Therma Power
Fra : hedegaard

Dato : 06-10-03 10:24

Hej gr
Nogen der kender til disse produkter?
Therma Power og Therma Xtreme set hos sublim-sport.dk
Jeg har brug for noget der sætter lidt fut i vægttabet - havde før rigtig
gode resultater med letigen, men de kommer jo desværre ikke tilbage ser det
ud til. Derfor vil jeg gerne finde noget der ligner!
Tina

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 06-10-03 13:01

"hedegaard" <hedegaard@FJERNMIGchristiansen.mail.dk> wrote in message

> Hej gr
> Nogen der kender til disse produkter?

Ja.

> Therma Power og Therma Xtreme set hos sublim-sport.dk

Jeg undrer mig over, at de ikke skriver hvad de indeholder. Så jeg ved ikke
om indholdet er blevet ændret.

> [...]
det
> ud til. Derfor vil jeg gerne finde noget der ligner!

De forskellige "Therma" produkter jeg kender, der findes nemlig mange
varianter af navnet/produktet, indeholder stort set alle det samme og har en
effekt meget tæt på Letigen. Og vel derfor også risikoen for bivirkninger
som Letigen.

Har selv prøvet dem, og de minder meget om virkningen af Letigen. Jeg kender
dog nogle stykker, som ikke rigtigt har kunnet tåle dem, men der er vel også
nogen der ikke har kunnet tåle Letigen. Når jeg siger tåle, så mener jeg
hovedpine og utilpashed.

Jeg vil klart anbefale dig, at få dit vægttab uden disse produkter, men skal
du bruge dem, så følg ikke "vejledningen" der følger med disse produkter.
Den officielle vejledning fra disse producenter som jeg har set, lyder på at
du skal tage 1-2 stykker ca. en times tid før træning. Men det er ikke
særlig sundt. Så hellere tage 2 fordelt på dagen.

Det der er vigtigt at huske, er at kapslerne ikke skal være "det lette"
alternativ til den rigtige måde at tabe sig på. Det vil jo bare betyde, som
jeg har set hos en del, at man bruger dem til at komme igang på. Når man så
stopper med kapslerne, mangler man også energien fra kapslerne og så stopper
det sunde også tit. Dette er så efterfulgt af en mindre pause, hvorefter man
så forsøger at starte forfra igen. Igen med disse kapsler. Ikke at det ikke
kan hjælpe at "kickstarte", men jeg har bare set en del tilfælde, hvor det
bare ender med at blive en ond cirkel.

> Tina

Nicolai

Fra : Faithless

Dato : 06-10-03 16:01

> Nogen der kender til disse produkter?

Jeg har prøvet therma power i en måned, for at få lidt mere energi til
træning. Jeg kom kun op på 1 tab. om dagen, for jeg følte mig ikke godt
tilpas på dem. Jeg fik ikke mere energi af dem og tabte mig heller ikke,
muligvis fordi jeg kun kunne spise 1 om dagen.
De bivirkninger jeg fik, var kvalme, sure opstød, dårlig smag i munden og
lidt rysteture efter træning. Det er selvfølgelig bivirkninger man godt kan
leve med, men da jeg intet kunne se på vægten og jeg heller ikke fik mere
energi valgte jeg at stoppe.

Thomas

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 06-10-03 20:53

"Faithless" <no@mail.com> wrote in message

> [...]
kan
> leve med, men da jeg intet kunne se på vægten og jeg heller ikke fik mere

Man reagerer selvfølgelig forskelligt, men jeg kan ikke forstå at du ikke
fik mere energi, da der både er "efedrin" og koffein i. Men det jeg lagde
mærke til var, at man ikke umiddelbart lagde mærke til den ekstra energi med
det samme efter indtagelse af kapslerne, men først sådan lidt hen ad vejen.
Men nu tog jeg også 2 ad gangen.

