Tarezzo - hvordan opfrisker man det?
Fra : Peter Holm

Dato : 04-10-03 20:05

Hejsa,
jeg har et tarezzo-gulv i mit badeværelse fra 1930. Det er efterhånden meget
mat og har også en del småhuller og skader rundt omkring.
Hvordan lapper man hullerne i tarezzo, og hvordan opfrisker man overfladen
så den igen fremstår blank og flotte kontraster? Nogen gode forslag og
erfaringer?

Peter Holm
phc*REMOVETHIS*@stofanet.dk

"I met someone who looks a lot like you
She does the things you do
But she is an IBM." ELO 1981

Fra : Mari

Dato : 04-10-03 22:42

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
overfladen
> så den igen fremstår blank og flotte kontraster? Nogen gode forslag og

Hej Peter!

Det staves terazzo eller terrazzo når du søger på http://www.google.com
jeg fandt denne side http://www.carat-gulve.dk/
http://www.dk-autocam.dk/H-Autocamp/HB-Kalk.htm
Bergs Terazzo
Voldgade 4, 1, 8700 Horsens Tlf. 75617654

Lånes på biblioteket: "Dahl, Torben (red.)(1994):
Undervisningskompendium om klassiske overflader.

Mosaik, terazzo og klassisk puds. Kunstakademiets Arkitektskole,
Institut for Byggeteknik. Materialelære, København 1994."

http://www.tp-odorico.dk/

http://www.fi.dk/publikationer/pdf/gulve.pdf

http://www.terrazzo-manden.dk/