Fradrag i bolig
Fra : Peter

Dato : 06-10-03 16:28

Hej gruppe

Jeg vil gerne lave et værelse i lejligheden om til kontor og trække en del
af leje, vand, el osv fra.
Jeg kan ikke finde reglernee på Told & Skat
Jeg har dette på freelancer.dk som jeg ikke kan få til at gå op

Alle rums kvadratmeter talt sammen (eksl. gang, vad, køkken) * 100 /
arbejdsrummet m/2 = fradrags% del

Kan I finde et link til Told & Skats beskrivelse af det?

Hilsen Peter

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-10-03 17:17

Peter wrote:

> [...]
> Jeg har dette på freelancer.dk som jeg ikke kan få til at gå op
>
> Alle rums kvadratmeter talt sammen (eksl. gang, vad, køkken) * 100 /

Det ser bøvlet ud

Jeg har regnet på det en del gange, og er nu endt ved at bruge de
kr 2.000 pr måned, der er skattefri ved udlejning.
Men det tjekkes skønsmæssigt, men når revisoropgørelsen alene koster
ca 2 - 3.000 kr, er det andet billigere, incl indkaldelser.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Nielsen

Dato : 06-10-03 18:40

"Peter" <no@spam.here> skrev i en meddelelse
> [...]
> arbejdsrummet m/2 = fradrags% del
>
> Kan I finde et link til Told & Skats beskrivelse af det?

Jeg mener at have læst her i gruppen at TS kigger på dine udgifter før du
startede egen virksomhed, + alm. prisjustering, trækker den fra din
nuværende udgift, resten kan man så få fradrag for.....logisk ikke?

Nielsen

Fra : JørgenE

Dato : 06-10-03 21:47

Du tager m2 til firma og dividerer med m2 totallejlighed x 100 =
firmaandel%. Husleje gange firmaandel% er fradrag som husleje. El, varme og
fællesudgifter fordeles lidt anderledes, så her bør du vurdere hvad der er
rimeligt (hvis det er en lejelejlighed). Husk at husholdning bruger mere
strøm end et kontor.

Er det en ejerlejlighed, så skriver du antal m2 på et skema Told & Skat har
til ejendomsværdiberegninge (se deres hjemmeside), og fratrækker kun andel
af el, varme mv.

Og husk hvad jeg tidligere har skrevet - kontoret må ikke indeholde private
ting, en sofa, kunne bruges som gæsteværelse, og det må ikke være
gennemgangsværelse til et andet beboelsesrum eller være et repos, for så er
der ikke noget at hente.

Mvh. JørgenE

Fra : Peter

Dato : 06-10-03 22:44

"JørgenE" <elsted@image.dk> wrote in message
> Du tager m2 til firma og dividerer med m2 totallejlighed x 100 =
> firmaandel%.

Er du sikker på den udregning?

Mit forslag: firma m2 * 100 / total m2 = x%

Er vi enige?

Hilsen Peter

Fra : Leonard

Dato : 07-10-03 08:02

"Peter" <no@spam.here> wrote:

>Er du sikker på den udregning?
>
>Mit forslag: firma m2 * 100 / total m2 = x%
>
>Er vi enige?

Faktorernes orden er her ligegyldig så I er enige, resultatet bliver
det samme.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Peter

Dato : 08-10-03 14:18

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote in message

> Faktorernes orden er her ligegyldig så I er enige, resultatet bliver
> det samme.

Hvordan kan det være ligegyldigt om man ganger med 100 eller dividerer med
100?
Jeg får meget forskellige tal.

Hilsen Peter

Fra : Leonard

Dato : 08-10-03 16:56

"Peter" <no@spam.here> wrote:

>Hvordan kan det være ligegyldigt om man ganger med 100 eller dividerer med
>100?
>Jeg får meget forskellige tal.

Hvor divideres med 100?
Jeg tror du har læst den øverste som: firma m2 / (total m2 * 100) men
det står der ikke, der står: firma m2 / total m2 * 100 hvilket giver
samme resultat som dit forslag.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-03 13:12

"JørgenE" <elsted@image.dk> wrote in message
> Husk at husholdning bruger mere strøm end et kontor.

Computere sluger meget strøm. I forhold til arealet bruger mit kontor
klart mest. Jeg har i stedet anbragt en watt-tæller på stikkontakten i
kontoret, så der er 100% styr på det.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 08-10-03 19:16

Uffe Kousgaard wrote:

> [...]
>
> Computere sluger meget strøm. I forhold til arealet bruger mit kontor
> klart mest. Jeg har i stedet anbragt en watt-tæller på stikkontakten i

Vil du vise beregningerne, toalt her ?