> Thomas

Nicolai

Fra : Faithless

Dato : 07-10-03 08:00

> Man reagerer selvfølgelig forskelligt, men jeg kan ikke forstå at du ikke
> fik mere energi, da der både er "efedrin" og koffein i.

Det kunne jeg heller ikke og det var derfor, at jeg gav det 1 måned før jeg
stoppede. Jeg har efterfølgende tænkt på at, det kan være en allergisk
reaktion på noget af det der er i pillerne. Jeg er allergisk overfor det
meste pollen og lidt fødevare. Den træthed jeg fik efter indtagelsen, minder
om den efter en allergisk reaktion.
Men jeg syntes da Tina skal prøve dem, der er jo nogle som har haft glæde af
dem.

Fra : sko12345

Dato : 08-10-03 15:41

Ikke for at fornærme eller tilsvine nogen MEN, TAG JER DOG SAMMEN.

Det I har behov for er ikke piller eller andre "tilskud", men blot
simpel viljestyrke. Beslut Jer for at I nu vil gennemføre det I har sat
for, og I vil lynhurtigt finde ud, det give en enorm tilfredsstillelse
at kunne indfri sine mål, og gøre det fordi man vil, og ikke fordi man
måske har taget en pille. Jeg ved godt det er svært, men det er det der
holder i længden. For når man har blestuttet sig en gang, den første
gang, og ført det ud i livet, så varer det ved resten af livet, og
vægttabet vil vare ved, og ikke komme igen som når man holder op med at
spise pillerne.

Held og lykke med det.

http://www.kandu.dk/

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 08-10-03 16:02

"sko12345" <sko12345.news@kandu.dk> wrote in message

> Ikke for at fornærme eller tilsvine nogen MEN, TAG JER DOG SAMMEN.

Har du overhovedet læst indlæggene igennem?

> [...]
> at kunne indfri sine mål, og gøre det fordi man vil, og ikke fordi man
> måske har taget en pille. Jeg ved godt det er svært, men det er det der

Hvilke nye ting bidrager du med, med denne tekst?

Jeg tror ikke på, at der findes mennesker her i DK, som har taget den
rigtige og bedste løsning hver gang, i alle henseender. Heller ikke dig.
Nogle skal afprøve nogle forskellige ting før de finder ud af hvad der
passer til dem. Så derfor er der heller ikke noget i vejen med at prøve
slankepiller. Eller hvad man nu skal afprøve for at finde sig til rette med
den rigtige løsning.

Vi kan godt være enige om, at den bedste måde er den "naturlige" måde. Men
har du egentlig overhovedet forstået, at DK består af x antal _forskellige_
mennesker? For nogle virker det ene, for andre noget andet. Og det er sgu da
bedre at man gør noget, hvad enten din mening er den rigtige eller ej, end
slet ikke at gøre noget ved det.

> [...]
> gang, og ført det ud i livet, så varer det ved resten af livet, og
> vægttabet vil vare ved, og ikke komme igen som når man holder op med at

Det er jo meget generelt, det du skriver her. Ikke alle tager på igen efter
at have tabt sig på piller, selvom risikoen er større, fordi man ikke
nødvendigvis lærer de sunde vaner. Og ikke alle der har besluttet sig én
gang og ført det ud i livet, kan få vægttabet til at vare ved og det er der
faktisk masser af eksempler på. Så det du skriver her, er jo en trist
generalisering, som tydeligt bærer præg af en vis form for indoktrinering.
Du skriver det som om, at det er en udenads-lære og ikke noget du rent
faktisk har tænkt over hvad betyder.

Nicolai

Fra : sko12345

Dato : 08-10-03 16:49

"Nicolai Larsen" skrev d. 08-10-03 16:02 dette indlæg :

> Har du overhovedet læst indlæggene igennem?

Jep, det har jeg.

> Hvilke nye ting bidrager du med, med denne tekst?

