Har jeg gjort et godt køb?
Fra : Poul Johannsen

Dato : 06-10-03 21:20

Hej

Jeg har bestilt følgende Grafikkort

GeforceFX FX5600, 128MB DDR, TV-Out fra Point of View

Er det et godt køb eller hva`

Den skal sidder i denne pc

Amd XP 2000+
Et Chaintech motherboard (husker ikke lige hvilket modelnr.)
512 mb Kingston PC2100
40 gb WD Harddisk

Mvh Poul

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-10-03 21:22

Poul Johannsen mumbled his insignificant opinion in:

> Jeg har bestilt følgende Grafikkort
>
> GeforceFX FX5600, 128MB DDR, TV-Out fra Point of View
>
> Er det et godt køb eller hva`
<klip>
Tja... det afhænger vel lidt af hvad du har givet for den :)

Fra : Poul Johannsen

Dato : 06-10-03 21:27

Hej

> Tja... det afhænger vel lidt af hvad du har givet for den :)

Den koster 1.149 kr. Er det rimeligt?

Mvh Poul

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 06-10-03 21:32

"Poul Johannsen" <poul-johannsenSLETMIG@rnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den skal sidder i denne pc
>
> Amd XP 2000+
> Et Chaintech motherboard (husker ikke lige hvilket modelnr.)

Næh.

Du sku' ha' købt et ATI Radeon 9600 Pro.

Eller endnu bedre: Ha' ventet til Radeon 9600XT kom ud. der følger nemlig
Half-Life 2 med, til ungefär samme pris.

Venlig hilsen
Henrik
(som lige har set spil med et FX5600 overfor et 9600 Pro..)

Fra : Poul Johannsen

Dato : 06-10-03 21:35

Hej

> Næh.
>
> Du sku' ha' købt et ATI Radeon 9600 Pro.
>
> Eller endnu bedre: Ha' ventet til Radeon 9600XT kom ud. der følger nemlig
> Half-Life 2 med, til ungefär samme pris.

Ok. Jeg havde bare et problem med et tidligere radeon 8500 på mit Chaintech
bundkort. Radeonet frøs min pc fast med grafikfejl over hele skærm.
Så jeg valgte ingen radeon denne gang. Men det kunne være at Radeon 9600
ikke har det problem med mit bundkort.

Mvh Poul

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 06-10-03 21:51

> [...]
> bundkort. Radeonet frøs min pc fast med grafikfejl over hele skærm.
> Så jeg valgte ingen radeon denne gang. Men det kunne være at Radeon 9600

Tjah, der kan være flere forklaringer på dét problem.

Men i de fleste tilfælde er det rester af tidligere drivere der forårsager
det.

Man skal afinstallere især nVidia-kort _meget_ grundigt før man sætter et
ATI i.

I ATI ng'en er der eksempler på folk der først afinstallerer nVidia
driveren, og derefter i fejlsikret tilstand må fjerne 20+ linier i
registreringsdatabasen, foruden adskillige filer i *:\Windows\System32
mappen, før de kan få det til at virke..

En anden ting kan være at de første drivere til 8500 ikke var så gode som de
nuværende. ATI har virkelig oppet sig på dét punkt (-også )

En tredie ting er kun en fornemmelse: Jeg har selv lige skiftet fra Radeon
8500 til 9500 (moddet til 9700). Det _føles_ som om det nye kort er noget
mere stabilt end det gamle.

Men, det kan jo også skyldes at jeg OC'ede det gamle lige til stregen,
hehe..

Anyway, jeg vil til hver en tid anbefale et ATI som de er i dag. De kører
godt og stabilt, og med en fremragende billedkvalitet, sådan som jeg ser
det.
Bedste "Bang for the Buck".

VH
Henrik

Fra : Allan / Kolding

Dato : 06-10-03 22:14

Havde også valgt 9600 PRO.

i Alt om Data ( Oktober ) var der en
stor grafikkort test.
9600Pro vandt næsten alle test over FX5600

Selv et gammel TI4800 SE kort kørte lige op med FX5600,
med undtagelse af DirectX 9.

Og prisen er næsten ens.

NB. Ja ! Er lige gået fra GF4 TI4800 over til 9800Pro,
Det var lige før jeg valgte en ny install. af Windows,
ATI driveren konkfliktede med N-vidia.
Så det er korrekt at alle de gamle drivere skal fjernes.

--
MVH Allan / Kolding

KLIP