Så er der kommer Michelin A2 på
Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-10-03 12:21

Til sangen af 670kr pr dæk, 185/65R14T, og de er dælme gode!

En væsentlig forbedring i forhold til Euro Tyfoon 65 slicks ;) mindre
ballonfjedrende, mindre dækstøj og nu tør jeg osse bremse.

Fik dem på hos Skan-X på frederikssundsvej, de var de eneste der havde nogen på
lager. De virkede omhyggelige med monteringen, jeg var den eneste kunde.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : C. Caspersen

Dato : 09-10-03 14:21

"Roberto Saldo" <rs@Oersted.DTU.dk> skrev i en meddelelse
> Fik dem på hos Skan-X på frederikssundsvej, de var de eneste der havde
nogen på
> lager. De virkede omhyggelige med monteringen, jeg var den eneste kunde.

Jeg kan også varmt anbefale Scan-X !

/Caspersen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-10-03 16:23

Roberto Saldo wrote:

> En væsentlig forbedring i forhold til Euro Tyfoon 65 slicks ;) mindre
> ballonfjedrende, mindre dækstøj og nu tør jeg osse bremse.

Jeg var i dag også lige nede at købe et sæt sorte stålfælge med A2´ere i
samme dimension.

Jeg gider ikke have dem på endnu, men valgte at købe dem fordi, man ellers
kan risikere, de er i restordre, når kulden rigtig rammer.

Jég gider i hvert fald ikke, at stå i situationen, hvor jeg må nøjes med
Bingo-bambus-dæk, fordi jeg var for sent ude.

A2´ere og kæder i bagagerummet - så kan sneen bare falde..

--
Jan W Nielsen

Fra : Peter G C

Dato : 09-10-03 19:55

In news:3f857d5a$0$26132$ba624c82@nntp05.dk.telia.net,
Jan W Nielsen <intetsvar@farvelogtobak.dk> typed:

[klip]

> A2´ere og kæder i bagagerummet - så kan sneen bare falde..

Og kæder ligefrem? LOL Da jeg prøvede mine Ultra Grip sidste år blev jeg
virkelig overrasket - de står vildt godt fast i sne. Glæd dig

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-10-03 00:05

Peter G C wrote:

> Og kæder ligefrem?

Yeahh..!

> LOL Da jeg prøvede mine Ultra Grip sidste år blev
> jeg virkelig overrasket - de står vildt godt fast i sne. Glæd dig

Det gør jeg også - sidste år var virkelig en plage..

--
Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-10-03 07:10

Jan W Nielsen wrote:

> Yeahh..!

> Det gør jeg også - sidste år var virkelig en plage..

Hvad kørte du da på sidste år?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-10-03 09:05

Roberto Saldo wrote:

> Hvad kørte du da på sidste år?

F1´ere. Godkendt til 270 km/t.. .

--
Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-10-03 09:19

Jan W Nielsen wrote:

> F1´ere. Godkendt til 270 km/t.. .

Ævs!

Forestiller mig at eventuelle sving og decellerationer under fremriften skulle
planlægges i god tid under smattede forhold.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-10-03 09:32

Roberto Saldo wrote:

> Forestiller mig at eventuelle sving og decellerationer under
> fremriften skulle planlægges i god tid under smattede forhold.

Sving var ikke så stort et problem som selveigangsætning og nedbremsning.
Her var det fuldkommen vildt - så kørslen blev tilrettelagt derefter.

Jeg vidste ikke, de var SÅ dårlige, og da først vinteren var godt igang med
sne etc, så tænkte jeg "Nej, jeg kører sgu vinteren igennem på disse dæk -
og så køber mig nogle nye næste år, hvor jeg får glæde af dem allerede fra
vinterens begyndelse".

Dette har jeg så gjort i år - og jeg glæder mig til at få dem på..

--
Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-10-03 07:09

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
>
> Jeg gider ikke have dem på endnu, men valgte at købe dem fordi, man ellers
> kan risikere, de er i restordre, når kulden rigtig rammer.

Det er i restordre, hvis man vil ha' dem på nu.

> Jég gider i hvert fald ikke, at stå i situationen, hvor jeg må nøjes med
> Bingo-bambus-dæk, fordi jeg var for sent ude.
>
> A2´ere og kæder i bagagerummet - så kan sneen bare falde..

Ah det skal være slemt hvis du skal ha' kæder på.
De vinterdæk jeg har kørt (Conti TS760 og TS780) med har være fuldt
tilstrækkelige til både snestorm og sjappesøle, det er utroligt hvilken forskel
de gør på et fedtet underlag.
Alene fet faktum at der er nærsten 10mm mønster i de A2'ere jeg fik på igår er
væsentligt bedre en gamle blanke bambusdæk med 1.8mm tilbage.
Så må jeg sige at de der selv-låsende sipes Michelin går og fifler med er
pengene værd, dækkene er faste og føles ikke så fedtede som alm lameldæk.