Grafikkort til tvout
Fra : Bo

Dato : 09-10-03 14:38

Jeg skal bruge et nyt grafikkort. Det skal ikke bruges til spil men
almindelig windows programmer samt tvout. Det skal bare ikke være ATI da jeg
har haft utallige problemer med deres drivere. Sidder pt. med et Geforce 2
og teksten er total uskarp. Jeg hælder mest til Matrox men hvilket?

mvh.
Bo

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-10-03 17:39

Bo skrev:

> Jeg hælder mest til Matrox men hvilket?

Parheeeeeliiiiaaaaaa hvis du vil overforkæle dine øjne. :)
Hvis du kun vil forkæle dem så Matrox G-serien som er væsentlig
billigere end Parhelia-serien.

Madsen.

Fra : Brian Lund

Dato : 09-10-03 18:44

> [...]
> har haft utallige problemer med deres drivere. Sidder pt. med et Geforce 2
> og teksten er total uskarp. Jeg hælder mest til Matrox men hvilket?

Hvilke problemer har du haft med ATIs drivere (Og hvor længe siden?)

Når du skifter fra Nvidia til ATI _skal_ du huske at afinstallere
nvidia-driverne totalt inden, da du ellers får problemer med at installere
andre drivere! (Ikke kun ATI)

Jeg sidder selv med et ATI kort og er skam meget tilfreds :) - Og mit TV-out
er rigtigt godt, men hvis du har tænkt dig at bruge TV'et som hoved-skærm
kan du godt glemme det, det er for utydeligt til at holde det ud i længden
(Ja, jeg kan godt læse i teksten når ellers jeg bare kører max 800x600)

Matrox har dog vist også lavet kort med et udemærket TV-out

Brian