momsregulering
Fra : Casper Bang

Dato : 08-10-03 12:40

Jeg har for et par dage siden indsendt min moms opgørelse.

Hvornår skal jeg momsregulere mine konti (nulstille salgs og købsmoms, til
en momsregulerings-konto)? Er det bare NU, eller når jeg får en
tilbagemelding fra t&s?

Fra : Casper Bang

Dato : 08-10-03 12:40

> [...]
>
> Hvornår skal jeg momsregulere mine konti (nulstille salgs og købsmoms, til
> en momsregulerings-konto)? Er det bare NU, eller når jeg får en

det er for resten et enkeltmandsfirma, med momsafregning hvert kvartal... er
min første moms-periode.

Fra : No1

Dato : 08-10-03 15:47

> det er for resten et enkeltmandsfirma, med momsafregning hvert kvartal... er
> min første moms-periode.

Så behøver du ikke at have specielle konti til moms.

Med enkeltmandsfirma beskatning tror jeg endda at du kan nøjes med at
bruge en privat konto til det hele. Men her er jeg ikke sikker, ret mig
hvis jeg tager fejl.

Fra : Casper Bang

Dato : 08-10-03 16:23

> Med enkeltmandsfirma beskatning tror jeg endda at du kan nøjes med at
> bruge en privat konto til det hele. Men her er jeg ikke sikker, ret mig
> hvis jeg tager fejl.

ahh, når jeg siger konto mener jeg bogførings konto... kredit, debet etc..
:p

Jeg har egen bankkonto til firmaet, selv om det (som du også siger) ikke er
nødvendigt.
Spørgsmålet er hvornår det BOGFØRES :)

Fra : David T. Metz

Dato : 08-10-03 19:07

Casper Bang skriblede:

> Spørgsmålet er hvornår det BOGFØRES :)

Svaret er nu. Hvis du skulle betale noget har du jo også måtte hive penge
ud af kassen. Hvis du skal have penge tilbage er det lidt mere tricky, da
der går lidt tid inden de kommer. Derfor vil kassen ikke stemme, medmindre
du opretter en mellemregningskonto til formålet (jeg kan ikke længere huske
hvordan).

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 08-10-03 19:13

Casper Bang wrote:

> [...]
>
> Hvornår skal jeg momsregulere mine konti (nulstille salgs og købsmoms, til
> en momsregulerings-konto)? Er det bare NU, eller når jeg får en

Du får ingen tilbagemelding, først efter lang tid,
men min praksis er at nulstille momskonto efter årsopgørelse,
så får du også eftereguleringer og den nye momsrabat med.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Casper Bang

Dato : 08-10-03 19:46

> Du får ingen tilbagemelding, først efter lang tid,
> men min praksis er at nulstille momskonto efter årsopgørelse,
> så får du også eftereguleringer og den nye momsrabat med.

jeg forventer at få penge tilbage fra dem.

Som sagt jeg har kvartalsafregning... Mener du så at jeg burde regulere det
nu, eller rent faktisk først ved årsskiftet?

Vil det give et problem hvis jeg regulerer det nu? Jeg får så en konto der
hedder "momsregulering". Når jeg får pengene fra told og skat, overfører jeg
fra momsregulering, til banken.
Dette burde da være korrekt!?

sorry for alle de spørgsmål :) Vil bare gerne have det korrekt første gang.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 12-10-03 15:17

KLIP

> Som sagt jeg har kvartalsafregning... Mener du så at jeg burde regulere
det
> nu, eller rent faktisk først ved årsskiftet?

For overblikket skyld kan man ligeså godt foretaget "regulering" - det er jo
reelt bare en nulstilling - af momskontiene ved hver afregning - hvert
kvartal

Indgående moms krediteres for nulstilling (1)
Udgående moms debiteres for nulstilling (2)
momsafregning udgående moms krediteres (2), indgående moms debiteres
(1)

momsafregningen udgør herefter kvartallets mellemværende med Told & Skat.
Som du selv angiver posteres momsen over denne konto når afregningen kommer
fra Told & Skat.

> [...]
> hedder "momsregulering". Når jeg får pengene fra told og skat, overfører

Ja det lyder ganske rigtigt

> sorry for alle de spørgsmål :) Vil bare gerne have det korrekt første
gang.

Det er det gruppen er til for - bliv endelig ved med at spørge - det er den
eneste måde man får noget at vide på.

MVH

Henrik

Fra : Casper Bang

Dato : 12-10-03 16:32

[SNIP]
> Ja det lyder ganske rigtigt

Ok, tak så.
Nu ser jeg bare frem til at modtage bekræftigelsen fra t&s... og
forhåbentligt en stor check :D

> Det er det gruppen er til for - bliv endelig ved med at spørge - det er
den
> eneste måde man får noget at vide på.

Det skal jeg huske ;)

tak for hjælpen allesammen.

Fra : Jens@xxxxxxxxxx.dk

Dato : 13-10-03 11:06

On Sun, 12 Oct 2003 17:31:41 +0200, "Casper Bang"
<webmaster@secretsofwar_fjerndette_.net> wrote:

>Nu ser jeg bare frem til at modtage bekræftigelsen fra t&s...

Den får du ikke.

Staves : Bekræftelsen.

FUT : dk.kultur.sprog

--
Jens.

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-03 17:03

<Jens@xxxxxxxxxx.dk> wrote in message
> Den får du ikke.
> Staves : Bekræftelsen.
> FUT : dk.kultur.sprog

Og her er så et link til dig

http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html

prøv især at læse afsnittet om at "der skal være plads til alle". Ikke
mindst den sidste linie vil kunne bringe et helt nyt lys ind i din verden,
og måske give stof til eftertanke omkring indlæg, som er irrelevante for
debatten og kun har til hensigt at nedgøre andre.

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
Journalist, www.budstikken.com
chefredaktør, www.unfairpris.dk

Fra : Casper Bang

Dato : 15-10-03 10:05

> [...]
> og måske give stof til eftertanke omkring indlæg, som er irrelevante for
> debatten og kun har til hensigt at nedgøre andre.

tjaa... jeg er nu af den opfattelse at hvis man ikke bliver rettet i sine
fejl, bliver man ved med at begå dem.
Det generer ikke mig når en person i en venlig tone irettesætter mit
sprogbrug :p

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-03 18:52

"Casper Bang" <webmaster@secretsofwar_fjerndette_.net> wrote in message
> tjaa... jeg er nu af den opfattelse at hvis man ikke bliver rettet i sine
> fejl, bliver man ved med at begå dem.
> Det generer ikke mig når en person i en venlig tone irettesætter mit
> sprogbrug :p

Jeg er da enig... men synes bestemt ikke at

er særlig venligt...