Tyveri fra klubhus
Fra : René Kofoed

Dato : 04-10-03 12:51

Vi har hat indbrud i vores klubhus, hvor vi blandt andet har fået stjålet 2
maskingevær, samt en signal pistol. Noget fra Dr.Eichelbaum.
Hvis nogen høre om disse effekter er vi selvfølgelig interesseret i at høre
fra jer.

MVH

René Kofoed

Fra : Kenneth Bang

Dato : 04-10-03 14:37

Jeg har også altid maskingevær med når jeg dykker. Man kan ikke være for
forsigtig.

KB

Fra : Carsten Jensen

Dato : 04-10-03 16:12

Maskingevær ? Har i klubhus sammen med Banditos ?

Fra : René Kofoed

Dato : 04-10-03 16:38

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Maskingevær ? Har i klubhus sammen med Banditos ?

selvfølgelig ikke funktionsduelig.

René Kofoed

Fra : Brian

Dato : 04-10-03 18:44

> selvfølgelig ikke funktionsduelig.

Måske noget i har "lånt" på et vrag ?.

/Brian

Fra : K.L.Rasmussen

Dato : 04-10-03 21:31

Ja lad os høre om de MGér hvor er de fra ? og ved politiet at i har taget
dem ?
:)

Fra : René Kofoed

Dato : 05-10-03 14:44

> "Brian" <b_denmark@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Nu ved jeg ikke hvad der trykker dig!!!!
Det kan godt være der nogle der ikke har orden i sagerne, men derfor er der
jo ingen grund til at skyde med spred hagl.
Jeg beskylder jo heller ikke dig for at køre over for rødt, selv om der er
mange der gør det hver eneste dag.
Og til din orientering, kan jeg oplyse dig at vi faktisk har søgt adskillige
souvenir optagelser, til forskellige vrag. Så ja, vi har styr på tingene,
hvad det angår. Og det der gør det ekstra surt, er at det er brugt
adskillige timer på at konserver det, så det kan bevares for eftertiden, og
så til og med få sådan en skudt i skoen fra dig, det er jo nok ikke lige det
vi har brug for.

Rene´Kofoed

Fra : Allan Hansen

Dato : 05-10-03 15:29

"René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> skrev i en meddelelse news:zeVfb.3436

Surt nok, vi skal nok holde øne og ører åbne men det er jo nok
samlereffekter.
Apropos tv udsendelserne som jeg ikke fik mulighed for at se. Er der en der
kan lave en kopi, bånd eller DVD ?

Allan Hansen

Fra : René Kofoed

Dato : 05-10-03 17:12

"Allan Hansen" <REMOVETHISenghans@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samlereffekter.
> Apropos tv udsendelserne som jeg ikke fik mulighed for at se. Er der en

Hej Allan

Jeg har selvfølelig alle 3 udsendelser samt alt uredigeret uv-optagelser.

Rene´Kofoed

Fra : Allan Hansen

Dato : 05-10-03 17:48

> Jeg har selvfølelig alle 3 udsendelser samt alt uredigeret uv-optagelser.

Kan du lave en kopi hvis jeg sender dig et bånd eller DVD. Jeg kan jo lade
den cirkulere blandt andre interesserede.

Allan Hansen

Fra : Brian

Dato : 05-10-03 15:50

Hej René

> Nu ved jeg ikke hvad der trykker dig!!!!
Det der "trykker" mig er netop, at alt for mange henter ting som de ikke har
fået lov til !.

> Det kan godt være der nogle der ikke har orden i sagerne, men derfor er
der
> jo ingen grund til at skyde med spred hagl.
Rolig nu, du har helt ret. Men jeg synes lige som der manglede en bedre
beskrivelse / forklaring af tingene i det første indlæg.
Derved blev min skepsis vakt, og jeg skrev det måske lidt for "spydige"
indlæg.

Mvh. Brian

Fra : Gert Grønnegaard

Dato : 08-10-03 23:46

> [...]
> beskrivelse / forklaring af tingene i det første indlæg.
> Derved blev min skepsis vakt, og jeg skrev det måske lidt for "spydige"

Hej Brian

Jeg er fra samme klub som René og kan da supplere med nogle oplysninger, der
måske kan fjerne din skepsis yderligere.
Klubben har adskillige gange søgt tilladelse til at optage souvenirer fra
vraget Dr. Eichelbaum, og har fået det hver gang.
I sommer lavede vi et dykkerproject på vraget, som blev fulgt af en
journalist fra DR og en fotograf. I forbindelse med dette Project blev der
også lavet optagelser i klubhuset hvor der hænger en del effekter, som er
bjærget gennem mange år.
Resultatet af dette Project blev vist ad 3 gange i "19 direkte".

Helt ærligt....... Tror du, at vi ville være så tumpet at lade disse
effekter vise i en landsdækkende TV-udsendelse, eller - for den sags skyld -
at efterlyse de stjålne ting her på NG, hvor vi ved, hvordan den generelle
holdning er til at tage ting med op fra vrag, hvis vi lovmæssigt ikke
havde/har rent mel i posen ???
Tyveriet er selvfølgelig anmeldt til politiet. Det ville jo heller ikke være
særligt smart vel? Hvis.......
Apropos..... Politiet har inspiceret maskingeværet for år tilbage, og
vurderede den gang, at det var så medtaget, at det umuligt kunne bringes i
funktionsduelig stand igen, og at vi derfor kunne beholde det, - vel at
bemærke - uden "våbentilladelse". Det samme gælder for den stjålne
signalpistol.

Så du (og andre, der har kommet med spydige bemærkninger) kan være helt
sikre på, at klubben har diverse tilladelser i orden.

Trods alt er det rart at se, at du kunne "sige" undskyld, da du indså se at
du tog fejl. På klubbens vegne: Tak for det!

MVH
Gert Grønnegaard

Fra : Michael T. Larsen

Dato : 04-10-03 21:31

> [...]
2
> maskingevær, samt en signal pistol. Noget fra Dr.Eichelbaum.

Tja det må man jo forvente når man skal udstille det hele på TV
?????????????????

---

Fra : Søren Arnvig

Dato : 04-10-03 21:58

> [...]
> maskingevær, samt en signal pistol. Noget fra Dr.Eichelbaum.
> Hvis nogen høre om disse effekter er vi selvfølgelig interesseret i at

Hej Rene

Surt show.
Det er brandærgerligt at bruge tid og kræfter på
at indhente bjærgetilladelser og derefter ophente og udstille
diverse effekter, for derefter at se hele samlingen blive
snuppet af nogen fjolser.

Det var nogen gode udseendelser vi så i TV og det
er utroligt at man ikke kan vise sådan noget, uden at
nogen får kløe i fingrene.

Vi holder selvfølgelig øje efter effekterne, men jeg
undrer over hvilke tåber som finder på sådan noget,
man kan jo aldrig nogensinde vise det frem for en
eneste dykker i Danmark.

Søren Arnvig