Flytning af telefonnummer
Fra : phk

Dato : 07-10-03 20:00

Er det ikke korrekt at man - når man flytter selv længere væk - at man kan
medbringe det nummer man hidtil har haft selv om man eksempelvis flytter væk
fra sit oprindelige områdenummer og at det er lovbestemt?

Per

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 07-10-03 20:41

On Tue, 7 Oct 2003 20:59:49 +0200, "phk"
<phk@esenet_STOPSPAM@esenet.dk> wrote:

> Er det ikke korrekt at man - når man flytter selv længere væk - at man kan
> medbringe det nummer man hidtil har haft selv om man eksempelvis flytter væk
> fra sit oprindelige områdenummer

Der er korrekt.

> og at det er lovbestemt?

Nej.

- men dit nuværende tele-selskab _skal_ overføre numret til dit nye
selskab hvis du ønsker at skifte

Og mon ikke dit nuværende tele-selskab hellere vil flytte dit nummer
med dig, istedet for at aflevere dig til en konkurent?

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Johnt

Dato : 07-10-03 20:57

"phk" <phk@esenet_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> medbringe det nummer man hidtil har haft selv om man eksempelvis flytter

Ja

> at det er lovbestemt?

Ved det ikke

Hilsen

Johnt

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-10-03 23:01

Per skrev:

>Er det ikke korrekt at man - når man flytter selv længere væk - at man kan
>medbringe det nummer man hidtil har haft selv om man eksempelvis flytter væk
>fra sit oprindelige områdenummer og at det er lovbestemt?

Om det er lovbestemt skal jeg ikke kunne sige, men jeg kender flere
århusianere der er flyttet til Kbh, og har taget deres 86xxxxxx-numre
med.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens MC60 og C60 (samt M55, C55 og S55)...

Fra : myname@myname.dk

Dato : 08-10-03 17:03

"phk" <phk@esenet_STOPSPAM@esenet.dk> wrote in message
> [...]
væk
> fra sit oprindelige områdenummer og at det er lovbestemt?

Jo, det er korrekt.

Jf. bekendtgørelse af lov om konkurrence- og forbrugerforhold på
telemarkedet LBK nr 661 af 10/07/2003 §36, stk. 2, nr. 2

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-10-03 21:23

> [...]
væk
> fra sit oprindelige områdenummer og at det er lovbestemt?

Andre har allerede svaret, men her kommer lige et par interessante links:
www.och.dk - operators clearing house (dem der har styr på numrene)
www.itst.dk - telestyrelsen (hvor bekendtgørelser kan læses)

Fra : Betina

Dato : 17-12-03 01:45

Man kan selv vælge om man vil beholde sit eget nummer eller få nyt...
Hilsner fra Vejle

Fra : Dan Spares

Dato : 06-01-04 09:56

Det kan man