du bør læse mine indlæg igen.

Mvh
Steen

Fra : Frasier

Dato : 11-04-01 18:27

> have!
>
> Jeg tror du bør læse mine indlæg igen.
>
> Mvh
> Steen

Det tror jeg ikke!
du skrev :"Kom ikke hér og tal om Jantelov - respekt hvas der er én der
putter plader
på en Duc 996. Så ville der sgu ikee komme andre kny end ""respekt!" herfra
"

Hvis ikke det har noget med prisen og ikke produktet at gøre, så forstår jeg
det ikke helt!

Frasier

Fra : Adam Christensen

Dato : 11-04-01 18:34

"Frasier" <frasier@forum.dk> wrote in message
> [...]

herfra
> "
>
> Hvis ikke det har noget med prisen og ikke produktet at gøre, så forstår

Fint nok, men så kan man jo trille rundt i sin indkørsel - eller tage dyret
på bane. Vil du virkelig påstå at dem der tager en Duc eller RSV Mille på
prøveplader til Langelinie (så en her til aften) eller Malerklemmen ikke gør
det for at blive set?

--
Adam

Fra : Frasier

Dato : 11-04-01 19:04

"Adam Christensen" <adam_christensen@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> prøveplader til Langelinie (så en her til aften) eller Malerklemmen ikke

Nu ved jeg det ikke, men jeg vil da gå ud fra at de gør det af samme årsager
som jeg selv, nemlig at nyde turen. Og det gør jeg ofte ekstra meget når jeg
kører sammen med andre.

Frasier

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 11-04-01 20:45

> [...]
årsager
> som jeg selv, nemlig at nyde turen. Og det gør jeg ofte ekstra meget når

Du nyder simpelthen turen - uden forsikring for dig, maskinen eller andre?

Mvh
Steen

Fra : Frasier

Dato : 11-04-01 20:53

> [...]
> jeg
>
> Du nyder simpelthen turen - uden forsikring for dig, maskinen eller andre?

OK, vi prøver igen!
Jeg går ud fra at de kører på deres mc'er af samme årsager som jeg kører på
min.
Havde du læst resten af indlægene vidste du at jeg ikke gik ind på
prøvepladeræsset!
Jeg har en mc på danske plader, og har aldrig haft en prøveplade i hånden.

Frasier

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 11-04-01 22:09

> OK, vi prøver igen!

Undskyld, jeg misforstod dig - det var sætningen "Nu ved jeg det ikke, men
jeg vil da gå ud fra at de gør det af samme årsager som jeg selv". Jeg
troede "de" var dem med prøveplader, og derfor var du én af dem (da "de" har
samme årsager som dig til "det", som jeg troede var prøvepladekørslen).

Sorry.

Mvh
Steen

Fra : Ole Mogensen

Dato : 11-04-01 18:53

Frasier wrote:

> [...]
> "
>
> Hvis ikke det har noget med prisen og ikke produktet at gøre, så forstår jeg

Jo prøv at læse det igen , hvis en vil have en maskine P.gr.a.
vedkommende /bare må have den maskine/ , og så spare op til
at betale hvad det koster, ikke bare fjolser rundt på prøveplader,
jo respekt , også herfra.

Ole Mogensen

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Frasier

Dato : 11-04-01 19:11

"Ole Mogensen" <ole.mogensen@fysik.dtu.dk> wrote in message

> [...]
> vedkommende /bare må have den maskine/ , og så spare op til
> at betale hvad det koster, ikke bare fjolser rundt på prøveplader,

Hehe, nytter ikke noget.
Man har....øhhhh....Jeg har sq ikke mere respekt for en gut fordi han
betaler for pladerne. Med det kan jeg bare se at han måske har flere penge
til sine køretøjer.
Jeg mener IKKE at man skal køre på prøveplader, men en cykel bliver da ikke
federe af at der er danske plader på!

Frasier

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 11-04-01 20:53

> Jeg mener IKKE at man skal køre på prøveplader, men en cykel bliver da
ikke
> federe af at der er danske plader på!

