Leverpostej uden lever...?
Fra : Mona & Michael

Dato : 06-10-03 12:22

Hejsa.

Jeg elsker leverpostej, men af en eller anden grund er jeg
begyndt at få det dårligt ved tanken om at jeg spiser LEVER og
SPÆK...
(Noget med tundmetaller i lever og fedt i spæk. Vær rar ikke at
starte en diskussion om dette, men i stedet bare hjælpe mig hvis
du kan.)

Nu vil jeg så gerne finde en opskrift på noget pålæg, som jeg kan
bruge ligesom leverpostej. Altså smøre ud på brød og puttet
asier, agurkesalat, rødbede og sådan noget på.

Jeg har både tænkt på noget a la pate, hvor lever er erstattet af
kød, eller noget vegetar-noget a la nøddepostej. Og hvis spækket
så kan erstattes af noget andet som f.eks. kartofler, er det jo
helt fjong.

Da jeg aldrig tidligere har prøvet selv at lave sådan noget
(heller ikke almindelig leverpostej), vil jeg blive glad hvis I
har nogle opskrifter, som bare virker.

Jeg er ikke så interesseret i at skulle eksperimentere for meget,
så hvis du selv har prøvet og kan anbefale opskriften, bliver jeg
meget glad.

Mange hilsner fra

Mona

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 06-10-03 12:33

"Mona & Michael" <mismo@get2net.dk> wrote in message

> Nu vil jeg så gerne finde en opskrift på noget pålæg, som jeg kan
> bruge ligesom leverpostej. Altså smøre ud på brød og puttet
> asier, agurkesalat, rødbede og sådan noget på.

Hummus? Søg selv på Google efter opskrifter. Det brugte jeg meget på
franskbrød med sylt som pynt da jeg var vegetar.

Nutana har også en serie "pate/leverpostejsagtige" produkter, men de har en
kilopris der nærmer sig fois gras, og så ved jeg da godt hvad jeg ville
vælge

Kasper

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-10-03 16:39

"Kasper Kristensen" <spam_me_senseless_khk@mindgroup.dk> wrote in
message news:3f8152d8$0$97254$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> [...]
>
> Nutana har også en serie "pate/leverpostejsagtige" produkter, men de
> har en kilopris der nærmer sig fois gras, og så ved jeg da godt hvad

Fra vegetar til foie gras - det signalerer da en vis mental spændstighed

vh
Jan

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-10-03 20:07

"Mona & Michael" <mismo@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nu vil jeg så gerne finde en opskrift på noget pålæg, som jeg kan
> bruge ligesom leverpostej. Altså smøre ud på brød og puttet
> asier, agurkesalat, rødbede og sådan noget på.

Leverpostej uden lever og spæk? Nej ved du nu hvad. Næste gang skal du
vel have en opskrift på flæskesteg uden gris eller hakkebøf uden ko. Du
er inde på et skråplan...

--
-Jens B.

Fra : Heidi

Dato : 06-10-03 20:15

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Leverpostej uden lever og spæk? Nej ved du nu hvad. Næste gang skal du
> vel have en opskrift på flæskesteg uden gris eller hakkebøf uden ko.

Hvis du læser posten igen, så var det vist ikke leverpostej uden lever
der blev spurgt om - men noget smørepålæg der kunne bruges på
samme måde, og med samme tilbehør som leverpostej.
Om det så er til at finde skal jeg ikke kunne sige.
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : kim rasmussen

Dato : 07-10-03 07:34

Hej Mona + Micael
Her er en god ide som smager hammer godt.

http://www.lechef.dk/opskrifter/recipie.asp?id=19

Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

Fra : Rikke Mors

Dato : 07-10-03 07:34

Mona & Michael wrote:

> [...]
> kød, eller noget vegetar-noget a la nøddepostej. Og hvis spækket
> så kan erstattes af noget andet som f.eks. kartofler, er det jo

I en af Karolinebøgerne er der en opskrift på en champignon-nøddepate,
som er rigtig god. Den kan både spises lun og kold og i skiver på brød.
Rikke Mors

Fra : Mona & Michael

Dato : 08-10-03 14:32

> [...]

kan
> bruge ligesom leverpostej. Altså smøre ud på brød og puttet
> asier, agurkesalat, rødbede og sådan noget på.

Tusinde tak for jeres forslag.

Jeg vil straks kaste mig over oksepate og champignon-/nøddepate,
som bare lyder rigtig godt.

Mange hilsner fra

Mona