Hvedeøl giver større tømmermænd
Fra : Peter

Dato : 08-10-03 19:10

Ifølge den tyske professor Dr. Günter Lieck fra Münster, der har
undersøgt tres forskellige (primært tyske) øl, er der stor forskel på
forskellige øls indhold af fuselalkohol, der (mig bekendt) typisk står
bag de fleste tilfælde af tømmermænd.

Undersøgelsen kan findes her:
http://www.fh-muenster.de/Fb1/Lieck/Bier/FuselalkoholeEnglisch.htm

Danske Tuborg er blevet undersøgt, men det er også den eneste danske
øl.

Er der nogen der kender til en fuselalkohols-undersøgelse, af dansk
øl?

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 08-10-03 21:20

bruneivan@sol.dk (Peter) skrev:
>Ifølge den tyske professor Dr.
>Günter Lieck fra Münster, der har
>undersøgt tres forskellige
>(primært tyske) øl......
>
>Med venlig hilsen
>
>Peter

-- Jeg har heller aldrig kunnet drikke så mange øl uden at få
tømmermænd
Lisbeth

Fra : Remmen

Dato : 08-10-03 21:47

> -- Jeg har heller aldrig kunnet drikke så mange øl uden at få
> tømmermænd
> Lisbeth

Heller ikke jeg

Min lille og helt uvidenskablige undersøgelse viser i øvrigt, at jeg får
flest tømmermænd når jeg drikker øl med meget humle i.

Lars

--
SV: Fordi almindelige mennesker læser oppefra og ned.
SP: Hvorfor er top-posting på Usenet så irrirterende?

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 08-10-03 23:21

"Remmen" <larsremmen wrote:

> Min lille og helt uvidenskablige undersøgelse viser i øvrigt, at
> jeg får flest tømmermænd når jeg drikker øl med meget humle i.

Ifølge mine undersøgelser er det specielt Grøn Tuborg, der udløser
tømmermænd, og det der er værre:

I løbet af en munter aften i byen sammen med gutterne for et par år
siden, blev der indtaget rigelige mængder Carlsberg og Ceres Top,
uden at dette udløste nogen former for bivirkninger. De opstod først
ved indtagelsen af den sidste øl, som netop var en Grøn Tuborg.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 09-10-03 09:58

Anders Thorsen Holm <zoolook@daimi.au.dkx> wrote in

> [...]
> uden at dette udløste nogen former for bivirkninger. De opstod først
> ved indtagelsen af den sidste øl, som netop var en Grøn Tuborg.

Jeg får aldrig tømmermænd af øl. Derimod er jeg allergisk overfor læder -
hver gang jeg vågner med skoene på, har jeg det usandsynligt skidt :(

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Q

Dato : 09-10-03 13:11

"Anders Thorsen Holm" <zoolook@daimi.au.dkx> skrev i en meddelelse

> Ifølge mine undersøgelser er det specielt Grøn Tuborg, der udløser
> tømmermænd, og det der er værre:

Hmm... Albani er det værste for mig ( ligegyldigt om det er Classic eller
pilsner ).. Jeg får de vildeste tømmermænd hvis jeg f.eks drikker 10 albani
på en aften.. til sammenligning er det ikke nær så slemt med f.eks Hof eller
Tuborg..

Ikke nok med at det giver " ondt i fjernsynet", det giver sku også en lind
og ekstremt luftig ( ja, I gætter jer nok til resten )..

Det kunne være ret interessant at lave en kemisk analyse af de forskellige
ølsorter, for der må sku være enelleranden forskel

Nogen der kan bidrage med baggrundsviden??

/peter

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 13-10-03 12:22

Anders> "Remmen" <larsremmen wrote:
> [...]

Anders> Ifølge mine undersøgelser er det specielt Grøn Tuborg, der udløser
Anders> tømmermænd, og det der er værre:

Det passer jo godt med undersøgelsen.
Tuborg havde næstmest fusel i pilsnerkategorien.

--
Niels Elgaard Larsen
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>

Fra : Peter Weis

Dato : 17-10-03 09:56

"Niels Elgaard Larsen" <elgaard@diku.dk> wrote in message

> [...]
> Anders> tømmermænd, og det der er værre:
>
> Det passer jo godt med undersøgelsen.
> Tuborg havde næstmest fusel i pilsnerkategorien.

Just hjemkommet fra en fagmesse i Tyskland, kan jeg bekræfte
antagelsen om hvedeøl og tømmermænd

mvh
Peter

Fra : Svend Andersen

Dato : 09-10-03 07:39

Anders Thorsen Holm <zoolook@daimi.au.dkx> writes:
> [...]
>uden at dette udløste nogen former for bivirkninger. De opstod først
>ved indtagelsen af den sidste øl, som netop var en Grøn Tuborg.

Det var naturligvis også den sidste Tuborg som i blev fulde af

Svend