Mange overvægtige er som rygere. De har det egentligt ok med det, men
ved godt inderst inde der bør gøres noget ved det. Rygerne siger det er
nikotin afhængighed, overvægtige har en anden forklaring. Rygere bruger
nikotinplasret og nogle overvægtige spiser piller. Jeg mener at hele
ligge i det psykiske, kan man få "overbevist" sig selv om, at der skal
ske vedvarende ændringer, og man skal finde en løsning på det der skaber
problemet (overvægt), så er det noget der holder i længden.

Jeg bidrager med mit indlæg ikke til noget nyt i pilleverden, men med et
andet syn på "problemet".

> [...]
prøve
> slankepiller. Eller hvad man nu skal afprøve for at finde sig til

Jeg kan kun give dig ret, men jeg tror ikke på "genveje", specielt ikke
vedr. vægttab. Selvfølgelig begør vi alle fejl, vi er jo trods alt
mennesker, og ja, jeg er heller ikke fejlfri, det vil jeg da gerne
indrømme. Men jeg har da tabt 20 kg på viljen. Og ja, jeg vil give dig
ret i at da alle ikke er ens, er det ikke alle metoder der virker på
alle, men viljen er nu engang extremt stærk, og der er en floskel der
hedder. Du kan 10 gange mere end du tro, og 100 gange mere end din mor
tror du kan. Men da mennesket er et vanedyr, er det svært at lave om på
sine "dårlige" men dejlige vaner.

> [...]
_forskellige_
> mennesker? For nogle virker det ene, for andre noget andet.

Jep, det har jeg som førnævnt fuld forståelse for.

> Og det er sgu da
> bedre at man gør noget, hvad enten din mening er den rigtige eller ej,
end
> slet ikke at gøre noget ved det.

Det vil jeg give dig delvis ret i, men hvor smart er det at gøre noget,
som kroppen fortæller dig den ikke kan tåle ved at vise
bivirkninger?????

> Det er jo meget generelt, det du skriver her. Ikke alle tager på igen
efter
> at have tabt sig på piller, selvom risikoen er større, fordi man ikke
> nødvendigvis lærer de sunde vaner.

Et ret stærkt argument til at ændre livsstil og derved tabe sig, istedet
for at søge en genvej. Men det er blot min mening. Hvad nytter det at
tabe sig, hvis man ikke ved hvordan man skal holde vægttabet med sund
livsførelse.

> [...]
> faktisk masser af eksempler på. Så det du skriver her, er jo en trist
> generalisering, som tydeligt bærer præg af en vis form for

Der er jeg så fuldstænding uening. Et vægttab skal opnås gennem
ændringer, for hvis det ikke var nødvendig med ændringer, hvorfor var
man så kommet i det sted at man er villig til at tage piller for at gå
ned i vægt. Hvor godt er det at opnå et vægttab for blot at opnå det????
Ikke særligt godt, for man kan sagtes nøjes med at spise chokolade og
tabe sig, men hvor sundt vil det være??? Nej jeg er overhovedet ikke
indoktrineret, men når man har været møllen igennem, og kan se på
overvægtige hvad de slås med, så ser man, at det ikke kun nytter at tabe
sig, man skal også gennem en selvransagelse, og lægge sit liv om, ellers
er det tilbage i samme rille inden der er gået særlig langt tid.

> Du skriver det som om, at det er en udenads-lære og ikke noget du rent
> faktisk har tænkt over hvad betyder.

Det har jeg, meget nøje, og meget længe. Jeg har ikke lært noget udenad,
da diverse bøger og lignende ikke kan komme med et endegyldigt svar. Jeg
ved godt hvad det betyder at lægge sit liv om. Men det kræver også at
man er fast besluttet på at gøre det, og ikke lige snupper den ekstra
plade chokolade eller pose chips fordi man havde lyst, eller at livet
ikke lige var som man havde forventet det ville være.

http://www.kandu.dk/

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-10-03 18:01

"sko12345" <sko12345.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bidrager med mit indlæg ikke til noget nyt i pilleverden, men med et
> andet syn på "problemet".

