Kontor stol der ikke kan holde gassen
Fra : Jan Holm

Dato : 07-10-03 20:51

Jeg har sådan en kontor stol med luft/gas patron til at
skyde den i vejret. Den kan ikke holde sig oppe. Der sidder
en tap som låse mekanisme skal trykke på for at holde
den. Mine teori er noget med at den ikke kommer op af patronen
da den er løbet tør for luft/gas. Lyder det sandsynligt og kan man
gøre noget ved det. I bunden sidder der en ventil der ligner noget
ala dem på en cykelslange eller bildæk.

Mvh
Jan Holm

Fra : Finn

Dato : 08-10-03 08:08

Jan jeg helt med på hvad det drejer sig om, men herfra begynder det at blive
vanskeligt for jeg bor i Australien og har derfor ingen ide om hvor man går
hen i DK, men du skal have den regast. På mange biler og varevogne med en
bagdør der er hængslet i toppen sidder der noget der ligner en form for en
støddæmper, de bruges dog til at holde døren åben med. På engels kaldes det
for en Strut så mon ikke det også hedder sådan på dansk så se i telefonbogen
efter nogen der hedder Strut re-gas, find den nærmeste og tag din stol under
armen og gå over og tal med firmaet. Det tager mindre end 1 min. at regasse
den. Det de blæser ind er kvælstof/nitrogen.

Jeg kan se at der ikke er andre der har svaret dig så derfor dette
hjælpeløse svar, håber det kan bringe dig lidt på vej.

Cheers Finn
Canberra Australia

Fra : Jan Holm

Dato : 08-10-03 22:08

> Jeg kan se at der ikke er andre der har svaret dig så derfor dette
> hjælpeløse svar, håber det kan bringe dig lidt på vej.
> Cheers Finn

Hej Finn

Jeg har prøvet at søge og ringet til en kontor inventar butik, men
stadig uden resultat, men nu er jeg da lidt på sporet.

Hvis der er andre der kender en mulighed hører jeg gerne.

Mvh
Jan Holm

Fra : Finn

Dato : 10-10-03 08:12

Hej Jan, det er Auto branchen du skal have fat i (ring til din mekanikere,
spørg om han ved hvor du kan få dine Strut re-gasset, det burde enhever
mekaniker vide) det er ikke kontor inventar virksomheder der sidder inde med
den viden. Det burde være så skide enkelt sådet næsten gør ondt.

Jan det er lidt over et år siden jeg fik regast 6 kontorstole (vi har 10
stole, 1 var helt flad, 1 halvflad og 4 lidt sløve) og 3 varebils bagdøre (1
varebil havde 2 der var flade, 2 havde hver en der var flade). Han kom til
firmaet og var der i 2.5 timer. Han repererede 3 stempler og regassede 10
struts det kostede AU$245.-.

Hvis han kun skal lave en bagdør med 2 struts og han kommer til stedet
koster det AU$85.-

Hvis jeg selv afmontere mine struds (det er for biler) og bringer dem til
ham koster det AU$12.- per styk.

1 AU$ står ca. i kr.4,30. God jagt

Cheers Finn