Ring op via pc (ikke ip)
Fra : Kim Johansen

Dato : 05-10-03 23:58

Hej

Jeg har fået til opgave at lave et program der kan ringe op via pc'ern. Det
eneste personen har er et headset og så pc'ern.

Er der nogen der ved hvordan man gør. Er det via et modem eller skal der
købes speciel hardware.

PS : Det er opkald til en normail linie og har ikke noget at gøre
IP-telefoni osv.

Mvh
Kim

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-10-03 12:19

Kim Johansen skrev:

>Jeg har fået til opgave at lave et program der kan ringe op via pc'ern. Det
>eneste personen har er et headset og så pc'ern.

Hvad med lydkort?

>Er der nogen der ved hvordan man gør. Er det via et modem eller skal der
>købes speciel hardware.

PC, modem og lydkort (med "full duplex") (samt selvfølgelig headset
eller mikrofon og højttalere) burde være nok - samt selvfølgelig noget
software der kan håndtere det (det kan jeg ikke hjælpe dig med).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens MC60 og C60 (samt M55, C55 og S55)...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-10-03 13:18

> PC, modem og lydkort (med "full duplex") (samt selvfølgelig headset
> eller mikrofon og højttalere) burde være nok

Hvordan vil du lave det?
Hvordan vil du få lyden "ind" fra telefonlinjen?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-10-03 14:03

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Hvordan vil du lave det?
>Hvordan vil du få lyden "ind" fra telefonlinjen?

Uha, nu stiller du krav

Det kan godt være det ikke helt er nok, men jeg mener absolut at det
modem jeg har haft i sin tid kunne - men der var selvfølgelig et stik
fra modem<->lydkort - husker ikke præcis hvordan det foregik, og det
var nu ikke noget jeg selv pillede ved. Eller tilsluttede man
headsettet direkte modemet? Det er nok mere sandsynligt - og så fik
man blot PCen til at foretage opkaldet.

Det er LANG tid siden jeg sidst har pillet ved et modem, og endnu
længere tid siden jeg overhovedet har kigget på det med telefoni via
modem, så jeg tror bare jeg trækker mig igen

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : tommy.b.nielsen

Dato : 06-10-03 18:27

Er der nogen der ved hvordan man gør. Er det via et modem eller skal der
købes speciel hardware.
PS : Det er opkald til en normail linie og har ikke noget at gøre
IP-telefoni osv.

Hvis du vil i kontakt med en tlf. har du forskellige muligheder, dog er det
ikke gratis..
www.efon.dk
www.net2phone.com
Håber det hjælper.

Tommy

Fra : Per J

Dato : 06-10-03 19:22

I meddelse: 3f80a216$0$97241$edfadb0f@dread12.news.tele.dk.
Skriver Kim Johansen via sin e-mail <germsen@virkeikke.mail.dk>:

> [...]
> der købes speciel hardware.
>
> PS : Det er opkald til en normail linie og har ikke noget at gøre

Mit gamle analoge US Robotic kunne det sjov der + meget mere til.

Jeg vil tro at et analogt Lasat modem også kan svjh.

Per Jørgensen
Besøg:
www.korsoersejlklub.dk
www.oziexplorer.com

Fra : Kim Johansen

Dato : 07-10-03 00:29

Hej

Jeg har et USRobotics sportster Flash men hvordan får du det til at fungere.
Er headsettet koblet til PC ??

Mvh
Kim

Fra : Per J

Dato : 08-10-03 18:51

I meddelse: 3f81faff$0$97270$edfadb0f@dread12.news.tele.dk.
Skriver Kim Johansen via sin e-mail <germsen@virkeikke.mail.dk>:

> Jeg har et USRobotics sportster Flash men hvordan får du det til at
> fungere. Er headsettet koblet til PC ??

Svjh er headsettet tilsluttet modem'et.
Da der er mulighed for menuindvalg med tale som ligger på HD'en, så må der
også være mulighed for tilslutning via lydkort m.m.

Per Jørgensen
Besøg:
www.korsoersejlklub.dk
www.oziexplorer.com

Fra : S

Dato : 11-10-03 04:41

Kim Johansen skrev news:3f80a216$0$97241$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
> PS : Det er opkald til en normail linie og har ikke noget at gøre
> IP-telefoni osv.

Hvori ser du forskellen? Måske er jeg bare ikke vidende nok, men det lyder
fuldstændigt som alt andet pc til telefon.

--
Gratis telefoni - http://skype.spontek.dk
Danske feeds - http://rss.spontek.dk