Dit syn på sagen er ikke nyt. Heller ikke her i gruppen *S*

> Men jeg har da tabt 20 kg på viljen.

Man kan ikke tabe sig ene og alene på vilje. Der skal også metode til.
Og viljen kan være nok så stor - hvis metoden er forkert rækker vilje ikke.

> Men da mennesket er et vanedyr, er det svært at lave om på
> sine "dårlige" men dejlige vaner.

Ikke nødvendigvis. Det svære er at undgå, at man laver vanerne om til andre
dårlige/usunde vaner.

Mennesket er faktisk ganske smidigt og kan snildt lave om på vaner.

Mvh. Lisbeth

Fra : sko12345

Dato : 08-10-03 18:34

"Lisbeth Jacobsen" skrev d. 08-10-03 18:01 dette indlæg :
> Man kan ikke tabe sig ene og alene på vilje. Der skal også metode til.
> Og viljen kan være nok så stor - hvis metoden er forkert rækker vilje
ikke.

Måske, men piller ændrer ikke mennesker for evigt(medmindre man bliver
ved med at spise dem), det gør mennesker derimod.

> Ikke nødvendigvis. Det svære er at undgå, at man laver vanerne om til
andre
> dårlige/usunde vaner.
>
> Mennesket er faktisk ganske smidigt og kan snildt lave om på vaner.

Jeps, men det kræver en vilje til at ville ændre det, for hvis viljen
til at ændre ikke er der, så er det tilbage af samme spor.

http://www.kandu.dk/

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-10-03 19:06

"sko12345" <sko12345.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Måske, men piller ændrer ikke mennesker for evigt(medmindre man bliver
> ved med at spise dem), det gør mennesker derimod.

Jeg går IKKE ind for at tabe sig på piller - men man kan godt tabe sig på
piller, pulver eller midlertidige kure UDEN at tage på efterfølgende. Det
kræver blot, at man - efter kuren - ikke genoptager dårlige vaner, der gør
en fed.

> Jeps, men det kræver en vilje til at ville ændre det, for hvis viljen
> til at ændre ikke er der, så er det tilbage af samme spor.

Klart nok. Vil man ikke er det meget lidt sandsynligt, at der sker noget.
Men dog ikke umuligt. Jeg har set ægtemænd der taber sig, fordi deres KONER
vil det og sørger for det. Men så taler vi også om den slags mænd, der ikke
selv sørger for, hvad de spiser.

Men jeg er ikke enig med dem, der vil have det til at se ud som om vilje er
det altafgørende. Man kan som sagt have nok så meget vilje - det nytter
ikke, hvis metoden er forkert.

Mvh. Lisbeth

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 08-10-03 19:06

> [...]

> ske vedvarende ændringer, og man skal finde en løsning på det der skaber
> problemet (overvægt), så er det noget der holder i længden.

Jo, men hvis problemet nu er, at man bare skide godt kan lide
flødeskumskager? Nu får jeg selv ondt i maven af dem, men hvis folk nu bare
kan lide dem, så behøver der altså ikke ligge et psykisk problem til grund
for overvægten. Mange mænd er i øvrigt overvægtige, uden at det kan
forklares i noget psykisk.

Jeg er helt enig med dig, når du siger, at man skal forsøge uden pillehjælp.
Men nogle kan bare ikke og så er det altså bedre at de taber sig med piller,
da bivirkningen ved kraftig overvægt, kan være større end bivirkningen ved
de piller de nu tager.
Og jeg har da selv prøvet Letigen og de her Therma Power. De har da nogle
fordele, men jeg tror stadig på at den naturlige vej er bedst.

Og rent faktisk, så tror jeg efterhånden, at det er de færreste overvægtige,
der egentlig har det godt med deres overvægt. Vi/de kan jo ikke bevæge sig i
samfundet uden at få af vide, at de "har" det dårligt med deres overvægt,
eller burde have.

