Skærme
Fijala 3554
Samsung SyncMaster 191T
Fra : Peter Pan

Dato : 06-10-03 18:28

Hej,

Erder nogen af jer der ejer, eller kender til Samsung SyncMaster 191T?

Jeg har talt me IT-Butikken, og spurgt om der følger DVI kabel med til
den, og om man kan dreje den om på højkant? Ved i om dette er tilfældet?

Det fremgår heller ikke af Samsungs egne sider:
http://www.samsung.com/au/products/monitors/tft/syncmaster191ttft.asp

Der findes tilsyneladende to modeller af den. Betegnelserne er GH19PSA
for den 'oprindelige' og GH19BSA for den nye.

Jeg har læst i en række private anmeldelser, at den nye er en anden og
billigere konstruktion, og at der ikke følger DVI kabel med i den. Er
det korrekt, og kan den så heller ikke drejes 90% på højkant?

IT-Butikken meddeler, at der følger to skærmkabler med til skærmen. Er
det ene mon så et DVI kabel? Det kunne de ikke svare på.

Hvad synes i iøvrig om skærmen?

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh
Anders

Fra : Christian Planck

Dato : 06-10-03 21:46

Peter Pan wrote:

> Er der nogen af jer der ejer, eller kender til Samsung SyncMaster 191T?

Ja, jeg kender lidt til den, og jeg ved at det er en (snart) udgået
model, som afløses af Samsung Syncmaster 193T. Her er nogle specs på den
nye model:

http://monitor.samsung.de/detail_tft_syncmaster.asp?artid=825

Og ja, den kan drejes på højkant, hvilket også kaldes pivot-funktion.

Ifølge den tyske side medfølger der _ikke_ DVI-kabel.

Men mit råd herfra er altså, at du bør overveje at købe 193T i stedet
for 191T, da førstnævnte ganske enkelt er den nyeste model. Dog ved jeg
ikke om der rent teknisk er sket forbedringer mellem de to modeller, men
mon ikke det er tilfældet?

--
Mvh. Christian Planck.

Fra : Peter Pan

Dato : 06-10-03 22:31

"Christian Planck" <christian@REMOVE_THISplanck.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg kender lidt til den, og jeg ved at det er en (snart) udgået
> model, som afløses af Samsung Syncmaster 193T. Her er nogle specs på den
> [...]

Tak for linket.

> [...]
> for 191T, da førstnævnte ganske enkelt er den nyeste model. Dog ved jeg
> ikke om der rent teknisk er sket forbedringer mellem de to modeller, men

Hermed bestilt!

Mange tak,
Anders

Fra : Christian Planck

Dato : 06-10-03 22:46

Peter Pan wrote:

> Hermed bestilt!

Cool! Gider du vende tilbage og skrive et lille review af skærmen, når
du engang modtager den? Det behøver ikke være en hel stil -- bare lige
et par sætninger, der beskriver dit indtryk af skærmen.

Jeg overvejer nemlig selv at købe den

På forhånd tak.

--
Mvh. Christian Planck.