Ligusterhæk
Fra : Henning Sørensen

Dato : 05-10-03 09:58

Hej

Efteråret er ved at være over os, men ligusteren har alligevel sat cirka 25
cm lange skud. Dem kunne jeg jo godt tænke mig at slippe for at se på hele
vinteren - men er det nu for sent på året at klippe den ?

Mvh

Henning

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 05-10-03 11:12

Henning Sørensen wrote:
> [...]
> cirka 25 cm lange skud. Dem kunne jeg jo godt tænke mig at slippe for
> at se på hele vinteren - men er det nu for sent på året at klippe den

Du kan klippe en liguster når du har lyst.
Jeg ville dog vente til frosten begynder og forhindrer nye skud.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-10-03 12:44

On Sun, 5 Oct 2003 12:11:56 +0200, "Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.dk>
wrote:

>Du kan klippe en liguster når du har lyst.
>Jeg ville dog vente til frosten begynder og forhindrer nye skud.

Jeg er helt enig, men vil dog også påstå at selv ved en klipning nu
kommer der ikke nye skud. Vi er så langt henne på efteråret, og vi har
haft de første nætter med frost - det sætter en stopper for væksten.

http://www.gartneriet.dk