> Jeg bidrager med mit indlæg ikke til noget nyt i pilleverden, men med et
> andet syn på "problemet".

Nu tænkte jeg på de her indlæg. Jeg siger faktisk allerede i mit første
indlæg, at piller/kapsler ikke er den bedste løsning.

> [...]
> mennesker, og ja, jeg er heller ikke fejlfri, det vil jeg da gerne
> indrømme. Men jeg har da tabt 20 kg på viljen.

Ja, det er også flot. Og det er nemt at spørge sig selv, hvorfor H......
andre ikke kan gøre det, når nu man selv kan. Men ikke alle har det som det
kræver. Og det skal man altså acceptere og så glæde sig over at de gør
noget, bare på deres måde. Som jeg også skriver i mit første indlæg, så har
jeg set flere gange hvordan piller/kapsler bliver en ond cirkel, så det
optimale er jo at man på et tidspunkt får lavet en ændring af sin livstil.
Det er "for nemt", at dømme/vurdere folk udfra hvad man selv kan/ikke kan og
det må man ikke.

> [...]
> alle, men viljen er nu engang extremt stærk, og der er en floskel der
> hedder. Du kan 10 gange mere end du tro, og 100 gange mere end din mor

Ja, jeg tror alle idrætsudøvere, som har trænet på et forholdsvis seriøst
plan, har stiftet bekendtskab med at man kan mere end man tror. . Det er
bl.a. derfor at til styrketræning har en "spotter", en som hjælper dig til
lige at tage et par løft mere. Fordi når man føler man ikke kan mere, så kan
man altid løfte den et par gange mere. Men tit når man er alene tør man
ikke, fordi det ville gå galt, hvis nu man ikke kunne.

Men hvis du nu har levet hele dit liv, uden at have lært denne "lektion" om
at man kan mere end man tror, så starter man jo ikke bare på det fra den ene
dag til den anden. Og har måske brug for et "kickstart".

> Men da mennesket er et vanedyr, er det svært at lave om på
> sine "dårlige" men dejlige vaner.

Ja. Med mindre viljen er stærk, som du selv skriver.

> Jep, det har jeg som førnævnt fuld forståelse for.

Ok, jeg synes bare din indledning, uanset dine formildende første ord, var
lidt grov.

> Det vil jeg give dig delvis ret i, men hvor smart er det at gøre noget,
> som kroppen fortæller dig den ikke kan tåle ved at vise
> bivirkninger?????

Jo, men nogle kan altså godt tåle piller/kapsler. Kan man ikke, siger det
sig selv, at man ikke skal gøre det.

> [...]
> for at søge en genvej. Men det er blot min mening. Hvad nytter det at
> tabe sig, hvis man ikke ved hvordan man skal holde vægttabet med sund

Det er vi ganske enige om.

> [...]
> man så kommet i det sted at man er villig til at tage piller for at gå
> ned i vægt. Hvor godt er det at opnå et vægttab for blot at opnå det????

Det kan faktisk være godt. Hvis man ser bort fra påvirkningen af de usunde
ting man indtager, så kan et vægttab være sundt for hele dit kredsløb og for
bærende dele af kroppen. Det er ret simpelt. Kraftigt overvægtige der skal
opereres, skal jo også haste-tabe sig. Og det har også fysiske årsager. Og
at tage piller for at tabe sig, er da også en ændring.

> Ikke særligt godt, for man kan sagtes nøjes med at spise chokolade og
> tabe sig, men hvor sundt vil det være???

Vi er da enige. Selvom man er åletynd, er det stadig farligt og usundt at
spise forkert.

> [...]
> sig, man skal også gennem en selvransagelse, og lægge sit liv om, ellers
> er det tilbage i samme rille inden der er gået særlig langt tid.

