Julefrokost i enkeltmandsfirma?
Fra : Ukendt

Dato : 07-10-03 06:14

Hej,

Hvordan er reglerne for fradrag af den slags? Normalt betaler (og fradrage)
virksomheder jo både transport, overnatning og mad osv. for både ansatte og
ægtefæller. Men hvordan ser det ud for enkeltmandsfirmaer? Der har tidligere
herinde været talt om den kaffe man selv drikker i sit eget firma, og det
kan da sagtens tænke at ToldSkat har særlige regler for julefrokoster,
sommerarrangementer og den slags.

På forhånd tak for gode svar (helst konstruktive, og ikke lange sange om
hvor stor andel af de ansatte hos TS der er tidligere lommetyve og
stratenrøvere).

Mvh. Søren

Fra : Pia J

Dato : 07-10-03 07:47

"Søren Rohde" <fam_rohde [snabela] stofanet.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Hvordan er reglerne for fradrag af den slags? Normalt betaler (og
fradrage)

Skal du sidde og holde julefrokost for dig selv?

Jeg har også et enkeltmandsfirma og spiser frokost hver dag, men jeg havde
nu ikke tænkt mig at trække en af dem fra bare fordi det er december...

:Pia

Fra : Kristian Mogensen

Dato : 07-10-03 08:07

> Skal du sidde og holde julefrokost for dig selv?

Uha - go for it Søren!
Slet skjulte hentydninger - og pludselig var fradrag for et par hundrede
kroner ikke så vigtigt mere...

Held og lykke med kurmageriet begge to :)

/Kristian

Fra : Pia J

Dato : 07-10-03 08:48

> Held og lykke med kurmageriet begge to :)
>
> /Kristian

LOL - jeg er altså temmelig lykkeligt gift i forvejen....

:Pia

Fra : Peter G C

Dato : 07-10-03 09:00

[klip]

> Skal du sidde og holde julefrokost for dig selv?

Der henvises jo alene til ejerformen - ikke antallet af ansatte.....

/Peter
--
http://www.grauslund.com

Fra : David T. Metz

Dato : 08-10-03 19:09

Peter G C skriblede:

> Der henvises jo alene til ejerformen - ikke antallet af ansatte.....

Hvor mange ansatte mener du der må være i et enkeltmandsfirma?

David
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : David T. Metz

Dato : 08-10-03 19:17

David T. Metz skriblede:
> Hvor mange ansatte mener du der må være i et enkeltmandsfirma?

Ups! Dumt spørgsmål - glem det!

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 25-11-03 20:11

David T. Metz wrote:
> Peter G C skriblede:

> Hvor mange ansatte mener du der må være i et enkeltmandsfirma?
>
> David
Alle dem der skal være! Betegnelsen "enkeltmandsfirma" eller rettere
"enkeltmandsvirksomhed" går ikke på antal ansatte, men på antal
ejere/indehavere - f.eks. i modsætning til et interessentskab, hvor der er
flere ejere/indehavere.

Så right back at you David!

--
Henrik Hougaard
email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk

Fra : David T. Metz

Dato : 08-10-03 19:10

Søren Rohde skriblede:

> Hvordan er reglerne for fradrag af den slags?

Du kan gøre det som repræsentation, hvis du har kunder eller potentielle
kunder med.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 08-10-03 19:15

"Søren Rohde" wrote:

> Hvordan er reglerne for fradrag af den slags? Normalt betaler (og fradrage)
> virksomheder jo både transport, overnatning og mad osv. for både ansatte og
> ægtefæller. Men hvordan ser det ud for enkeltmandsfirmaer?

Du skriver blot på bilaget, hvem der har deltaget, og formålet,
evt. på bagsiden.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-03 19:34

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du skriver blot på bilaget, hvem der har deltaget, og formålet,
> evt. på bagsiden.

Husk evt. den begrænsede fradragsret.

Er det kun fruen og du, kan det vel heller ikke æde hele overskudet
op..?...

Hr. Bjørn