"kantstensbeton / tørbeton" hvordan ?
Fra : Mr. Floppy

Dato : 07-10-03 11:15

Hej.

Jeg skal have lagt en teresse i haven, men den skal være 25 cm over
jordniveau og vil derfor sætte en række fliser på højkant yderst.
Jeg har set i godt begyndt at de sætter dem i noget kantstensbeton /
tørbeton for at det kan holde, men hvordan er blandingsforholdet på
dette ?

På forhånd tak
Frank Birch.

Fra : Johngartner

Dato : 07-10-03 16:28

Hej Frank!
Ja der er nok lige så mange blandings forhold, som der er "blandere". Jeg
har gode erfaringer med, at bruge grusgravens støbemix/filtergrus. Den ville
jeg i dit tilfælde blande i forholdet 1 cement og 6 støbemix!
Bruger du istedet vasket grus og perlesten, da 1 cement, 4 grus og 2
perlesten!
Jordfugtig beton er oxo lidt af et "temperament" spørgsmål. Jeg ville bruge
præcis så meget vand, at jeg kan trykke en kugle sammen i hånden, der ikke
skiller af sig selv, men passe oxo på med, at få for megen vand i da betonen
stadig skal være fast/tør...

Mvh. John...