For hurtig forglødning ??
Fra : Mathias

Dato : 05-10-03 17:03

God søndag, folkens!

Her i eftermiddags da jeg ville starte dyret, varede forglødningen kortere
end normalt med kold motor, og den hostede sig i gang. Efter nogle sekunder
gik den dog jævnt igen.
Er det et gløderør der er gået, thermostaten til forglødningen, eller noget
helt tredje??

--
Mvh. Mathias

MB 300D W124 '91

Fra : A. K.

Dato : 05-10-03 17:39

"Mathias" <baggadapREMOVE_ME@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
sekunder
> gik den dog jævnt igen.
> Er det et gløderør der er gået, thermostaten til forglødningen, eller

Nu ved jeg ikke lige så meget om MB men på Toyota diesel er det et tydeligt
tegn på at gløderørene er færdige, man når kun lige at sætte tænding på, så
slår forvarmer relæet fra igen.

Fra : Rene´

Dato : 05-10-03 18:49

Det er ikke bygget sådan på en MB, du kan hurtig se om et rør er gået. der
sidder et stik i venstre side af motorrummet med 6 ben hvis der er tale om
en 6 cylenderet, tag så en ledning fra plus på batteriet og stik den på ben
1 på stikket gnister det er gløderør på cylender 1 ok forsæt sådan til du
kommer til en eller flere der ikke gnister/trækker strøm..

gløde rør kan købes i biltema for ingen penge og er lette at skifte.

MVH Rene

Fra : Fam. Olsen

Dato : 05-10-03 21:02

"Rene´" <virker@ikke.mars> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1 på stikket gnister det er gløderør på cylender 1 ok forsæt sådan til du
> kommer til en eller flere der ikke gnister/trækker strøm..

Fedt fedt. Især hvis bilen er udstyret med elektronik. Så skal det nok koste
nogle basseører.

MVH Niels

Fra : Nansen

Dato : 05-10-03 22:10

> Fedt fedt. Især hvis bilen er udstyret med elektronik. Så skal det nok
koste
> nogle basseører.
Hov Hov... Den metode er nu helt fin på en MB. Ledningerne går direkte fra
hvert stikben og ned til det respektive gløderør. Og de passer med numrene.

Nansen

Fra : Fam. Olsen

Dato : 07-10-03 17:33

"Nansen" <m.nansen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hov Hov... Den metode er nu helt fin på en MB. Ledningerne går direkte fra
> hvert stikben og ned til det respektive gløderør. Og de passer med
numrene.

Nå er den det? Næppe hvis den er udstyret med elektronik. Selvfølgelig går
ledningerne direkte til gløderøret. MEN gløderøret har forbindelse til stel,
hvilket elektronikken også har. Når der dannes en gnist opstår der en
spændingsspids på mange mange volt. Disse volt kan elektronikken ikke rigtig
tåle.

MVH Niels

Fra : Nansen

Dato : 07-10-03 22:58

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvilket elektronikken også har. Når der dannes en gnist opstår der en
> spændingsspids på mange mange volt. Disse volt kan elektronikken ikke

AHA Og dem gnist springer ikke når relæet slipper, eller ??
Nu har jeg da været Auto-Elektriker i mange år, og er uddannet
elektronikmek.
Det kan være jeg skal finde en anden branche ?

Nansen

Fra : Fam. Olsen

Dato : 08-10-03 18:49

> [...]
> Nu har jeg da været Auto-Elektriker i mange år, og er uddannet
> elektronikmek.
> Det kan være jeg skal finde en anden branche ?

Jamen så kan du måske forklare hvorfor vi, som mekanikere på
elektronikkurser, altid får at vide vi skal passe på gnister når man roder
med det elektriske i en bil????????

MVH Niels
Automekaniker

Fra : Tom

Dato : 08-10-03 19:20

> Jamen så kan du måske forklare hvorfor vi, som mekanikere på
> elektronikkurser, altid får at vide vi skal passe på gnister når man
roder
> med det elektriske i en bil????????

Fordi elektronik er følsom over for alt over en 20V. Forsigtighed har aldrig
ødelagt noget elektronik. Men moderne elektronik "burde" være sikret mod
spændingsspidser på forsyningsspændingen.

--
Tom
Elektrnikmekaniker, Elektroniktekniker, Datamekaniker, MSc osv osv )

Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 06-10-03 07:33

Jeg har 6 nye gløderør liggende, som jeg aldrig fik skiftet på min 300D. De
er selvsagt billigt til salg...

Rasmus

--
Fjern fisken i min email adresse