Jo, men så forstår du også at man først kan det, når man er parat til det.
Nogle skal, desværre, næsten se lig på bordet før de begynder at forstå
situationen og relatere sig selv til det. Når jeg skriver som jeg gør, så
var det fordi jeg følte at du troede alle bare havde samme forudsætninger
for at følge dine råd, og det er altså ikke tilfældet.

> Det har jeg, meget nøje, og meget længe. Jeg har ikke lært noget udenad,
> da diverse bøger og lignende ikke kan komme med et endegyldigt svar.

Jo, der findes mange steder, hvor man kan læse det du skriver. Og man har
hørt det 1000 gange. Ja, jeg er endda overbevist om, at langt de fleste
overvægtige er klar over hvad det kræver og kender dine råd. Men der kan
være langt fra at vide hvordan man gør, og så rent faktisk gøre det. Og hvis
man nu kan komme igang med Letigen, hvis man har brug for det og så samtidig
lægge livstilen om og fortsætte den gode livstil bagefter, så synes jeg at
det er en god ide.

> [...]
> plade chokolade eller pose chips fordi man havde lyst, eller at livet
> ikke lige var som man havde forventet det ville være.

Well. Jeg træner mig til at spise de ting jeg har lyst til. Det sjove af det
hele er, at for det meste så har jeg ikke lyst til usunde ting, når jeg har
cyklet min tur på mellem 2-4 timer eller trænet styrketræning. Men jeg ved
med mig selv, at jeg kan tillade mig at spise lidt, fordi jeg har arbejdet
det af på forhånd. Og bare det med, at jeg ved jeg godt må, er tit nok til
at jeg kan sige til mig selv "nej, du behøver ikke".

Men nu vi er ved den "rigtige" måde, så ved du vel godt hvor sundt motion
er? Ikke kun for vægttab, men også for kroppen, hjerte-kredsløb osv. Har du
selv formået at leve fuldt op til en sund livsstil, eller er det kun kosten?
Jeg synes nemlig tit, at folk glemmer hvor vigtigt motion er og kun
koncentrerer sig om kosten. Livstils-ændring, indebærer også motion.

Nicolai

Fra : sko12345

Dato : 08-10-03 20:30

"Nicolai Larsen" skrev d. 08-10-03 19:06 dette indlæg :

For det første, jeg orker ikke lige at kommentere alle ine svar til mine
svar , vi er jo også i høj grad enige. MEN jeg tror ikke på at
genvejen til at komme igang, at spise piller, holder. For får du først
øjnene op for du ikke behøver at dyrke motion, ændre kostvaner eller
andet for at tabe dig, men blot kan spise en pille, og så kommer
vægttabet. Så vil rigtig mange overbevise sig selv om at det er godt
nok, for de taber sig jo. Men de får ikke de sunde kostvaner af at spise
piller. Derfor er jeg så harm over muligheden for en genvej.

> [...]
livstil.
> Det er "for nemt", at dømme/vurdere folk udfra hvad man selv kan/ikke

Det var ikke for at dømme nogen, jeg hader dem der gør det. Efter min
mening må folk se ud som de vil, spise, drike og ryge det de vil, men
jeg vil gerne hjælpe dem der ønsker at blive hjulpet. Ikke sagt at min
holdning er den endegyldige sandhed, men det kan jo ske der er nogen der
kan bruge det.

> Ok, jeg synes bare din indledning, uanset dine formildende første ord,
var
> lidt grov.

Fair nok, det var den måske også, men det er også det nogle har brug
for, for at kome op i gear og gøre noget ved deres situation. Nogle
gange kan en provokation virke positivt, andre gang negativt. Denne gang
var det måske et mere negativt resultat jeg opnåede, set udfra de
reationer som provokationen medførte.

> [...]
til
> at jeg kan sige til mig selv "nej, du behøver ikke".

Åh, der er fuldstænding modsat. Men jeg har efterhånden nået det stadie
hvor jeg bliver nødt til at spise alle de usunde ting, for at holde
vægten oppe. Og nej jeg har ikke anoreksi eller bulimi.

