Søger navn på et gammelt spil...
Fra : Svend Emil

Dato : 05-10-03 18:52

Hej

Hvad hedder dette gamle spil ??
Det går ud på at der farer 2 (?) kugler rundt i et rektangel, og dem skal
man så "fange", ved at give dem mindre plads at bevæge sig på, ved hjælp af
"vægge".

Håber det er til at forstå...
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Nic

Dato : 05-10-03 19:07

> Håber det er til at forstå...

100%, men jeg kan ikke hjælpe med navnet :)

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 05-10-03 19:08

> [...]
> man så "fange", ved at give dem mindre plads at bevæge sig på, ved hjælp
´
Jeg ved ikke hvad det hedder, men varianten hvor der kom en nøgen dame frem
efterhånden som du afdækkede baggrunden, hed Gal's Panic :D~

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 05-10-03 20:17

"Svend Emil" <svendFJERNemil @ hotmail.com> wrote in message
> [...]
> man så "fange", ved at give dem mindre plads at bevæge sig på, ved hjælp

Der findes rundt regnet 1000000 varianter af det spil...

Men det første hed Styx

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-10-03 18:47

*DrømmeFyren* wrote:
> "Svend Emil" <svendFJERNemil @ hotmail.com> wrote in message

> Der findes rundt regnet 1000000 varianter af det spil...
>
> Men det første hed Styx

Forkert, det hed Qix.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 10-10-03 05:34

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in message

> Forkert, det hed Qix.

Nope... Det kom på spillemaskiner LÆNGE før computer var noget man spillede
på.. Og der hed det Styx (eller Stix)..

Første version jeg så på en hjemmecomputer bar også dette navn, men om der
var andre lign. spil til hjemmecomputere der kom først, kan jeg ikke sige..
Men det ORIGINALE spil hedder Styx eller Stix....

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 10-10-03 14:14

*DrømmeFyren* wrote:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in message

> Nope... Det kom på spillemaskiner LÆNGE før computer var noget man
> spillede på.. Og der hed det Styx (eller Stix)..

Du tager fejl. Slå det op...

> Første version jeg så på en hjemmecomputer bar også dette navn, men
> om der var andre lign. spil til hjemmecomputere der kom først, kan
> jeg ikke sige.. Men det ORIGINALE spil hedder Styx eller Stix....

Det er ikke rigtigt. Der var en PC udgave der hed Styx eller Stix, men
spillemaskinen hed Qix.
Og det er heller ikke rigtigt at det kom før computere var noget man
spillede på. Taitos amerikanske afdelings første spil var Qix, og det
udkom i spillehallerne i Oktober 1981. På det tidspunkt fandtes maskiner
som f.eks Apple II, ZX81, Atari 800 og Commodore VIC 20, og dem var der
masser af spil til.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Gobs

Dato : 05-10-03 21:33

> [...]
> man så "fange", ved at give dem mindre plads at bevæge sig på, ved hjælp

Det lyder som en variant af det gamle spil Qix.

Se det her: http://www.klov.com/game_detail.php?letter=Q&game_id=9185

Fra : S. Sørensen

Dato : 05-10-03 21:46

> [...]
> man så "fange", ved at give dem mindre plads at bevæge sig på, ved hjælp

Qix

Fra : Brian Lund

Dato : 06-10-03 00:24

> [...]
> man så "fange", ved at give dem mindre plads at bevæge sig på, ved hjælp

Jeg havde det til min Commodore 64, kan ikke huske hvad det hedder men det
er også på en T-68i mobil-telefon!

Brian

Fra : Lars Frandsen

Dato : 06-10-03 04:23

....og på min R600 hedder det Erix
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Nanna D. R.

Dato : 06-10-03 12:15

"Svend Emil" <svendFJERNemil @ hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> man så "fange", ved at give dem mindre plads at bevæge sig på, ved hjælp

Det hed "Barrack" på min Macintosh - det kan findes her. Fantastisk lille
irriterende spil

http://www.mega-soft.com/games/

Nanna

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-10-03 18:47

Svend Emil wrote:
> [...]
> Det går ud på at der farer 2 (?) kugler rundt i et rektangel, og dem
> skal man så "fange", ved at give dem mindre plads at bevæge sig på,

Taito's "Qix"

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Svend Emil

Dato : 11-10-03 08:32

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> Taito's "Qix"

Har du/I et link til hvor man kan spille det online, eller downloade
(gratis) ??

Det må meget gerne være en "ordentlig" version.

Svend Emil
Jeg bruger Win XP

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-10-03 11:38

Svend Emil wrote:
> [...]
> (gratis) ??
>
> Det må meget gerne være en "ordentlig" version.

http://tinyurl.com/qjnz Google søgning på qix.zip - rom til MAME

http://www.mame.net - Mame downloads & FAQ
http://digilander.libero.it/mame32FX/home.htm - Mame32FX

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Jesper Makholm

Dato : 19-10-03 20:16

On Sun, 5 Oct 2003 19:51:31 +0200, "Svend Emil" <svendFJERNemil @
hotmail.com> wrote:

> [...]
>man så "fange", ved at give dem mindre plads at bevæge sig på, ved hjælp af

I windows versionen fra 95 hedder det Jezzball
Oldgames.nu -- Verdens største side med gamle spil

Oldgamers.dk -- Verdens største forum om gamle spil