Bliver en gammel BMW ikke grimmere af at der er swastika på? Det er det jeg
mener (selvfølgelig ikke i dén grad - rolig nu). Nej, en MV Agusta, Duc 996,
Honda SP-1, Honda 929 Fireblade, Yamaha R1, SV650 eller hvad man nu vil
putte prøveplader på, bliver ikke mindre fed, rent teknisk, end med betalt
afgift.

Jeg synes bare at selve ideen med at have maskinen, kald den social eller
hvad du vil, den er væk. Egoisme (det er jo det, det i bund og grund er) og
MC-kørsel synes jeg ikke hører sammen. Det gør til gengæld hjælpsomhed og
venlighed. Man hjælper ikke andre MC-ister ved at lade være med at betale
sin afgift - det gør derimod livet surt for dem der prøver på at få sænket
afgiften. Det går staten da ikke med til hvis der er en masse der snyder -
så skal vi andre betale for Jeres sjov og ballade.

Husk på at det jeg siger kun er *min* mening. Det er ikke den endegyldige
sandhed. Det bliver det kun hvis nok mener det samme )

Mvh
Steen

Fra : Frasier

Dato : 11-04-01 20:56

> [...]
>
> Husk på at det jeg siger kun er *min* mening. Det er ikke den endegyldige
> sandhed. Det bliver det kun hvis nok mener det samme )

Det er også fint nok med din mening, jeg har jo så også min mening, og jeg
har godt nok har lidt besvær med at forstå din mening, hvilket sikkert er
gengældt.
Med det sidste du har skrevet, kan vi godt være lidt enige, men det du
skriver her er bestemt ikke det jeg læste(forstod) ud fra det første du
skrev!

Frasier

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 11-04-01 22:10

> Det er også fint nok med din mening, jeg har jo så også min mening, og jeg
> har godt nok har lidt besvær med at forstå din mening, hvilket sikkert er
> gengældt.

Jo, sådan er det jo når man er uenige

> Med det sidste du har skrevet, kan vi godt være lidt enige, men det du
> skriver her er bestemt ikke det jeg læste(forstod) ud fra det første du
> skrev!

Hmm, ok. Det er muligt jeg udtrykker mig lidt klodset i det her medie. Det
ville være lettere med kun et bord og et par pilsnere imellem os

Mvh
Steen

Fra : Frasier

Dato : 11-04-01 21:22

> Hmm, ok. Det er muligt jeg udtrykker mig lidt klodset i det her medie. Det
> ville være lettere med kun et bord og et par pilsnere imellem os
>
> Mvh
> Steen

....Og det må vi så en dag gøre!
Tager du prøveplader med? :)

Frasier

Fra : Armand

Dato : 12-04-01 13:53

Frasier og Steen!

Kan i ikke begge (mest Frasier??) checke jeres PC-indstillinger?

I en så lang streng, som denneher, er det totalt uoverskueligt når en af
parterne svarer på et spørgsmål som iflg listen først stilles 48
minutter senere!!

Det gør jo ikke sagen bedre at i begge er flittige skribenter i debatten
:-/

--
Armand.

Fra : Frasier

Dato : 12-04-01 18:05

> [...]
> minutter senere!!
>
> Det gør jo ikke sagen bedre at i begge er flittige skribenter i debatten

Er nu checket, og mit ur skulle gå korrekt + tidszonen er dk.

Frasier

Fra : Morten Juel

Dato : 11-04-01 18:19

> [...]
>
> Kom ikke hér og tal om Jantelov - respekt hvas der er én der putter plader
> på en Duc 996. Så ville der sgu ikee komme andre kny end ""respekt!"

