Skærme
Fijala 3554
Weekend-læsning til Dr. Ralph & Co. - 20" ~
Fra : Enforcer

Dato : 05-10-03 09:45

Zdnet.de har i øjeblikket en rigtig god test af hele 8 20-21" TFT
displays.

I kan se den her: http://makeshorter.com/?93V63a83Q

NEC 2080UX ser ud til at vinde på. pris/performance. Men Eizo's 21" er
bedste på performance.

Af øvrige interessante ting kan næves, at LG 2010P ikke fungerer nær
så godt som f.eks. NEC 2080UX i spil, på trods af at den S-IPS panel.

Så S-IPS performance i spil er åbenbart forskellig fra skærm til
skærm.

Så blev der også lidt til Dr. Ralp & Co. i denne weekend

Mvh.

Enforcer

Fra : Dr.Ralph

Dato : 06-10-03 08:21

> Så blev der også lidt til Dr. Ralp & Co. i denne weekend
>
> Mvh.
>
> Enforcer

Jeg takker for linket - og glæder mig over, at rygtet siger, at min Dell
2000FP rummer samme panel som i NEC 2080 UX.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 06-10-03 08:34

> Jeg takker for linket - og glæder mig over, at rygtet siger, at min Dell
> 2000FP rummer samme panel som i NEC 2080 UX.

Og igen kan jeg konstatere, at logikken i rygtet om, at HP2025, NEC 2080UX
og bla. også min Dell 2000FP rummer selv samme panel stemmer utroligt godt
med anmeldelser på disse skærme.

At LG igen skuffer lidt gør mig bare endnu mere overbevist om, at LG er
sortstemplet i min lille TFT bog.

Noget tyder på, at den enkelte producent godt kan tweake et TFT panel en
lille smule - f.eks Eizo og NEC gør dette - og denne twekning kan måske
lige gøre det lidt ekstra, der gør at skærmen bliver en vinder.

Men dette er ren spekulation fra min side.

LG's twekning er si så fald ret uheldig - eller måske de slet ikke laver en
tweakning - eller anmelderen har fået fat i L2010P, der på papiret har
S-IPS panel, men i virkeligheden er udsat for LG trikset - og der er puttet
et MVA panel i.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-10-03 13:32

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> crashed Echelon writing

> Jeg takker for linket - og glæder mig over, at rygtet siger, at min Dell
> 2000FP rummer samme panel som i NEC 2080 UX.

Ralph, hvem er vinder når vi snakker om din 2000FP og VP201s.

Skærmen skal også bruges til FPS spil.

Har haft udkiggeren på 2000FP, men den er jo en ældre svend i forhold til
de nyere på markedet, og lyder som om VP201s nærmest vinder i alle tests
den udsætte for.

--
Bjarke Andersen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 06-10-03 15:40

On Mon, 6 Oct 2003 12:32:19 +0000 (UTC), Bjarke Andersen wrote:

> [...]
> de nyere på markedet, og lyder som om VP201s nærmest vinder i alle tests

Svært at svare på - jeg tror ikke du vil blive skuffet med nogen af dem -
og Dell 2000FP er jo 1500 kr billigere.
HP 2025 er også ret billig og rummer samme S-IPS panel som NEC 2080UX og
Dell 2000FP.

Min Dell 2000FP er efter min mening ret elegant, men den fylder en del mere
end Viewsonic Vp201s, da der er lavet en hel del varme huller båden
ovenover og i siderne på skærmen - og dette gør, at skærmen er ca. 6-7 cm
tyk imod Vp201s' 2-3 cm - og så er stømforsyningen på Dell 2000FP ekstern
(fylder dog ikke mere end stor tændstikæske)

Det positive ved disse varmehuller og den externe strømfprsyning er, at
Dell 2000FP overhovedet ikke giver sig efter timers brug, mens Vp201s har
tendens til at knage lidt i kabinettet efter at have stået tændt længe
(Ifg. Madsen)

Du vil få meget fine skærme uanset hvad du vælger af disse løsninger - men
Vp201s har så også pivot funktion og indbygget USB 2 hub - dette har Dell
2000FP IKKE.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Lars Krag

Dato : 06-10-03 16:14

"Dr.Ralph" skrev i en meddelelse ...

[snip]

> [...]
> Dell 2000FP overhovedet ikke giver sig efter timers brug, mens Vp201s har
> tendens til at knage lidt i kabinettet efter at have stået tændt længe

Arhh, det er dén der knager lidt engang imellem. Jeg har ikke kunnet finde
ud af hvad det var for en lyd.... hehe.

/Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-10-03 21:42

> Du vil få meget fine skærme uanset hvad du vælger af disse løsninger -
> men Vp201s har så også pivot funktion og indbygget USB 2 hub - dette
> har Dell 2000FP IKKE.

Umiddelbart står vinderen i min verden til at være Dell. Ved du hvad
respons tiden mere præcist er på den, da alle jo som std. opgiver 25ms?

Og hvis responstiden er 25ms, hvor slemt er det så i forhold til Vp201s
lavere?

--
Bjarke Andersen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 07-10-03 09:07

> Og hvis responstiden er 25ms, hvor slemt er det så i forhold til Vp201s
> lavere?

Vp201s har også 25 ms respons.
Jeg har ikke vurderet dem op imod hinanden, så kan ikke udtale mig om
dette.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-10-03 20:34

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> crashed Echelon writing

> Svært at svare på - jeg tror ikke du vil blive skuffet med nogen af dem -
> og Dell 2000FP er jo 1500 kr billigere.

*vræl* hvorfor kan jeg ik lige købe den hos Dell i USA, med d.d. valutakurs
bliver det 6.934,69 istedet for den danske 9.467,-

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 06-10-03 17:22

Dr.Ralph skrev:

> [...]
> er, at Dell 2000FP overhovedet ikke giver sig efter timers brug,
> mens Vp201s har tendens til at knage lidt i kabinettet efter at

I mit tilfælde så knager den stort set ikke under opvarmningen.
Det er først når jeg slukker for den, efter flere timers brug, at
den begynder at knage og brage og det gør den længe indtil den er
helt kold. Det er ikke unormalt at den står og knager i 1-2 timer
efter at den er blevet slukket. Det er ret irriterende hvis skærmen
står i det rum hvor man opholder sig mest, hvilket den gør her, men
før eller siden så lærer man vel at overhøre den lyd nu når man ved
hvor den stammer fra.

Madsen.