Indrykket tekst i paragraf uden linjesprin~
Fra : Kenny

Dato : 05-10-03 22:00

Jeg sidder og redigere nogle tekster til min website... Vil
gerne, at de skal kunne vises med teksten indrykket ved hvert
linjeskift. Jeg kan til nøds bruge p.tekst {text-indent:10px}.

Vil gerne kunne undgå det linjespring, der forekommer, når <p>
bruges. Som når man i tekstbehandling for et automatisk indryk,
hver gang man afbryder teksten med "enter".

Men 'text-indent' kan jo kun bruges sammen med <p>, så kan
linjespringet slet ikke undgås? Vil jo gerne bruge CSS og ikke
'&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;' eller andre halve "løsninger".

Håber, det er til at forstå..?

Kenny Møller

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-10-03 23:22

Kenny <bluetooth@yahoo.com> skrev :

>Men 'text-indent' kan jo kun bruges sammen med <p>, så kan
>linjespringet slet ikke undgås? Vil jo gerne bruge CSS og ikke
>'&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;' eller andre halve "løsninger".

Sæt margin til 0 i din p-tags, evt. blot margin-top: 0 eller
margin-bottom: 0 lidt efter, hvor mellemrummet vil vise sig.

--
Knud

Fra : Lobais

Dato : 06-10-03 06:19

Kenny wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Men 'text-indent' kan jo kun bruges sammen med <p>, så kan
> linjespringet slet ikke undgås? Vil jo gerne bruge CSS og ikke

hvad med at sige:
p{display:inline;} //Det vil gøre p helt normal, p vil blive
ligesom span. Så kan du sige:
br:after:first-line{text-indent:10px;} //Det skulle gerne tage
første tag efter br og tage den første linje af det, og sæte
text-indent:10px; på. Ved ikke om det understøttes, men tror det
er nogen i den stil du skal bruge.

Fra : Kenny

Dato : 06-10-03 13:07

Kan ikke få noget af det til at fungere. Giver op! Tak alligevel...