Hjælp til rugbrødsafhængige/LC
Fra : Jens Sabroe

Dato : 09-10-03 13:11

Bilka har i disse dage tilbud på Minimum fiberkiks, 3 pk. for 20kr.

Energi pr. 100g: 1100KJ/260kcal, protein 15g, kulhydrat 43g, fedt 3g,
fibre 37g => netto kulhydrat 6g
Totalvægt 125g pr pakke => 8.3g pr. kiks
Antal kiks 15 => 0.5g kulhydrat pr. kiks

Disse kan sagtens gå for et stykke brød, så hvis man er
"rugbrødsaddict" er her en ganske kulhydrat(pga. fiberindhold) og
fedtfattig løsning.

PS: Jeg vil lige understrege at jeg ikke har økonomiske interesser i
hverken Bilka eller Minimum

Fra : Helle [4550]

Dato : 09-10-03 14:16

> [...]
> fibre 37g => netto kulhydrat 6g
> Totalvægt 125g pr pakke => 8.3g pr. kiks
> Antal kiks 15 => 0.5g kulhydrat pr. kiks

Er der nogen, der kan henvise til andre steder, hvor man kan købe disse
kiks?
Jeg bor i Odsherred - langt fra en Bilka.

mvh Helle

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 09-10-03 17:34

> Er der nogen, der kan henvise til andre steder, hvor man kan købe disse
> kiks?
> Jeg bor i Odsherred - langt fra en Bilka.

Jeg ved det ikke men prøv føtex, det er ihvertfald samme firma der står bag
og de har mange af de samme varer, føtex er bare en anelse dyrere.

Mvh
H.Hvidberg
-----
www.toyota-forum.dk

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 09-10-03 16:14

[slet DLSGV | 09 Oct 2003 12:11:29 GMT]

>Energi pr. 100g: 1100KJ/260kcal, protein 15g, kulhydrat 43g, fedt 3g,
>fibre 37g => netto kulhydrat 6g

Beklager, men nej.

Når fibrer er deklareret separat, er de ikke medregnet i kulhydraterne,
så de kan derfor ikke fratrækkes (beklager).

>Totalvægt 125g pr pakke => 8.3g pr. kiks
>Antal kiks 15 => 0.5g kulhydrat pr. kiks

Så mængden af kulhydrater er derfor 3½ gram pr. kiks.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Anders Hagstrøm

Dato : 10-10-03 01:31

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> wrote in message

> Når fibrer er deklareret separat, er de ikke medregnet i kulhydraterne,
> så de kan derfor ikke fratrækkes (beklager).

Det vil sige, man har i kalorieudregningen fra producentens side ikke
medtaget fibrene?
Det troede jeg man skulle.

/Anders

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 10-10-03 21:40

[Anders Hagstrøm | Fri, 10 Oct 2003 02:31:15 +0200]

>Det vil sige, man har i kalorieudregningen fra producentens side ikke
>medtaget fibrene? Det troede jeg man skulle.

Jeg ved ikke om man har medregnet dem i kalorieudregningen (jeg tror det
ikke), men når de er deklaret for sig selv, plejer de bestemt ikke at
være medtaget i kulhydraterne.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Jens Sabroe

Dato : 11-10-03 12:03

Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net> skrev:
>[Anders Hagstrøm | Fri, 10 Oct 2003
> [...]

Øv øb, når noget næsten er for godt til at være sandt, så er det
som regel ikke sandt. Jeg faldt lige i med begge ben.
Bortset fra det, så smager de nu ganske godt og fedt+fibermæssigt
ligger de ganske godt i forhold til rugbrød.

Jens