/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Rustbeskyttelse VW Passat 1996??
Fra : Steen Th. Pedersen


Dato : 06-10-03 09:08

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en Variant fra 1996, og nu melder
spørgsmålet sig hvordan jeg passer godt på den. Min sidste bil (Escort
1993) smuldrede praktisk taget væk mellem fingrene på mig!

Instruktionsbogen siger at da bilen har fået varmvoks i paneler, dører m.m.
anbefales det IKKE at give yderligere behandling disse steder! Jeg har hørt
om at varmvoksen løber af når bilen får anden hulrumsbeskyttelse, og måske
kan det resultere i at der hverken er varmvoks eller den anden
rusbeskyttelse bliver hængende? Er der nogen der har viden eller har
efaringer med dette? Bør man lade hulrum være hulrum - eller kan/bør de
alligevel behandles selvom instruktionsbogen anbefaler IKKE at gøre det?

Undervognen må til gengæld gerne efterbehandles - men, er der nogen der ved
om dette også omfatter indvendigt i vangerne under bilen - eller er de også
varmvoksbeskyttede, og derfor skal lades i fred??

Mvh Steen

 
 
JK (06-10-2003)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 06-10-03 09:34

On 06 Oct 2003 08:08:10 GMT, "Steen Th. Pedersen"
<steen-p@stofanet.dk> wrote:

>Jeg er blevet den lykkelige ejer af en Variant fra 1996, og nu melder
>spørgsmålet sig hvordan jeg passer godt på den. Min sidste bil (Escort
>1993) smuldrede praktisk taget væk mellem fingrene på mig!
>
>Instruktionsbogen siger at da bilen har fået varmvoks i paneler, dører m.m.
>anbefales det IKKE at give yderligere behandling disse steder! Jeg har hørt
>om at varmvoksen løber af når bilen får anden hulrumsbeskyttelse, og måske
>kan det resultere i at der hverken er varmvoks eller den anden
>rusbeskyttelse bliver hængende? Er der nogen der har viden eller har
>efaringer med dette? Bør man lade hulrum være hulrum - eller kan/bør de
>alligevel behandles selvom instruktionsbogen anbefaler IKKE at gøre det?
>
>Undervognen må til gengæld gerne efterbehandles - men, er der nogen der ved
>om dette også omfatter indvendigt i vangerne under bilen - eller er de også
>varmvoksbeskyttede, og derfor skal lades i fred??
>

Dit synspunkt med varmvoks kan jeg ikke lige argumentere om. Men jeg
har selv en passat af 1993 model, som er indregistreret marts 1995.

Den er stadig uden rust, bortset fra en drilagtig bagklap, hvor det
mest er kosmetisk. Jeg har lige købt en anden bagklap næsten uden rust
hos en ophugger. Men den skal males, efter at spoileren er pillet af.
Det løber op til ialt ca. 4000 kr. Der er også en fæl bule i min gamle
bagklap, som er dårligt padding-repareret af mig selv.

Jeg blev for ca. 4 år siden opfordret af min gode mekaniker til at
rustbehandle bilen med Dinitrol. Mit argument havde indtil da været,
at jeg ikke nænnede det. På grund af udmærket flydevoks og lugtgener
ved at behandle.

Nu har den lige fået en behandling til. Min plan er at køre i den 3-4
år endnu. Det er fordi, den kun har gået 167.000 km, og jeg nænner
ikke at sælge den, før den har gået over 200.000 km. Jeg kører ret
lidt, ca. 15.000 km pr. år.

Du skal være opmærksom på, at reparationer på rudehejs ikke efterlades
med defekte plastfolier i dørene. For i så fald vil vand løbe ind i
bunden af bilen. Sørg for at disse folier er intakte. Selv VW
værksteder sjusker på dette felt, har jeg opdaget. Ingen biler holder
til sjaskvåde måtter ret længe.

hilsen

John

Steen Th. Pedersen (06-10-2003)
Kommentar
Fra : Steen Th. Pedersen


Dato : 06-10-03 11:48



JK <junk@mailzone.com> wrote in article
<8i92ov4acvgad4s71lvd3m51i5fmlt8786@4ax.com>...
> On 06 Oct 2003 08:08:10 GMT, "Steen Th. Pedersen"


> Dit synspunkt med varmvoks kan jeg ikke lige argumentere om. Men jeg
> har selv en passat af 1993 model, som er indregistreret marts 1995.

Jeg har ikke noget synspunkt vedr. varmvoks! Jeg har blot et ønske om at
gøre det rette og ikke risikere at gøre noget forkert.


> Jeg blev for ca. 4 år siden opfordret af min gode mekaniker til at
> rustbehandle bilen med Dinitrol. Mit argument havde indtil da været,
> at jeg ikke nænnede det. På grund af udmærket flydevoks og lugtgener
> ved at behandle.

Jeg vil gøre hvad som helst der er godt for bilens holdbarhed - leve med
huller boret i karosseriet og en forfærdtelig stank m.m. Jeg vil til
gengæld ikke se bilen smuldre væk på 10 år, som jeg lod ske med Escorten
(lod ske og lod ske - jeg kan jo så tvivle på hvor meget det ville have
hjulpet hvis det havde fået noget - aldrig mere F...)!

> Du skal være opmærksom på, at reparationer på rudehejs ikke efterlades
> med defekte plastfolier i dørene. For i så fald vil vand løbe ind i
> bunden af bilen. Sørg for at disse folier er intakte. Selv VW
> værksteder sjusker på dette felt, har jeg opdaget. Ingen biler holder
> til sjaskvåde måtter ret længe.

Tak for rådet!!! Jeg har allerede en dør i min mistanke.

Mvh Steen


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408697
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste