Er RegExpr muligt i VB?
Fra : Mathias

Dato : 09-10-03 07:28

Hej Ng.

Er det muligt at bruge Regular Expressions i VB?

Hilsen Mathias

Fra : Tim Sørensen

Dato : 09-10-03 08:58

"Mathias" <mathias@nonne.tld> wrote
> Er det muligt at bruge Regular Expressions i VB?

Ja - Se under 'Refferences'

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Mathias

Dato : 09-10-03 12:53

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> wrote in news:bm34fd$2a85$1
@news.cybercity.dk:

> Ja - Se under 'Refferences'

Undskyld jeg apørger, men hvad hedder den?
Jeg kan nemlig ikke finde den ;)
Jeg ledte både under R* og Microsoft R* men der var ikke noget...

Fra : Patrick Hayes

Dato : 09-10-03 19:17

> Undskyld jeg apørger, men hvad hedder den?
> Jeg kan nemlig ikke finde den ;)
> Jeg ledte både under R* og Microsoft R* men der var ikke noget...

prøv RegExp(...)

Fra : Mathias

Dato : 09-10-03 20:38

"Patrick Hayes" <patrick@NotAValidAddress.dk> wrote in news:SAhhb.4707
$jf4.203674@news000.worldonline.dk:

> RegExp

Den er der jo ikke... Jeg har ledt!

Fra : Patrick Hayes

Dato : 09-10-03 21:05

> Den er der jo ikke... Jeg har ledt!

næ, det kan du have ret i. jeg kunne heller ikke finde det. kun i vbscript.
hmmm...

- patrick

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 09-10-03 22:36

Mathias skrev:

> Den er der jo ikke... Jeg har ledt!

Jeg har en "Microsoft VBScript Regular Expressions 1.0" og en ""Microsoft
VBScript Regular Expressions 5.5" liggende (filen vbscript.dll).

Hvis jeg sætter en reference til 5.5'eren, kan jeg gøre følgende:

Dim x As VBScript_RegExp_55.RegExp

-------
Tomas

Fra : Patrick Hayes

Dato : 10-10-03 15:39

> [...]
> VBScript Regular Expressions 5.5" liggende (filen vbscript.dll).
>
> Hvis jeg sætter en reference til 5.5'eren, kan jeg gøre følgende:

cool, det havde jeg ikke lige tænkt på.

Fra : Mathias

Dato : 12-10-03 08:34

"Tomas Christiansen" <toc-01-nospam@blikroer.dk> wrote in news:bm4kbp$1pfd
$1@news.cybercity.dk:

> Jeg har en "Microsoft VBScript Regular Expressions 1.0" og en ""Microsoft
> VBScript Regular Expressions 5.5" liggende (filen vbscript.dll).

Min vbscript.dll ligger i system32, men den har altså ikke noget...
<quote>
"Microsoft VBScript Regular Expressions 1.0" og en "Microsoft VBScript
Regular Expressions 5.5"
</quote>
.... liggende.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-10-03 09:27

Mathias wrote:

> [...]
> <quote>
> "Microsoft VBScript Regular Expressions 1.0" og en "Microsoft VBScript

RTFM
Derefter åbner du dit VB project og går ind i menuen Project -> References
og finder ovestående

- Peter