Jeg har været så heldig, at min Sony Trinitron E200 17' monitor gik nedenom
og hjem blot 2 måneder efter den 3-årige garanti var udløbet. Skærmen er
tidligere repareret i 2001 hvor den dog var dækket af garantien, og det var
derfor omkostningsfrit. Mine overvejelser går nu på, om det kan betale sig
med en reparation eller om jeg ligeså godt kan købe en ny monitor, og i den
forbindelse vil jeg gerne høre om andres erfaringer og få besvaret følgende
spørgsmål:
1) Hvordan finder jeg ud af hvor det nærmeste sted som har den nødvendige
ekspertise ligger? Det er som bekendt ikke alle og enhver der kan reparere
Trinitron monitorer.
2) Hvad skal jeg ca. regne med at skulle slippe for en sådan reparation? Jeg
skal jo ifølge systemet lægge omkring 400 kroner for at få et tilbud om
reparation,
og hvis jeg afslår er pengene tabt. Derfor vil jeg meget gerne vide en cirka
pris, så
jeg på forhånd ved om det er noget jeg vil kaste mig ud i.
3) Hvis det kort efter reparationen skulle ske, at skærmen endnu en gang går
i udu, kan man så regne med, at få den lavet omkostningsfrit af reparatøren
igen, eller skal man så forfra igen? Jeg ved der er 5 års reklamationsret på
reparationer, men bevisbyrden er nærmest umulig at løfte fra forbrugerens
side, og det lader ikke til, at butikkerne tager denne reklamationsret
alvorligt. Ihvertfald ikke i Multimedia World på Frederiksberg!
|