På vej sydpå.
Fra : Finn

Dato : 07-10-03 06:30

På fredag suser jeg en uge til Italien. Vejret herhjemme er ved at blive
lidt surt.
Hvordan er reglerne med brug af mobiltelefon (håndholdt / håndfri) under
kørsel i hhv. Tyskland og Italien?

Pft.: Finn.

Fra : Mr.Unlock

Dato : 07-10-03 09:48

I tyskland er bøden 60 euro , i italien ved jeg ikke hvad reglerne siger
Esben

Fra : Finn

Dato : 07-10-03 10:11

> I tyskland er bøden 60 euro ....

For hvad?
Håndholdt, håndfri .....

mvh Finn

Fra : Mr.Unlock

Dato : 08-10-03 14:14

for hondholdt dvs. det er forbudt at kagle i mobil med øret i telefonen men
du må gerne med kabel i øret. samt trådløst.
Esben
Var det så svært at fatte ??

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 07-10-03 07:09

Finn skrev:

> Hvordan er reglerne med brug af mobiltelefon (håndholdt / håndfri)
under
> kørsel i hhv. Tyskland

Verboten!

§ 23 i StVO (færdselsloven):

"Dem Fahrzeugführer ist die Benutzung eines Mobil- oder Autotelefons
untersagt, wenn er hierfür das Mobiltelefon oder den Hörer des
Autotelefons aufnimmt oder hält. Dies gilt nicht, wenn das Fahrzeug
steht und bei Kraftfahrzeugen der Motor ausgeschaltet ist."

> og Italien?

Vietato! Bøde på 68,25 euro. Art. 173 i Codice della strada:

"2. È vietato al conducente di far uso durante la marcia di apparecchi
radiotelefonici ovvero di usare cuffie sonore, fatta eccezione per i
conducenti dei veicoli delle Forze armate e dei Corpi di cui
all'articolo 138, comma 11, e di polizia, nonché per i conducenti dei
veicoli adibiti ai servizi delle strade, delle autostrade ed al
trasporto di persone in conto terzi. È consentito l'uso di apparecchi a
viva voce o dotati di auricolare purché il conducente abbia adeguata
capacità uditiva ad entrambe le orecchie che non richiedono per il loro
funzionamento l'uso delle mani."

TT

Fra : Peter G C

Dato : 07-10-03 18:58

In news:qaCgb.2110$jf4.15820@news000.worldonline.dk,
Thomas Thorsen <usenet@thomasFjernDettethorsen.dk> typed:

[klip]

> § 23 i StVO (færdselsloven):

Hvad står StVO for ?

[klip]

> Vietato! Bøde på 68,25 euro. Art. 173 i Codice della strada:

SMUK!

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 07-10-03 19:24

Peter G C skrev:

> Hvad står StVO for ?

Straßenverkehrs-Ordnung.

TT

Fra : Tom

Dato : 07-10-03 19:27

> Hvad står StVO for ?

Strassen-Verkehrsordnung

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Finn

Dato : 08-10-03 07:43

> § 23 i StVO (færdselsloven):

Danke und Grazie!

> [...]
> purché il conducente abbia adeguata capacità uditiva ad entrambe
> le orecchie che non richiedono per il loro funzionamento l'uso delle

Eh - mit italienske er ikke så godt.
Men står der her ikke noget med at kunne bruges uden hænder?
Kunne det være noget med håndfri?

mvh Finn.

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 08-10-03 17:14

Finn skrev:

> Eh - mit italienske er ikke så godt.
> Men står der her ikke noget med at kunne bruges uden hænder?
> Kunne det være noget med håndfri?

Sì. Du må gerne bruge mobil hvis den er stemmestyret, eller forbundet
til headset hvis man kan høre tilstrækkeligt på begge ører, og udstyret
ikke kræver brug af hænder.

TT