Gripo 1090 tænd/sluk-sensor
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-10-03 19:18

En sådan dims er uhyre populær og ret billig efterhånden. Og utrolig følsom.
Der må fx ikke være planter eller grene i nærheden som bevæger sig for
blæsten, for så tænder apparatet de tilsluttede lamper.

Men hvis man sørger for at montere den et sted hvor den eneste bevægelse
er menneske- eller dyreskabt - og man tænder for dimsen + lamper - og
indstiller den til at virke i (tus)mørke og ikke i dagslys - OG hvis der måske
så slet ingen bevægelse er foran sensoren i en måned eller to, vil den så alligevel
virke her-og-nu og tænde øjeblikkelig når den skal? Eller vil den i løbet af få
timer eller døgn være så kold at den hele tiden skal 'varmes op' ved hjælp af
testfunktionen?

Kort sagt: Kan man sætte sin lid til at den vil forskrække en uindbuden gæst
som først dukker op ved ens sommerhus en mørk og stormfuld nat fx *tre
måneder* efter at den sidst gik i gang eller efter at man sidst testede den?

--
Forbindtligst:
Jørgen www.emiGrandt.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-10-03 23:31

Jørgen Grandt wrote:

> [...]
> som først dukker op ved ens sommerhus en mørk og stormfuld nat fx *tre
> måneder* efter at den sidst gik i gang eller efter at man sidst

....jeg har bevægelsessensorer, hvis det er dém du mener, i alle rum i
mit hus - og 3 ugers sommerferie gør i hvert fald ingen indtryk på
dem...
Hans

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-10-03 23:34

Hans Paulin skrev:

> ...jeg har bevægelsessensorer, hvis det er dém du mener, i alle rum i
> mit hus - og 3 ugers sommerferie gør i hvert fald ingen indtryk på
> dem...

Så de aktiveres altså efter tre ugers dvale når du kommer hjem og
træder ind?

--
Forbindtligst:
Jørgen www.emiGrandt.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-10-03 00:29

Jørgen Grandt wrote:

> Så de aktiveres altså efter tre ugers dvale når du kommer hjem og
> træder ind?

....hver og én!
Hans