Hjælp til Conf af Digital Server 3000
Fra : Henrik Ohm Eriksen

Dato : 07-10-03 09:50

Hej Grp,

Har en Digital Server 3000 (dual p2-266) ifgl instruktionerne kan der sættes
op til 500+ mhz p2'ere i maskinen.

Jeg har anskaffet mig et par 350mhz p2'ere til at erstatte de to 266'ere som
maskinen kører med nu....

Desværre detecter maskinen de nye cpuer som 233mhz....

Er der nogen der har erfaring med denne maskine og hvad der skal gøres..

Har prøvet at følge Digitals egen CPU upgrade (PowerGrade) instruktioner -
men det hjælper ikke en meter......

Vh,

Henrik

Fra : Peter Pan

Dato : 07-10-03 19:21

"Henrik Ohm Eriksen" <henrik.ohm@manzana.biz> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> maskinen kører med nu....
>
> Desværre detecter maskinen de nye cpuer som 233mhz....

Dine processorer er låst til en gangefaktor på 3,5.
3,5*66=233 MHz
3,5*100=350 MHz.

Kort sagt, du skal ændre bus-hastigheden fra 66 til 100 for at få den fulde
hastighed ud af processorerne.

> Er der nogen der har erfaring med denne maskine og hvad der skal gøres..

Ikke mig.
Men prøv at kigge efter jumpere/dip-switche til at ændre bus-hastigheden op
til 100 MHz.

De fleste servere jeg har set i mit liv, med P2 processorer med 66 MHz bus,
har bundkort der KUN kan køre 66 MHz FSB. Men det kan jo være din server er
undtagelsen...

Mvh
Anders

Fra : Henrik Ohm Eriksen

Dato : 08-10-03 09:50

Ja det er den skam..

Jeg kan også vælge 60mhz
DAMN

Det sjove er jo så at gange-faktoren kan jeg godt ændre (til f.eks
5,5*66=363mhz) men resultatet er det samme øvøvøv.....

Takker for den gode forklaring

/Henrik