Hehe du har sku da en skrue løs et sted !! Cyklerne er da lige fede om så
det er en nar der køre på den eller det er ens kæreste. Det er sq da cyklen
der tæller ikke personen..
Synd for dig at du ikke kan vudere en forbikørende cykel, du kender jo ikke
personen der køre på den !! hehe

Mvh
Morten

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 11-04-01 19:25

> Synd for dig at du ikke kan vudere en forbikørende cykel, du kender jo
ikke
> personen der køre på den !! hehe

Jo, det kan jeg i bred udstrækning. Hvis der er prøveplader på, så er det
muligvis en jeg ikke bryder mig om - jeg vil dog lade tvivlen komme
vedkommende til gode, da det jo kan være han er på vej i lovligt ærinde.

Det jeg vrænger næse ad, er fyren som kommer ind over rådhuspladsen på den
fede rumlende Duc, hvorefter man ser der er prøveplader på svinet. Nedtur!

Mvh
Steen

Fra : Morten Juel

Dato : 11-04-01 18:36

hehe du prøver og jeg prøver.. men jeg forstår dig bare ikke..
men vi skal jo heller ikke alle være ens

Mvh
Morten

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-04-01 21:17

Steen S. Schmidt wrote:

> [...]
> fede rumlende Duc, hvorefter man ser der er prøveplader på svinet. Nedtur!

Du blander vist det med cyklen og manden der har den sammen.
Cyklen bliver absolut ikke mindre fed af at der ikke er betalt
misundelsesafgift (de første 150% af afgiften) af den.
Om man så vil respektere ejeren på trods af at han har undladt at betale
misundelsesafgiften er en _helt_ anden ting.

Selv har jeg egentlig ikke noget imod dem der kører på prøveplader, men det
er mest på grund af mit syn på skatte/afgifttrykket i DK.
Husk på at prøvepladefuskerne bare er et symptom på det urimelige
afgiftniveau!

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 11-04-01 22:47

> [...]
> er mest på grund af mit syn på skatte/afgifttrykket i DK.
> Husk på at prøvepladefuskerne bare er et symptom på det urimelige

Aha! Vi kan hurtigt blive enige om at afgifterne er for høje - ingen tvivl
dér.

Det får bare ikke lige politikerne til at sætte afgiften ned, at nogen ikke
betaler den.

Nå, nok om det

Mvh
Steen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-04-01 22:11

Steen S. Schmidt wrote:

> [...]
> dér.
>
> Det får bare ikke lige politikerne til at sætte afgiften ned, at nogen

Næh, men de sætter den vel heller ikke op. I hvert fald ikke på grund af
det.

> Nå, nok om det

Jeps

Fra : Adam Christensen

Dato : 11-04-01 18:18

> [...]
slags.
> Tror en fyr på Duc 996 m/ prøveplader virkelig han er sej? The joke's on

Du mener altså at jeg vil blive til grin hvis jeg kommer på Malerklemmen med
SV'eren på blærerøvsplader? )))))

--
Adam
SV650S (billig, billig på prøveplader)

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 11-04-01 19:26

> Du mener altså at jeg vil blive til grin hvis jeg kommer på Malerklemmen
med
> SV'eren på blærerøvsplader? )))))

Nah, det er nok lidt kult på en SV'er. Hvis man ikke har råd til at betale
afgift på dén, så er man på røven!

Mvh
Steen

Fra : Morten Juel

Dato : 11-04-01 18:37

> Du mener altså at jeg vil blive til grin hvis jeg kommer på Malerklemmen
med
> SV'eren på blærerøvsplader? )))))
hehe det synes jeg ikke, sv'eren er nemmerlig fed

mvh
morten **som nok skal hilse**

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 11-04-01 23:06

> [...]
slags.
> Tror en fyr på Duc 996 m/ prøveplader virkelig han er sej? The joke's on

Vi kunne simpelthen ikke være mere enige

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Ole Mogensen

Dato : 11-04-01 18:43

Morten Juel wrote:

> [...]
> Jeg synes at dem der har samvittighed og penge til det, da bare skal ha lov
> at køre med prøveplader så meget de har lyst

rofl

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Adam Christensen

Dato : 11-04-01 18:46

> Jeg synes at dem der har samvittighed og penge til det, da bare skal ha
lov
> at køre med prøveplader så meget de har lyst

Selvfølgelig skal de ikke det - loven er lige for alle! Næh, de skulle have
en bøde så stor at de hurtigt kom til at ønske at de havde indregistreret
cyklen fra start - eller købt en anden de havde råd til!

