dækskift
Fra : Ole Køster

Dato : 07-10-03 21:52

hej.
Jeg skal have nyt bagdæk på min Piggaio typhoon, men kan det passe at
centerbolten, altså den der holder hjulet på plads, skal sidde sindsygt
fast, eller er der modsat gevind på, dvs at den skal med uret for at løsne
den.

Håber på svar.

mvh Ole

Fra : Kim Larsen

Dato : 08-10-03 01:09

"Ole Køster" <metteole@adslhomefjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fast, eller er der modsat gevind på, dvs at den skal med uret for at løsne

Den er spændt godt og grundig fast, det sker med lufttryk, jeg har dog ikke
lagt mærke til om den skal den ene eller den anden ved rundt, det er min
"knallert-pusher" der gør arbejdet.

Kim Larsen

Fra : kion

Dato : 08-10-03 06:45

> [...]
> fast, eller er der modsat gevind på, dvs at den skal med uret for at løsne

den sidder på den rigtige vej ik noget med modsat gevind...

find 2 stykker rør det ene skal igennem baghjullet så det blokere, og den
anden skal du kunne sætte på din topnøgle.. så skulle det ikk være så svært
a få den af...

/kion

Fra : Ole Køster

Dato : 08-10-03 12:53

Så nu har jeg fået bolten af, det hjalp at stå på topnøglen, og den skal
løsnes i den normale retning.
tak for de gode råd.