Drikkevarer med no/low carb uden aspartam
Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 06-10-03 16:41

Jeg har planlagt at forsøge mig med Atkins (lige nu venter jeg på bogen
kommer med posten). Jeg har det fint med udvalget af mad, også under
unduction, men jeg er lidt i tvivl mht. drikkevarer - specielt fordi jeg
ikke kan udstå produkter med aspartam (Nutra-Sweet).

Jeg har det fint med at drikke vand/danskvand i løbet af dagen, men til
måltiderne kunne jeg godt tænke mig noget der "smager af noget". Jeg ved at
man i USA efterhånden kan få en del non-aspartam diet stuff, f.eks. tilsat
Splenda, men jeg har ingen idé om hvad der findes på det danske marked.

Indtil videre er jeg kommet frem til flg.:

No Carb: Vand, danskvand

Very Low Carb (ok under iduction): kaffe (evt. med fløde), urte-te

Low Carb (efter induction): Mælk, vin, danskvand-citrus

Jeg har som sagt først lige sat mig ind i low-carb filosofien, så jeg vil
meget gerne høre hvis der er nogen der kan komme med rettelser/tilføjelser
til ovenstående lister.

MVH

Rasmus

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 07-10-03 21:49

[Rasmus Bertelsen | Mon, 6 Oct 2003 17:40:34 +0200]

>men jeg er lidt i tvivl mht. drikkevarer - specielt fordi jeg
>ikke kan udstå produkter med aspartam (Nutra-Sweet).

Har du prøvet at eksperimentere lidt mere? Der findes flere light
produkjter hvor aspartam-sødmen er maget tilbageholdende og den
domunerende sødme er fra én af de andre?

>Low Carb (efter induction): Mælk, vin, danskvand-citrus

Atkins anbefaler at kaffen er koffeinfri i starten, da koffeinen siges
af nogle at fremme insulinproduktion - så det er noget du selv skal
finde ud af med din egen krop.

Mælk og tildels vin er ikke så gode valg; ikke fordi de er syndsygt høje
i kulhydrater, men istyedet at der skal større mængder til - et stort
glas mælk indeholder derfor gerne 10 gram kulhydrat.

Jeg drikker massere af koldt vand, vand med limeskiver og en dråbe
flydende "Sød" (cycklamat/sakkarin) og visse Fun Light smager også godt
(og andre er fabelagtige dårlige).

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : sune vuorela

Dato : 07-10-03 22:58

En der kalder sig Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net> skrev:

>og visse Fun Light smager også godt

Hindbær og citrus/lime

Man skal dog være opmærksom på at nogle af dem rent faktisk indeholder
3-4 gr sukker pr deciliter - ananas i hvert fald

>(og andre er fabelagtige dårlige).

alle de andre

--
Sune

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 07-10-03 23:27

Tak for tips'ene. Jeg vil prøve FUN Light, men min erfaring er at bare den
mindste smule aspartam giver mig kvalme (føles som om jeg har hældt sulfo i
munden). Det er ikke så meget smagen som det at det føles fuldstændigt
forkert. ;)

Rasmus

Fra : Helle [4550]

Dato : 09-10-03 19:03

Apropos Fun Light, er de så nogen der ved om man stadig kan få Fun Light
Pink Grape, eller om den er udgået?
Det synes jeg var den bedste, men har ikke kunne finde den i mine lokale
butikker det sidste halve år.

mvh Helle