Udskriv alle properties i en klasse
Fra : Klaus Ambrass

Dato : 09-10-03 12:22

Hej,

jeg laver en del programmering hvor jeg selv definerer et hav af klasser.
Nogen gange - især ved debug - er det lige lidt svært at huske de præcise
navne på alle properties. Selvfølgelig ved jeg hvad de hedder, men i visse
klasser er der så mange eller lange at man går temmelig død når man skal
lave en tabeludskrift af alle værdier:

print minKlasse.Property001
print minKlasse.Property002
print minKlasse.Property099

Argh! Jeg kunne godt tænke mig om man i vb kunne udskrive alle properties
(GET og LET) på en nem måde, fx.

for each prop in clsMinKlasse.Properties
   print prop.name & ": " & prop.value
next

Kan man det (eller noget lignende)?

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : Rico Hansen

Dato : 09-10-03 13:42

Hej Klaus,

Jeg ved ikke specifikt hvordan kan løse det, men jeg kan varmt anbefale
MzTools http://www.mztools.com/ som er et fantastisk værktøj til bl.a. få
autogenereret XML dokumentation af klasser m.m.

Kig på det, håber det kan hjælpe dig.
mvh
Rico Hansen

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 09-10-03 14:19

"Rico Hansen" <news@ricohansen.dk> wrote in news:yIchb.309$nH1.182
@news.get2net.dk:

> http://www.mztools.com/

Det ser godt ud, jeg prøver. Tak for tippet.

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk