Hvad skal prisen være ???
Fra : Kispus

Dato : 05-10-03 14:07

Jeg skal købe et kort, Nvidia Geforce4 MX 420 af en ven,
hvad syntes I at prisen skal være så vi begge er tilfredse ?
Mvh. John

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 05-10-03 14:12

"Kispus" <kispus@despammed.com> wrote in message
> Jeg skal købe et kort, Nvidia Geforce4 MX 420 af en ven,
> hvad syntes I at prisen skal være så vi begge er tilfredse ?
> Mvh. John

Højst 200 kr. Personligt ville jeg ikke give mere end 150 kr. Går han ikke
med til det, bør du istedet tage et kig på et nyt GeForceFX 5200, som kan
fås for omrking 500 kr.
---
Anders

Fra : Kispus

Dato : 05-10-03 15:55

> Højst 200 kr. Personligt ville jeg ikke give mere end 150 kr. Går han ikke
> med til det, bør du istedet tage et kig på et nyt GeForceFX 5200, som kan
> fås for omrking 500 kr.

Hej Anders
Kan du sige hvor jeg kan købe kortet ti den pris ?
Jeg sidder her med en pris på 1600,- ??????
John

Fra : SA

Dato : 05-10-03 16:22

> Hej Anders
> Kan du sige hvor jeg kan købe kortet ti den pris ?
> Jeg sidder her med en pris på 1600,- ??????
> John

1600 kr for HVAD ? Forhåbentligt hverken FX 5200 eller 420 mx

Er iøvrigt uening i, at du skal kigge på fx 5200. Det er uden tvivl det mest
elendige grafikkort skabt i nyere tid, og performer i mange situationer
dårligere end et gf4mx. Det understøtter så tilgengæld dx9, men det er en
noget teoretisk understøttelse eftersom det er så langsomt at det højst vil
kunne virke som lysbilled fremviser i dx9.

Fra : Kispus

Dato : 05-10-03 17:59

> 1600 kr for HVAD ? Forhåbentligt hverken FX 5200 eller 420 mx

Jeg har lagt et billed (Annonce med pris) i Binaer,
Se det her:

Hilsen John
Ps: Er der een af jer der har et kort for meget, jeg kører med
et Riva TNT2 Model 64 (32 MB) ??

Fra : Carsten Gall

Dato : 05-10-03 22:40

"SA" <sorenSLETDETTE@lerskov-andersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vil
> kunne virke som lysbilled fremviser i dx9.

Jeg kan desværre kun give dig ret!! Har selv et af slagsen. Selv ikke et
spil som C&C Generals
kan det bruges til. Og det med de nyeste drivere.

Carsten

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 05-10-03 23:28

Carsten Gall wrote:

> Jeg kan desværre kun give dig ret!! Har selv et af slagsen. Selv ikke et
> spil som C&C Generals
> kan det bruges til. Og det med de nyeste drivere.

Generals er også kodet meget dårligt, selv med mit 9700 Pro på en P4
2533 opleves der framerates 2 Hz eller det der ligner når der er store
effekter

Som jeg ser det er et FX5200 pengene værd, men heller ikke mere.

Mvh

Bruno

Fra : Brian Lund

Dato : 06-10-03 03:52

> Generals er også kodet meget dårligt, selv med mit 9700 Pro på en P4
> 2533 opleves der framerates 2 Hz eller det der ligner når der er store
> effekter

Bare lige for at jokke i det :) - Der er forskel på refreshrate og frames
per second, refreshrate angives i Hz, jo lavere refreshrate jo større chance
er der for at skærmbilledet flimrer - Jo lavere frames per second, jo større
chance er der for at det der foregår på skærmen ikke flyder, fps angive ikke
i Hz, men altså bare fps.

Brian

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 06-10-03 19:55

Brian Lund wrote:

> [...]
> chance er der for at det der foregår på skærmen ikke flyder, fps angive ikke

Snup lige en ordbog og slå betydningen af Hz op, så vil du se at det er
helt korrekt at tale om en framerate på 2 Hz

At fps så ofte benyttes som betegnelse er så noget andet, men det gør
ikke min formulering forkert.

Mvh

Bruno

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 05-10-03 16:38

"Anders Albrechtsen" <noname@noplace.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> med til det, bør du istedet tage et kig på et nyt GeForceFX 5200, som kan

Geforce FX5200 yder lige så meget(lidt) som et Geforce2GTS....
Har en makker som lige har købt et som vi testede i 3dmark2001 default
benchmark og det fik ca det samme som mit gamle gf2gts

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 06-10-03 00:52

"[SANTA]-Cinnober" <cinnober@santaclan.dk> wrote in message

> [...]
> Har en makker som lige har købt et som vi testede i 3dmark2001 default
> benchmark og det fik ca det samme som mit gamle gf2gts

Korrekt, men prisen er jo også derefter. Et plus ved FX 5200 er, at det
understøtter pixel- og vertexshaders op til version 2.0, hvilket GF2 og GF4
MX ikke gør.
---
Mvh
Anders

Fra : Bo Olesen

Dato : 05-10-03 18:02

Hvis han er din "ven" burde han forære dig det.

