Problemer med Viragoen
Fra : Flemming Petrich Jen~

Dato : 10-04-01 21:47

Er der nogen der kan hjælpe?
Har været ude og køre et par småture efter vinterhi, maskinen var optanket
da den blev opstallet - kørte to små ture og tankede op ca. 6 liter. Jeg
skulle så på en lidt længere tur søndag/mandag - jeg kørte nok så fornøjet
afsted søndag morgen efter et stykke tid opdagede jeg at når jeg ville køre
over 100 km ville maskinen ikke mere - en cylinder satte ud - ved at nøjes
med at køre 90 var der ingen problemer - da jeg havde kørt 80 km kørte jeg
ind på en tankstation og tankede helt op - og så ud på motorvejen - og så
var der pludselig ingen problemer - kan det være vand der har sat sig i
carburatoren - som jeg selvfølgelig ikke han tømt inden den blev opstallet
og heller ikke har gjort inden jeg startede.
Efter jeg nu har kørt den ud på motorvejen er der ikke flere problemer -
håber jeg - er der andre der har haft samme problemer - hører jeg gerne -
Flemming XV535S

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 10-04-01 23:34

Flemming Petrich Jensen <petrich@esenet.dk> skrev i en
> [...]
> håber jeg - er der andre der har haft samme problemer - hører jeg gerne -

Hej.

Hvad var temperaturen, 2-4 grader ?, måske lidt karburator is, prøv at give
den lidt sprit i tanken, det kan man vel gøre med fordel et par
gange om året , så man er rimelig sikker på at der ikke er kondensvand i
tanken.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Armand

Dato : 11-04-01 01:34

> [...]
> carburatoren - som jeg selvfølgelig ikke han tømt inden den blev
opstallet
> og heller ikke har gjort inden jeg startede.

Tømning af svømmerhuset er nærmest en elementær øvelse for
frisk-udstaldede motorcykler.

Viragoen er i tilgift ikke den mest besværlige at udføre arbejdet på, så
prøv lige det næste gang at du mister en cylinder.
En pøs karb.sprit ved første optankning, er også en god ide!

--
Armand.

Fra : Brian Lænø

Dato : 11-04-01 04:40

"Armand" skrev
> [...]
> prøv lige det næste gang at du mister en cylinder.
> En pøs karb.sprit ved første optankning, er også en god ide!

Jeg har haft et ligende problem på min.
Det viste sig at det var noget skidt der spærede for hoveddysen på den ene
carburator.
Skidtet var en tynd hinde (hvad skal man kalde det?) ca. 2 x 6-8 mm, der
hang under hoveddysen.
Skidtet havde samme farve som carburatorsprit (lyserød), kan carburatorsprit
give aflejninger i carburatoren ?.

--
Brian
Cagiva Elefant 750