De Danske Vægtkonsulenter
Fra : Helle

Dato : 08-10-03 22:00

Hejsa.

Emnet har måske været oppe før...men jeg prøver alligevel.
Både min kæreste og jeg vejer 25 kg for meget og har forsøgt gentagende
gange at motionere men det holder ikke ret længe af gangen. Kæresten går dog
til badminton en gang om ugen sammen med en ven. Vi vil begge gerne tabe os
og overvejer nu at prøve en decideret kostomlægning hos DDV. Jeg har hørt
nogen snakke om at man kan tabe 1 kg om ugen ca men er det et svært og hårdt
program? er det dyrt? og er det besværlige retter?
Vi overvejer at starte fra næste uge af men skal man bare møde op første
gang eller skal man tilmelde sig først et sted? (Det er i Svendborg).

Hvor meget har I andre tabt vha. DDV?

Mvh Helle

__________________________________________________________________ Helle
Nielsen ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-10-03 00:04

Helle wrote:

> Hejsa.
>
> Emnet har måske været oppe før.

ja

> ..men jeg prøver alligevel.

ok

> [...]
> nogen snakke om at man kan tabe 1 kg om ugen ca men er det et svært og hårdt

Hårdt som hårdt.....jeg kunne følge det i et halvt års tid uden
problemer.
Der skete så nogen omvæltninger som gjorde at det normale overskud man
har ligesom blev "suget ud" af mig.

Har genstartet flere gange som hjemmeDDVer, men har dog ikke rigtig
fundet gejsten endnu.

Det er lidt hårdt på en anden måde, at man skal spise så meget mad. Det
er altså ikke alle der kan tygge sig igennem ca. 4 kilo fødevarer pr.
dag (2 liter vand inkluderet).

Og derudover kræver det ligesom ved alle andre slankekoncepter, at man
skal have tålmodighed og vedholdenhed.

> er det dyrt?

200 i indmeldelse plus 45 kroner pr. uge.

har du pengene, så er de godt givet ud.

> og er det besværlige retter?

Næh.

Ta' et kig på http://opskrifter.heede.dk/opskrifter/

> Vi overvejer at starte fra næste uge af men skal man bare møde op første
> gang eller skal man tilmelde sig først et sted? (Det er i Svendborg).

Næh, men for nye medlemmer er det smartest at komme til den sidste
vejning som jf. hjemmesiden er klokken 1745 i Svendborg Idrætscenter om
mandagen.

Det er fordi man efter lektionen laver en dybdegående gennemgang af
programmet. Og det er for nye medlemmer meget nødvendig, da man altså
vender lidt op ned på de sædvanelige kostråd. Og man får afklaret de
værste begynderfejl.

> Hvor meget har I andre tabt vha. DDV?

6 mdr -->> ca. 20 kg.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : Futte

Dato : 09-10-03 14:42

> Ta' et kig på http://opskrifter.heede.dk/opskrifter/
>

> Med venlig hilsen Carsten Riis

Hej Carsten

De opskrifter der er på denne side følger de DDV, har hørt så meget om den
leverpostej fra DDV at jeg snart må prøve den :) du har vel ikke
et Word doc med opskriften på de kanel snegle fra DDV

MVH
Kim

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-10-03 14:54

Futte wrote:

> De opskrifter der er på denne side følger de DDV,

Jep (og nederst på hver opskrift, så er der skrevet hvad man har brugt
af krydser og fedtrationer mv.)

Værd dog lige selv på vagt for fejl i forhold til programmet. Det kan jo
være, at der har sneget sig en fejl ind.

> har hørt så meget om den
> leverpostej fra DDV at jeg snart må prøve den :)

Tja, på heede's side er der mange leverpostej-opskrifter. Kig under
frokostretter.

> du har vel ikke
> et Word doc med opskriften på de kanel snegle fra DDV

Nope.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : Futte

Dato : 09-10-03 03:49

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi overvejer at starte fra næste uge af men skal man bare møde op første
> gang eller skal man tilmelde sig først et sted? (Det er i Svendborg).

Jeg har vært hos dem i en uge nu og tabt 3.6kg på den første uge, jeg syndes
det er godt hvis man kan lige grønsager
MVH
Futte

Fra : Helle

Dato : 09-10-03 09:16

> Jeg har vært hos dem i en uge nu og tabt 3.6kg på den første uge, jeg
syndes
> det er godt hvis man kan lige grønsager
> MVH
> Futte

Jeg eeeelsker grønsager så det er ikke noget problem men jeg har hørt at man
skal tygge sig igennem 120 gr kød både til middag og aften - dét får jeg
svært ved.
Jeg synes det er SÅ flot at du har tabt så meget den første uge og til dig
Carsten: rigtig godt gået! I er skide dygtige begge to

Jeg har hørt at man SKAL spise fisk 3-5 gange om ugen hos DDV? og at man
SKAL spise lever 1 gang om ugen? er det virkelig rigtigt? hvis ja, så er
denne kur ikke noget for os. Ingen af os kan fordrage lever og fisk er ikke
lige mig men jeg er villig til at forsøge at lære at kunne lide det.

Mvh Helle

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-10-03 09:47

Helle wrote:

> Jeg eeeelsker grønsager så det er ikke noget problem men jeg har hørt at man
> skal tygge sig igennem 120 gr kød både til middag og aften - dét får jeg
> svært ved.

Kød: Nej!

Man kan vælge mellem kød, fisk ELLER Kylling.

Til frokost er det ned til 80 gram.

Til aftensmad er intervallet for kvinder 120-170 gram
For mænd 170-220 gram

> Jeg synes det er SÅ flot at du har tabt så meget den første uge

Sådan er det altid første uge. Man bliver totalt motiveret af det, men
ugen efter står man ofte stille eller kun tabt sig meget lidt.

>og til dig
> Carsten: rigtig godt gået! I er skide dygtige begge to

Jeg har desværre også taget en del på siden....så så flot er det nu
heller ikke.

> Jeg har hørt at man SKAL spise fisk 3-5 gange om ugen hos DDV?

Kan I ikke li' rejer?
Eller hvad med Sild? (i sukkerfri lage)
Hvad med grønsags-fiskefrikadeller?
I kan også lave jeres egen makelsalat.
Sidst men ikke mindst er laks altså udemærket og ikke speciel
fiskeagtig.

Voila 5 gange.

> og at man
> SKAL spise lever 1 gang om ugen?

Man skal ikke.

Konsulenterne er af den overbevisning, at lever skulle stramme huden op
eller i hele indeholder nogle gode vitaminer og mineraler der skulle
være godt til huden.
Det er så ikke decideret videnskabelig bevist.

Tilgengæld går I glip af en udemærket leverpostej.
Smager skønt sammen med ristede champignon.
Det eneste problem ved leverpostejen er, at den kommer i den
kæmpeportion. Men postejen i sig selv. Den er ufattelig mange gange
bedre end Stryhns.

Jeg ved godt, at man får "røde knopper" når man hører
lever......TIlgengæld er det ikke lever i den den form som man kender
som den læderagtige dårligstegte masse der smager og føles som
viskelæder (og nej, jeg har ikke spist viskelæder, men kan alene
forestille mig hvordan viskelæder smager og føles

> er det virkelig rigtigt?

Delvis.

Så vidt jeg har forstået, så er de mennesker der bare ikke kan fordrage
fisk. De kan skifte det ud fisken ud med Kylling.
Men det er man ikke specielt glad for at indrømme det.

Og leveren, tja kan du vitterligt ikke fordrage det uanset hvordan den
kommer, så undlad den.

Der er ingen grund til at tvinge sig selv til noget, som man bliver ked
af det til sidst.

> hvis ja, så er
> denne kur ikke noget for os. Ingen af os kan fordrage lever og fisk er ikke
> lige mig men jeg er villig til at forsøge at lære at kunne lide det.

Tja, der er rigtig mange muligheder til at "sløre" det man ikke kan li'
ved hhv. fisk og lever.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : Helle

Dato : 09-10-03 13:00

> Tja, der er rigtig mange muligheder til at "sløre" det man ikke kan li'
> ved hhv. fisk og lever.

Dvs at lever er okay at undvære. Fint nok. Men jeg blev ikke helt klar på
det med fisken? jeg vil gerne prøve en gang om ugen men hos DDV siger de god
for at man erstatter fisken med kylling eller hvad er det du mener?

Mvh Helle

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-10-03 13:47

Helle wrote:

> Dvs at lever er okay at undvære.

Kan du li' leverpostej?

> Fint nok. Men jeg blev ikke helt klar på
> det med fisken? jeg vil gerne prøve en gang om ugen men hos DDV siger de god
> for at man erstatter fisken med kylling eller hvad er det du mener?

Nej, jeg siger ikke at de hos DDV siger god for fisk = kylling.
Overhovedet ikke!

Jf. programmet hedder det fisk 3-5 gange pr. uge. Det er deres
officielle holdning.

Man gør så det ved de folk, der partout ikke kan fordrage fisk eller er
allergiske overfor fisk (ja, det findes), så erstatter man fisk med
kylling.

Men helt ærlig: Mange der ikke kan li' fisk har reelt ikke prøvet at få
det tilberedt på en god måde eller måske fået noget fisk som var knap så
god kvalitet (og nej, fiskehandlere er ikke li' kvalitet. I hvert fald
hvad jeg har oplevet)

Har du nogensinde fået dig en hjemmelavet rejesalat eller en god ovnbagt
laks i "tomatbad".
Eller hvad med sildemad med hjemmelavet karrysalat.
Jeg siger det er guf.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : Splinten

Dato : 09-10-03 14:27

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
> Man gør så det ved de folk, der partout ikke kan fordrage fisk eller er
> allergiske overfor fisk (ja, det findes), så erstatter man fisk med
> kylling.