Grafikkortet er et meget sølle skrabet kort.
Men hvis det kun skal bruges til internetsurfing er det vel ok.
Til spil bliver du slemt skuffet.

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-10-03 22:50

Bo Olesen (boole@sol.dk) skrev følgende:
> Hvis han er din "ven" burde han forære dig det.
>
> Grafikkortet er et meget sølle skrabet kort.
> Men hvis det kun skal bruges til internetsurfing er det vel ok.
> Til spil bliver du slemt skuffet.

I forhold til hans RivaTNT2 M64 er det en kæmpe opgradering.

Til Kispus:

Byd en tår øl/druktur.

- Martin

Fra : Kispus

Dato : 06-10-03 04:36

> I forhold til hans RivaTNT2 M64 er det en kæmpe opgradering.
>
> Til Kispus:
>
> Byd en tår øl/druktur.

Han kan få lov til at beholde det, tar det med på arbejde i dag,
(har prøvet det i week-enden)
Er der ikke een af jer der har et bedre end RivaTNT2 M64,
som jeg kan købe til en fornuftig pris ?
Betaling via Netbank!
Mvh.John

Fra : Kispus

Dato : 06-10-03 05:01

> Er der ikke een af jer der har et bedre end RivaTNT2 M64,
> som jeg kan købe til en fornuftig pris ?
> Betaling via Netbank!
> Mvh.John

Glemte lige at sige, at det ikke skal
bruges til spil !!
John

Fra : SA

Dato : 06-10-03 07:09

> Glemte lige at sige, at det ikke skal
> bruges til spil !!

Hvis du ikke skal spille, hvad er der så i vejen med dit TNT2 ?

Fra : Kispus

Dato : 06-10-03 15:48

> Hvis du ikke skal spille, hvad er der så i vejen med dit TNT2 ?

Jeg har i mange år haft foto som hobby, og har nu købt et digital
kamera. Har så fået fortalt at 32 MB er lige lidt nok, så jeg forestillede
mig at et nyere kort med 64/128 MB ville være bedre, men det er
måske ikke tilfældet ?
Mvh. John

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 06-10-03 20:25

Kispus wrote:

> [...]
> kamera. Har så fået fortalt at 32 MB er lige lidt nok, så jeg forestillede
> mig at et nyere kort med 64/128 MB ville være bedre, men det er

Det kommer an på hvilken opløsning du bruger på din skærm, men det ville
være specielt hvis ikke 16 MB var nok og selv 8 MB er nok til de fleste
(Rækker til 1600*1200 i 32 bit farve).

Når du arbejder i 2D skal der almindeligvis kun bruges hukommelse til at
vise skærmbilledet, og ikke alt det der bruges når noget bygges op i 3D.
Medmindre du har bundet 2 skærme på dit grafikkort, køre i super høje
opløsninger og roder med DirectDraw så er 32 MB ram rigeligt på dit
grafikkort. Med andre ord så kan jeg ikke se ram mængden som årsag til
at opgradere dit grafikkort, men der kan være andre årsager.

Du kan formodentlig få nogle flottere farver, bedre farvestyring, et
skarpere billed og den slags ved at købe et nyt grafikkot - blot så
kræver det også at din skærm kan følge med og vi er altså ude i noget
som nærmer sig semi-proffe krav. Så altså drop opgraderingerne medmindre
du er decideret utilfreds med dit grej, og nyd blot det at tage billeder
i stedet.

Mvh

Bruno

Fra : Kispus

Dato : 06-10-03 22:33

> [...]
> som nærmer sig semi-proffe krav. Så altså drop opgraderingerne medmindre
> du er decideret utilfreds med dit grej, og nyd blot det at tage billeder

Hej Bruno
Det var netop en bedre fremvisning jeg tænkte på, jeg kunne da heller ikke
se nævneværdig forskel på det kort jeg lånte i week-enden, jeg fornemte
at hvidt ikke var hvidt, men ganske svagt cremet, lagde mærke til det ved
opstart, hvid tekst på sort baggrund og kortet var opdate m. sidste driver.
Nå, men det var også bare hvis een lå inde med et lidt bedre kort
for en billig penge, så går det den rigtige vej.
Jeg har sku ikke råd til de store armbevægelser så jeg opdraderer min Pc
lidt efter lidt.
Mvh. John

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 06-10-03 23:39

Kispus wrote:

> [...]
> for en billig penge, så går det den rigtige vej.
> Jeg har sku ikke råd til de store armbevægelser så jeg opdraderer min Pc

Kig efter et brugt Matrox kort, der er andre som også giver god
billedkvalitet de er bare ikke så tilgængelige og selv et ældre Matrox
kort skulle kunne give dig den billedkvalitet du søger. Vær blot
opmærksom på at et ældre matrox kort ikke rigtig er anvendelig til
computerspil af 3D typen.

Mvh

Bruno