Hjælp!! Min rullemenu ødelægger mine ramme~
Fra : Thomas Tiedje

Dato : 07-10-03 23:00

Jeg er støt på et underligt problem, jeg ikke kan løse: Jeg er
ved at opbygge et website i frames, som har dette frameset:

<head>
charset=windows-1252">
<title>Testing
</title>
</head>

<frameset cols="59,*,41%" border="0" frameborder="0">
<frame name="indhold" target="hovedramme" src="grafik.htm"
scrolling=no>
<frame name="hovedramme" src="indgangsside.htm">
<frame name="hovedramme1" src="grafik2.htm">
<noframes>

ikke rammer.</p>

</noframes>
</frameset>

På forsiden har jeg lavet en rullemenu som skal linke til
ramme-undersiderne automatisk:

<form name="jump">
onChange="location=document.jump.menu.options[document.jump.menu.
selectedIndex].value;" value="GO" style="font-family: verdana;
font-size: 8pt; color: #000000;
letter-spacing: 0.7px; line-height: 1.6em">
<option value>Arkiv 2003</option>
<option value>- - - - - - - - - - - - - -
&gt;</option>
<option value="uge40.htm">Uge 40</option>
<option value="uge39.htm">Uge 39</option>
<option value="uge38.htm">Uge 38</option>
<option value="#">Uge 37 - ingen kamp, ingen
træner!</option>
<option value="uge36.htm">Uge 36</option>
<option value="uge35.htm">Uge 35</option>
<option value="uge34.htm">Uge 34</option>
<option value="uge33.htm">Uge 33</option>
</select></p>
</form>

Rullemenuen linker også fint, men problemet er, at min miderste
ramme - når jeg bruger rullemenuen - nu pludselig vises halvt så
smal som den egentlig er. For vil jeg se undersiden for sig selv,
er der ingen problemer. Alle sider er lavet udfra samme frameset.

Med andre ord: Rullemenuen halverer min midterste frame, når den
linker. Hvad er galt? Er det framesettet? Eller rullemenuen?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
Thomas Tiedje

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-10-03 23:13

Thomas Tiedje <tiedje@ofir.dk> skrev :

>Med andre ord: Rullemenuen halverer min midterste frame, når den
>linker. Hvad er galt? Er det framesettet? Eller rullemenuen?

Et link til siden vil være en god ide, det siger mere end en
masse kode i et spørgsmål.
--
Knud

Fra : Thomas Tiedje

Dato : 08-10-03 10:40

Her er et eksempel:

http://www.planetthomas.frac.dk/mandagstraenerdesign/index.htm

Prøv rullemenuen og læg mærke til, hvordan rammen i midten ser al
for smal ud. I virkeligheden er den nøjagtig lige så bred som på
forsiden.

Mvh.
Thomas Tiedje

Fra : René Lønstrup

Dato : 08-10-03 15:33

Thomas Tiedje wrote:
> [...]
>
> Prøv rullemenuen og læg mærke til, hvordan rammen i midten ser al
> for smal ud. I virkeligheden er den nøjagtig lige så bred som på

Det er fordi hver af dine undersider har sit eget frameset som åbnes inde i
det eksisterende frameset. Du kan gøre et af to ting:

1) Få undersiderne til at åbne "udenfor" framesettet.
Ændre 'location' til 'top.location' i din onChange på denne linie:
Så den ser sådan ud:

2) Drop framesettene på undersiderne og link direkte til de html-dokumenter
med tekstindhold i din dropdown-menu. I så fald skal du ikke ændre på noget
i onchange..

--
Mvh René Lønstrup
min web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Thomas Tiedje

Dato : 08-10-03 20:35

Hej René.
Nu virker det!! Tænk at sådan lillle ting kan gøre hele forskellen. Tusind tak
for hjælpen!

Mvh.
Thomas

Fra : Thomas Due

Dato : 08-10-03 13:53

Thomas Tiedje wrote:

> <frameset cols="59,*,41%" border="0" frameborder="0">

Du skulle måske overveje denne her lidt nærmere. Du afsætte totalt 100%
af sidens bredde til kolonne 1 og 3, resten er så til kolonne 2.

Forskellen i bredde for kolonne 2, har garanteret noget med opbygningen
af dine info sider af gøre. Jeg vil foreslå dig at sætte bredden for
kolonne 1 og 3 ned, derved skulle det se lidt bedre ud.

--
Thomas Due
Software Developer