Hjælp til Mercer
Fra : Aragorn

Dato : 06-10-03 12:35

Jeg er igang med at købe mig en Mercedes 190E Diesel 2,5 Automat.
Den har kørt 280,000km, der er oliespild med motoren (ved toppakningen) er
det meget slemt? jeg har aldrig haft diesel før!
Kan det passe de kan køre op til 20pr,liter? lyder af meget!
Er de meget dyrer i vægtafgift?
Er der nogen der kender nogle gode sider med test af merceren?
Bilen er nysynet, men der er rust på dørene, er der nogen der kender et godt
sted at handle billigt? Jeg bruger tit www.nvautodele.dk men de har desværre
ikke døre til bilen!

Er der ikk een mercer klub på sjælland?

På forhond tak!

Fra : claus b. p.

Dato : 06-10-03 14:16

"Aragorn" <aragorn24@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> Er der nogen der kender nogle gode sider med test af merceren?
> Bilen er nysynet, men der er rust på dørene, er der nogen der kender et

Du skal få checket den grundigt inden køb. Prisen skal svare til standen, og
der kan være meget i vejen med sådan en. Den 5 cylindrede dieselmotor er
solid og økonomisk, men 20km/l i snit er lidt optimistisk tror jeg. Men lav
vægtafgift. Til gengæld har den ofte et problem med flækket topstykke. Det
er dyrt, kan ofte bedre betale sig at skifte motoren. (10-15000) Få en
Gollertest på motoren. Er der km-garanti? En 190'er med 280000km lyder af
lidt, hvis den som de fleste er startet som hyrevogn. Få stelnummeret og
check med Mercedes. De har km. tal hvis vognen har været til service. Få en
kopi af registreringsattesten, af den fremgår om den har kørt hyrevogn, er
importeret (importerede Mercere er tit skruet tilbage på km.) og årgang.
Kender du ikke nogen der kan checke vognen for dig, så meld dig ind i FDM og
få et brugtvognscheck. Prisen kan være sparet mange gange ind igen. Og vil
forhandleren ikke lade dig se reg.attest eller låne dig bilen til et
FDM-eftersyn, er han nok ikke værd at handle med. Du kan få en pragtfuld
bil, men du kan også risikere en skrotbunke hvis ikke du passer på.

/Claus
(Med 4 Mercere bag mig)

Fra : claus b. p.

Dato : 06-10-03 14:29

er der nogen der kender et godt
> sted at handle billigt? Jeg bruger tit www.nvautodele.dk men de har
desværre
> ikke døre til bilen!

Stumper fx. www.autodele.dk, www.autoimport.dk sidstnævnte har sikkert også
døre, men ellers har de fleste huggere et netværk, så de kan skaffe dele.
Prøv at søge på Google, der er masser af mercedes pushere.
/Claus