Fra Hex til Int - hjælp!
Fra : Mathias

Dato : 05-10-03 11:23

Hej NG.
Er der nogen der kender noget til en func. der konverterer Hex til Int -
jeg har prøvet at lave en selv, men det gik ikke så godt.

---
Hilsen Mathias

Fra : preben nielsen

Dato : 05-10-03 17:48

"Mathias" <mathias@nonne.tld> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
> Er der nogen der kender noget til en func. der konverterer Hex
til Int -
> jeg har prøvet at lave en selv, men det gik ikke så godt.

Du mener at du har en string repræsenterende et tal i hexadecimalt
format, og du vil haver tallet konverteret til et tal du kan have
i en variabel af typen integer ?

Du kan ikke tale om at konvertere Hex til Integer. Det er æbler og
pærer

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 05-10-03 23:33

Mathias skrev:
> Er der nogen der kender noget til en func. der konverterer Hex til Int -
> jeg har prøvet at lave en selv, men det gik ikke så godt.

Hvis dit hexadecimale tal er indeholdt i streng-variablen S, kan du gøre
således:

Msgbox S & " = " & Val("&H" & S)

-------
Tomas