Forsikring af 2. eller 3. og hjemmeboende.
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-10-03 18:41

Jeg faldt over følgende artikkel:

http://www.jp.dk/kp/sporg:aid=1755404/

Deri står det blandt andet:

"
Er det også forsikringssvindel, hvis barnet bor hjemme hos forældrene,
således at barnets bil reelt er familiens anden bil.
Med venlig hilsen
S.B.
! Nej. Hvis barnet f.eks. er under uddannelse og har folkeregisteradresse
sammen med forældrene, kan familien lade bilen indgå som husstandens anden
eller tredje bil, således at den forsikringsmæssigt indplaceres på samme
præmietrin, som familiens første bil.
Så længe junior fortsat har samme folkeregisteradresse som forældrene, kan
han eller hun så køre på den lave forsikringspræmie."

____________
Jeg har altid været af den overbevisning overstående IKKE var lovligt. Men
jeg kan forstå på det hele jeg er på afveje såfremt det reelt er samme
folkeregister adresse der er tale om.
Er der nogen der ved hvor man skal finde grundlaget for at ovenstående er
lovligt?
Her tænker jeg på en eller anden paragraf eller andet?

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : anders majland

Dato : 06-10-03 19:47

> Så længe junior fortsat har samme folkeregisteradresse som forældrene,
kan
> han eller hun så køre på den lave forsikringspræmie."

Det er derfor det i mange forsikringsselskaber er overmåde svært at få
mere end 3 køretøjer indregistret på elitestatus ... Det er noget mange
motorcyklister løber ind i. For med en bil til dårligt vejr og så måske
et "mudderjern" og en gademaskiner er der allerede fuldt hus... Og hvad
så hvis konen også vil have noget at køre i/på ....

/A - med kun 2 køretøjer i hustanden

Fra : Søren Christensen

Dato : 06-10-03 20:10

"anders majland" <andersDOTmajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et "mudderjern" og en gademaskiner er der allerede fuldt hus... Og hvad
> så hvis konen også vil have noget at køre i/på ....

Mine forældre har 5 biler i husstanden...
De har ingen problemer haft da de skulle have forsikret den 5....

Venligst

Fra : Jørgen

Dato : 06-10-03 22:26

> Mine forældre har 5 biler i husstanden...
> De har ingen problemer haft da de skulle have forsikret den 5....

De skulle vel aldrig være landmænd så eller driver nogen form for erhverv??
da jeg boede hjemme, ville forsikringen også maks tage 2 biler

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-10-03 07:10

"Jørgen" <_fjerndether_jogge@post7.tele.dk> wrote in message

> De skulle vel aldrig være landmænd så eller driver nogen form for
erhverv??
> da jeg boede hjemme, ville forsikringen også maks tage 2 biler

Man kan vel bare forsikre i flere selskaber hvis de stiller sig helt på
bagben

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-10-03 07:57

"Jørgen" <_fjerndether_jogge@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> De skulle vel aldrig være landmænd så eller driver nogen form for erhverv??
> da jeg boede hjemme, ville forsikringen også maks tage 2 biler

Jeg har uden problemer kunne forsikre 3 biler.
Men det hjalp da jeg sagde, at jeg jo ikke havde nogen børn...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk/alarm - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-10-03 08:25

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mit efternavn.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har uden problemer kunne forsikre 3 biler.
> Men det hjalp da jeg sagde, at jeg jo ikke havde nogen børn...

Så få dig nogle.
Livet bliver aldrig det samme igen

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-10-03 11:40

Uffe Bærentsen wrote:

> Så få dig nogle.
> Livet bliver aldrig det samme igen

Du mener det aldrig bliver godt igen?

--
Martin Johansen (som hader børn)
Gør en god handel på http://tux3do.com/

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-10-03 13:37

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener det aldrig bliver godt igen?

Se, nu er det din udlægning, af hvad jeg skrev.
Som du jo nok er klar over, så mener jeg faktisk at ,det aldrig bliver
kedeligt igen.

Tag feks. når ungen har været strid og du er lige ved at kyle bæstet ud fra
30 etage.
Så kommer der, lisså uskyldigt, et smil snigende og hvad kan du så andet,
end gi' ungen et stort knus.
Logik ????????????
Den er vist langt væk !
Fornuft ?
Det kan vist diskuteres.
Men jeg kan garantere at det er hvad der sker
'Been there, got several t-shirts'

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (med børnesæde

Fra : Peter Weis

Dato : 07-10-03 13:36

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> wrote in message

> Du mener det aldrig bliver godt igen?

Sagde dine forældre sådan? )

mvh
Peter

Fra : René Lønstrup

Dato : 07-10-03 14:42

Jørgen wrote:

> De skulle vel aldrig være landmænd så eller driver nogen form for
> erhverv?? da jeg boede hjemme, ville forsikringen også maks tage 2
> biler

Mine forældre havde også i omegnen af 5 biler forsikret på et tidspunkt -
uden at være landmænd eller ellers erhvervsdrivende. Forsikringsselskabet
(Provincial / Provinz forsikring) var ikke for vild med det, men gjorde ikke
noget ved det heller.. Deres nuværende selskab (Tryg, tror jeg nok) vil
derimod kun have 2 biler, - alle ovenskydende køretøjer forsikres til
nybilistpriser..

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Søren Christensen

Dato : 07-10-03 16:58

> [...]
erhverv??
> da jeg boede hjemme, ville forsikringen også maks tage 2 biler

De er "landmænd" nu, men inden havde de faktisk 7 biler der blev forsikret.
Det kan måske skyldes at de 3 af dem er veteran biler men det er jo stadig
fire alm....

Venligst