Danfoss thermostatventil
Fra : Jan Andersen

Dato : 06-10-03 10:05

Hejsa.

Nogen der har erfaring med Danfoss thermostat ventil model RA PLUS, den med
påbygget automatik.

Jeg påtænker at udskifte de eksisterende RAVL med disse, er det en god ide
??

Mvh

Jan

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 06-10-03 15:38

Jan Andersen wrote:
> [...]
> den med påbygget automatik.
>
> Jeg påtænker at udskifte de eksisterende RAVL med disse, er det en

De larmer et sekund når de skifter ellers ok.

\MK

Fra : Calle.

Dato : 06-10-03 15:58

Jan Andersen wrote:
> [...]
> den med påbygget automatik.
>
> Jeg påtænker at udskifte de eksisterende RAVL med disse, er det en

skift bundventilen også, så du er ovre i det nye kliksystem, for ellers står
du med en RA-PLUS der ikke passer den dag du skal skifte ventilen pga.
lækage. RAVL, er jo de gamle typer, der skrues på med klembånd

--
Calle

Fra : Jan Andersen

Dato : 06-10-03 18:49

"Calle." <FAKE@FAKE.FAKE> skrev i en meddelelse

> [...]
> du med en RA-PLUS der ikke passer den dag du skal skifte ventilen pga.
> lækage. RAVL, er jo de gamle typer, der skrues på med klembånd

Det havde jeg også tænkt på, men de ventilhuse der er nu sidder som en
integreret del i radatoren, og jeg har endnu ikke fundet en vvs der kender
det, så det hedder nye radiatore hvis ventilen skal skiftes også

Mvh
Jan

Fra : Calle.

Dato : 06-10-03 21:09

Jan Andersen wrote:
> [...]
> integreret del i radatoren, og jeg har endnu ikke fundet en vvs der
> kender det, så det hedder nye radiatore hvis ventilen skal skiftes

Kan det nu også passe, Danfoss laver ikke ventiler til intergrering, mon
ikke bare det er lakken der skjuler samlingen

--
Calle

Fra : Jan Andersen

Dato : 06-10-03 21:20

Hejsa.

> Kan det nu også passe, Danfoss laver ikke ventiler til intergrering, mon
> ikke bare det er lakken der skjuler samlingen
>
> --
> Calle

Nej, desværre ikke, det er en dobbelt radioator, imellem de to "plader er
der monteret en ventil, har haft forpakning ude for at se om der var
mulighed for at pille det ud, men desværre ikke.

//Jan

Fra : Jesper

Dato : 07-10-03 11:33

"Jan Andersen" <jeafjern@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der monteret en ventil, har haft forpakning ude for at se om der var
> mulighed for at pille det ud, men desværre ikke.

Peger ventilen opad ?!?

Mvh.
Jesper

Fra : Jan Andersen

Dato : 07-10-03 19:02

Hej Jesper.

"Jesper" <bipbop@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Jan Andersen" <jeafjern@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Peger ventilen opad ?!?
>
> Mvh.
> Jesper

Nej ventilen sidder vandret på radiatoren, stikkende ud fra enden ad denne.

Mvh.
Jan

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 07-10-03 12:12

Jan> Hejsa.
Jan> Nogen der har erfaring med Danfoss thermostat ventil model RA PLUS, den med
Jan> påbygget automatik.

Jeg har købt et par Honywell termostater med automatik i Harald Nyborg. De ser
ud til at virke fint.

--
Niels Elgaard Larsen
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>

Fra : Peter

Dato : 09-10-03 20:37

Har lige købt 5 stk af slagsen. De virker fint, og var nemme at skifte.

Om det sparer varme ved jeg nok ikke før sæsonen er gået, men det er meget
komfortabelt at kunne sætte varme på bestemte tidspunkter af døgnet

mvh
Peter