Benzintank
Fra : Finn Andersen

Dato : 08-10-03 22:42

Hej.
Har lige købt en Corolla 1,3 i årg, 93.
Ifølge instruktionsbogen skulle der kunne være 50l. i tanken, Jeg har ikke
kørt den tør ,men jeg har en mistanke om at der kun kan være 40 l.
Hvem har ret?
M.v.h.
Finn.

Fra : Max[dk]

Dato : 09-10-03 07:22

> Hvem har ret?

Jeg tror nok at det skal passe, hvorlangt kører den på literen?

Og tanker du når du ser den blinke?

/Ma

Fra : Peter C.

Dato : 09-10-03 09:45

"Finn Andersen" <finn@nakel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ifølge instruktionsbogen skulle der kunne være 50l. i tanken, Jeg har ikke
> kørt den tør ,men jeg har en mistanke om at der kun kan være 40 l.

Min Corolla (1,6 ´96 - 50 liters tank som din) har flere gange fået påfyldt
mere end 40 liter, så det er ihvertfald ikke dig
Om den så rummer alle 50 ved jeg ikke, da jeg ikke har fundet det nødvendigt
at køre den tør.
Advarselslampen for lav benzinstand er på den sikre side, og der skal nok
være til min.100 km kørsel fra lampen tænder og til det begynder at blive
"kriminelt".

HVIS nu du beslutter dig for at køre den tør, for at se hvormeget der kan
være på.....så meld lige tilbage ikk´ ?
Jeg ville da gerne høre lidt om hvad du finder frem til.

MVH Peter C:\