> [...]
> Jeg synes nemlig tit, at folk glemmer hvor vigtigt motion er og kun
> koncentrerer sig om kosten. Livstils-ændring, indebærer også motion.

Jep, jeg kan kun give dig ret. Jeg løber 3-5 gange om ugen, mellem 40 og
80 km, og har løbet to marathonløb det ene på 3:03:34 og det andet på
2:53:08 (pral). Men ofte er overvægtige ikke særligt lydhøre overfor
hvor sundt og effektivt motion er på vægten, for det kræver jo en
indsats, og dermed en vilje. Jeg startede selv i det små, og er
efterhåden kommet op på et rimeligt højt niveau, og min erfaring er.
Hvis jeg løber ca 3½-4 timer om ugen eller derover, så skal jeg spise
helt vildt meget for bare kunne holde min nuværende vægt på 73 kg.
Ovendt, de perioder hvor jeg ikke løber særligt meget, skal jeg da være
opmærksom på hvad jeg spiser. Men man skal dælme også nogle gange tage
sig gevaldigt sammen for at komme afsted, men hvor har extremt godt
bagefter. Ikke pga. af det man har forbrændt, men pga. de processer som
motion aktivere i kroppen, 100 % velvære.

Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-10-03 21:00

> [...]

> først øjnene op for du ikke behøver at dyrke motion, ændre kostvaner eller
> andet for at tabe dig, men blot kan spise en pille, og så kommer

Den pille findes ikke.

> Derfor er jeg så harm over muligheden for en genvej.

Der findes ikke nogen genvej til vægttab, så hold du bare op med at være
harm.

> Hvis jeg løber ca 3½-4 timer om ugen eller derover, så skal jeg spise
> helt vildt meget for bare kunne holde min nuværende vægt på 73 kg.

Er du mon klar over, at der er mennesker, der har langt sværere ved at tabe
sig end dig?

Selvom jeg løber det samme eller mere, skal jeg stadig passe på og tænke
over, hvad jeg spiser - ellers tager jeg nemlig på.

3-4 timers løb er i bedste fald lig med et kalorieforbrug på cirka 3-4000
kalorier.
For at smide et kilo kropsfedt skal du forbrænde 7000 kalorier.

Mvh. Lisbeth

Fra : sko12345

Dato : 08-10-03 21:27

"Lisbeth Jacobsen" skrev d. 08-10-03 21:00 dette indlæg :

> Den pille findes ikke.

Det er jeg klar over, men det er det som mange søger, derfor min harme,
og jeg ved godt der ikke findes en genvej, mange er bare af den
opfattelse.

> [...]
tænke
> over, hvad jeg spiser - ellers tager jeg nemlig på.

Jep det er jeg klar over. Stofskiftet er forskellig fra person til
person. Man kan dog accelerer stofskiftet gennem motion. Men såfremt man
ikke har en stofskiftesygdom, er der ikke særlig stor forskel hvor meget
man forbrænder, og dermed taber sig, såfremt dem man sammenligner sig
med er af samme vægt, alder og køn.

> 3-4 timers løb er i bedste fald lig med et kalorieforbrug på cirka
3-4000
> kalorier.

Ja for en på min vægt, men en der vejer mere forbrænder også mere. 1km
for en person der vejer 75 kg forbrænder ca 300 kj eller 72
kcal.(KM*KG*4=forbrændt i kj) Hastigheden er ikke af betydning, da jo
hurtigere, jo kortere belastning, så i princippet giver det lige så godt
at gå som at løbe. Efterbrændingen er dog væsentlig højere ved løb end
gang, hvilket gør, at man opnår en størrer total forbrænding ved løb.

> For at smide et kilo kropsfedt skal du forbrænde 7000 kalorier.

Det skal nok passe.

http://www.kandu.dk/