udtalelse fra René Milo's revisor
Fra : henrik hansen

Dato : 07-10-03 14:28

I div. nyhedsmedier, kan man idag læse at den revisor der har
revideret Scandisplays regnskaber udtaler sig om forhold i sagen.

Hvordan kan dette ske ????

Jeg troede en revisor have tacshedspligt med oplysnigner omkring
nuværende men også tidligere klienter. Jeg kan næppe tro at en retslig
instans har hævet revisorens tavshedspligt, for at vedkommende kan
udtale sig til Ekstra Bladet ??

Henrik

Fra : Carsten

Dato : 07-10-03 15:49

"henrik hansen" <hansehen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nuværende men også tidligere klienter. Jeg kan næppe tro at en retslig
> instans har hævet revisorens tavshedspligt, for at vedkommende kan

Det kan være han er tiltalt for at medvirke til svindel!
Så skal han vel have lov til at forsvare sig.

Carsten

Fra : Henrik Hansen

Dato : 07-10-03 17:35

KLIP

> Det kan være han er tiltalt for at medvirke til svindel!
> Så skal han vel have lov til at forsvare sig.

En revisors tavshespligt mener jeg ikke kan hæves med mindre en dommer giver
påbud om dette, det virker også ret usagligt at en revisor vidergiver
sådanne oplysnigner til Ekstra Bladet

MVH

Henrik

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 07-10-03 17:45

"henrik hansen" skrev:

> Hvordan kan dette ske ????

Straffeloven § 152 e giver mulighed for at "handle i berettiget
varetagelse af åbenbar almeninteresse eller af eget ellers andres tarv".

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : Henrik Hansen

Dato : 07-10-03 17:54

> Straffeloven § 152 e giver mulighed for at "handle i berettiget
> varetagelse af åbenbar almeninteresse eller af eget ellers andres tarv".
>

> Med venlig hilsen

Jo tak, men jeg tvivler stærkt på at en statsautoriseret revisors
tavshedspligt kan brydes på baggrund af denne § - det skulle undre mig meget
om der ikke er en § i lov om statsautoriserede revisorer. Det er også meget
påfaldende at hans tidligere revisor fremkommer med sådanne udtalelser
omkring det han har bemærket i forbindelse med hans lovpligtige revision.

MVH

Henrik

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 07-10-03 18:37

"Henrik Hansen" skrev:

> [...]
meget
> om der ikke er en § i lov om statsautoriserede revisorer.

Revisorloven (lov om statsautoriserede og registrerede revisorer af 30.
april 2003) § 26 (bestemmelser om tavshedspligt) henviser til
straffelovens bestemmelser (nærmere §§ 144, 150-152 f, 154-157).

Det er også meget
> påfaldende at hans tidligere revisor fremkommer med sådanne udtalelser
> omkring det han har bemærket i forbindelse med hans lovpligtige
revision.

Det skal jeg ikke kunne udtale mig om da jeg ikke har kendskab til
omtalte revisors udtalelser.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Johnt

Dato : 07-10-03 20:37

> [...]
> nuværende men også tidligere klienter. Jeg kan næppe tro at en retslig
> instans har hævet revisorens tavshedspligt, for at vedkommende kan

Det kan jo også været at revisoren overhovedet ikke har udtalt sig til
Ekstrabladet.

Johnt

Fra : Per H

Dato : 07-10-03 21:00

On 7 Oct 2003 06:28:08 -0700, hansehen@mail.tele.dk (henrik hansen)
skrev:

>Jeg troede en revisor have tacshedspligt med oplysnigner omkring

tja det har politiet jo også.

Vh Per
icq 8212837