Og nej, det har ikke noget med Jantelov at gøre. Det har noget at gøre med
at man skal følge rigets love...

--
Adam
SV650S

Fra : Morten Juel

Dato : 11-04-01 20:05

> Og nej, det har ikke noget med Jantelov at gøre. Det har noget at gøre med
> at man skal følge rigets love...
ok følger du den ??
jeg mener holder du grænsen ved 80 på landevej ?
svar nu ærligt !
for hvis du ikke gør er du ikke et hak bedre end dem !

mvh morten

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 11-04-01 21:15

> jeg mener holder du grænsen ved 80 på landevej ?
> svar nu ærligt !
> for hvis du ikke gør er du ikke et hak bedre end dem !

Der er forskel (igen i mit lille hoved) på at belaste andre økonomisk, og så
køre efter foholdene. Ja, jeg kører tit over 80 på landevejen, nej jeg kører
meget sjældent over 50 i byerne - ofte meget langsommere i tæt bebygget
område (midtbyen osv.).

Der *er* forskel.

Mvh
Steen

Fra : Morten Juel

Dato : 11-04-01 21:30

> [...]

kører
> meget sjældent over 50 i byerne - ofte meget langsommere i tæt bebygget

hehe, nu er vi så ude i grå zonerne af loven, og igen er det en blanding af
danskernes holdning, moral og jantelov
Jeg køre da også efter forholdene, og havde jeg råd til en Duc eller en
mille uden afgift, havde jeg sikkert sådan en på prøveplader, men igen måske
ikke, da jeg godt kan li at kunne ha min pige med, og det må man jo ikke på
pplader
Man bryder loven ligemeget om man køre for stærkt eller om man køre
uretmessigt på pplader

Mvh
Morten
XS400 Seca
2Stk MTX 125L

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 11-04-01 22:51

> hehe, nu er vi så ude i grå zonerne af loven, og igen er det en blanding
af
> danskernes holdning, moral og jantelov

Ja, det er jo med meninger som med røvhuller - alle har dem!

Nå, så deeet....

Mvh
Steen

Fra : Adam Christensen

Dato : 11-04-01 23:10

> Man bryder loven ligemeget om man køre for stærkt eller om man køre
> uretmessigt på pplader

100% enig! Men skal man da ikke acceptere at ordensmagten gør noget for at
forhindre det?

--
Adam
SV650S

Fra : Morten Juel

Dato : 11-04-01 23:18

> 100% enig! Men skal man da ikke acceptere at ordensmagten gør noget for at
> forhindre det?

jow da helt klart
selv om vi bedre kan li de chekker nogle ting frem for andre

Mvh
Morten

Fra : Adam Christensen

Dato : 11-04-01 23:07

> ok følger du den ??
> jeg mener holder du grænsen ved 80 på landevej ?
> svar nu ærligt !

Selvfølgelig gør jeg ikke (altid) det, men jeg piver til gengæld ikke når
jeg bliver snuppet. Og når politiet opstiller fartkontrol på Roskildevej if.
med åbent hus hos MC Hjørnet, så brokker jeg mig heller ikke.

> for hvis du ikke gør er du ikke et hak bedre end dem !

Jamen det har jeg skam aldrig påstået, men jeg er dog uenig i at man skal
have lov til bare at futte rundt på prøveplader.

Lige så vel at det er fint (og fornuftig brug af resurserne) at politiet
laver fartkontrol i trafikmæssigt farlige områder, er det også en glimrende
idé at lave prøvepladerazzia if. med et træf, hvor pågældende politikreds er
løbet tør for prøveplader!