NEJ... vel gør man ej.
Hele filosofien er at man i denne "kur" har stærkt brug for de fedtstoffet
der kommer fra fisken, så fisken skal spises.

SA

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-10-03 14:47

Splinten wrote:

> "Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
>
> NEJ... vel gør man ej.
> Hele filosofien er at man i denne "kur" har stærkt brug for de fedtstoffet
> der kommer fra fisken, så fisken skal spises.

Nå, så har du hørt noget andet end jeg.

Hele filosofien er vel, at man får skiftet nogen dårlige madvaner ud med
noget der er bedre!

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : Karina

Dato : 09-10-03 15:59

> [...]
>

>Man gør så det ved de folk, der partout ikke kan fordrage fisk eller er
>allergiske overfor fisk (ja, det findes), så erstatter man fisk med

Hej,.....

Så vidt jeg ved, så skal man spise fisk 3-5 gange om ugen.

Man må højst spise fiskekonserves(f.eks. tun og makrel i tomat)) 2
gange om ugen.

2 ud af de 5 gange du skal have fisk, må du erstatte det med kylling
eller kalkun.

Mv.h. Karina

Fra : mus

Dato : 09-10-03 11:35

> [...]
> Vi overvejer at starte fra næste uge af men skal man bare møde op første
> gang eller skal man tilmelde sig først et sted? (Det er i Svendborg).

Jeg er en af dem der ikke atber sig så meget, men jeg taber mig i det
mindste. Det skal ikke nødvendigvis gå stærkt, men nedad!

Jeg synes jeg bruger mere tid på at lave mad end tidligere. snitte snitte
snikke hakke hakke hakke *SS*

Men maden er god.

I har en stor hjælp i, at i er to der vil følge den samme kost i hjemmet.

Uanset hvad reglerne er hos DDV, så husk det er jeres liv og jeres ansvar
hvad i putter i munden. Kan i ikke lide lever så lad være at spise det.

Hvad med at prøve nogle DDV opskrifter - evt med fisk inden i melder jer
ind. Så kan i se om maden er noget for jer.

LN

Fra : Hans Pedersen

Dato : 09-10-03 16:42

On Wed, 8 Oct 2003 22:59:53 +0200, "Helle" <krammemusen@hotmail.com>
wrote:

>men er det et svært og hårdt
>program?

Når man først har fået det ind under huden, og det går ret stærkt, så
kan man huske præcis hvor meget man må spise.

>er det dyrt?

Priserne har været nævnt, og så skal man huske at købe en
digitalkøkkenvægt hvis man ikke har sådan en i forvejen.

>og er det besværlige retter?

Jeg kan finde ud af det, så nej. :D

Og jeg har nu gået der i 3 uger, og har tagt 6,4 kg. i alt.

Hans Pedersen, Esbjerg.

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 10-10-03 14:50

> [...]
hårdt
> program? er det dyrt? og er det besværlige retter?

Hej Helle

Al begyndelse er svær. Og ja.... programmet virker lidt uoverskueligt den
første gang man ser det, men brug lidt tid på at sætte dig grundigt ind i
det. Det vil hurtigt vise sig nyttigt. Og husk, står det ikke i programmet,
så er det fy . I skal nok også gøre op med jer selv, at det ikke bare er
en kur, men nogle principper, der er gode at følge resten af livet ( i det
store hele, jeg vil ski da ikke selv undvære rødvin resten af livet .

Retterne ikke såmen ikke så besværlige, men det kan da godt tage sin tid at
snitte den mængde grønsager, der skal til. Egentlig er jeg ret glad for
kostomlægningen, og jeg kan ikke længere undvære mine grønsager.

Med hensyn til lever og fisk synes jeg, i skal tage det ganske roligt. For
eksempel skal man spise lever, fordi de siger huden trækker sig bedre
sammen. Denne påstand har jeg endnu ikke fundet dokumentation for. Jeg
synes ikke min hud lider under, jeg ikke spiser lever. Det gør mit vægttab
forvrigt heller ikke. Fisken synes jeg nu i skal forsøge jer med, der findes
mange lækre opskrifter på den hjemmeside Carsten nævnte.

Og holder den med et 1 kg om ugen så?! Ja... hvis man følger programmet, så
gør det. Selv har jeg tabt 35 kilo i år, så jeg er egentlig ret godt
tilfreds. Held og lykke til din kæreste og dig.

Mvh.
Mette

Fra : Helle

Dato : 10-10-03 15:12

Held og lykke til din kæreste og dig.

> Mvh.
> Mette

Tusind tak for alle jeres dejlige svar. Jeg eeeelsker grønsager så det
bliver vidst ikke det store problem for mig. Vi glæder os begge til at
starte men det kan ikke rigtig blive før til den 1. da ikke har råd før -
det koster jo lige 200 kr i indmeldelse pr. person. Men vi starter helt
sikkert og glæder os.

Tak for alle jeres dejlige ord og svar.

Mvh Helle