--
Adam
SV650S

Fra : Morten Juel

Dato : 11-04-01 23:20

> [...]
if.
> med åbent hus hos MC Hjørnet, så brokker jeg mig heller ikke.
Hehe der synes jeg sq godt at de kunne holde sig væk

> Jamen det har jeg skam aldrig påstået, men jeg er dog uenig i at man skal
> have lov til bare at futte rundt på prøveplader.
Ha lov og ha lov det er jo ikke lovligt, så det er jo op til folk selv,
ligesom det er mht hastighed

> [...]
glimrende
> idé at lave prøvepladerazzia if. med et træf, hvor pågældende politikreds
ja for sin vis.. men vi kan jo bedre li de fjerner narko f.eks

Mvh
Morten

Fra : Adam Christensen

Dato : 11-04-01 23:18

> ja for sin vis.. men vi kan jo bedre li de fjerner narko f.eks

Kan vi?

--
Adam

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 11-04-01 23:27

> ok følger du den ??
> jeg mener holder du grænsen ved 80 på landevej ?
> svar nu ærligt !
> for hvis du ikke gør er du ikke et hak bedre end dem !

Tesk -tesk !!!!

Morten dog, det er for lavt, var der ikke noget med at du var på Klemmen
sidste år på "Yamsen", uden at du havde styrebrev til den ?

Og hvad har det så med tråden at gøre , netop , IKKE EN SKID !! )

Det er lige så relevant som det "mundlort" du lige lukkede ud )

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Morten Juel

Dato : 11-04-01 23:51

> Tesk -tesk !!!!
hehe det hedder Tsk tsk

> Morten dog, det er for lavt, var der ikke noget med at du var på Klemmen
> sidste år på "Yamsen", uden at du havde styrebrev til den ?
Jow da, må man ikke det ??

> Og hvad har det så med tråden at gøre , netop , IKKE EN SKID !! )
> Det er lige så relevant som det "mundlort" du lige lukkede ud )
Hov hov Dennis, det var jo for at lave en sammen hæng mellem hvad folk synes
var ok, og hvad der egentligt er lovligt
jeg er da heller ikke for god til det med 80kmt på landevej, men det var
sammenhængen

Mvh
Morten

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 11-04-01 23:54

> hehe det hedder Tsk tsk

Æv ! , Je fatter aldri´en ski `

> [...]
> var ok, og hvad der egentligt er lovligt
> jeg er da heller ikke for god til det med 80kmt på landevej, men det var

Hmmmm !

Hvornår får jeg min Nr. plade skilt

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Morten Juel

Dato : 12-04-01 00:25

> Æv ! , Je fatter aldri´en ski `
Det hedder:
Æv ! , Je fatter hellr aldre or en ski

> Hmmmm !
>
> Hvornår får jeg min Nr. plade skilt

De er ved at blive lavet
I skal nok få nys når jeg har dem eller ved en dato

Mvh
Morten

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 12-04-01 02:07

On Thu, 12 Apr 2001 00:50:55 +0200, Morten Juel wrote:

> jeg er da heller ikke for god til det med 80kmt på landevej, men det var
> sammenhængen

Selv om du ikke er god til det, så håber jeg trods alt at du har
fået pappet til det nu.. :-|

--
Stig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-04-01 21:20

Adam Christensen wrote:

> [...]
>
> Og nej, det har ikke noget med Jantelov at gøre. Det har noget at gøre med

Ja, men jeg synes da at det er meget mere tilgiveligt at snyde for afgift,
end at køre for stærkt. Afgiften er jo sådan cirka 10 gange over det
rimelige, og hastighedsgrænsen er jo ikke mere end +/- 2 gange over det
rimelige

Fra : Kenneth

Dato : 12-04-01 12:00

> [...]
> end at køre for stærkt. Afgiften er jo sådan cirka 10 gange over det
> rimelige, og hastighedsgrænsen er jo ikke mere end +/- 2 gange over det

Jow, jow.
Snyd med afgiften (10gange) og snyd derefter med hastigheden (2-3gange) og
se hvad som straffes mest :)

--
Venligst
Kenneth