Kalkunkød
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-10-03 11:12

Har taget noget kalkunkød i tern op til aften, hvad skal jeg finde på???
Forslag modtages med kyshånd!

Venligst
Michael

Fra : hedegaard

Dato : 04-10-03 11:20

> Har taget noget kalkunkød i tern op til aften, hvad skal jeg finde på???
> Forslag modtages med kyshånd!
>
> Venligst
> Michael

Hej Michael
Lav denne karrysuppe - opskriften er basisopskriften, men suppen bliver
rigtig god med kylling/kalkunkød eller rejer i. Jeg plejer at brune kødet
først med lidt karry, salt og peber, tage det op og så lave suppen efter
opskriften og tilsætte kødet tilsidst og varme godt igennem før servering.
MUMS!

LINSE KARRYSUPPE (4 pers.)

2 løg
1-2 fed hakket hvidløg
1 spsk olivenolie
2 tsk stærk karry
1 stor gulerod
2 stilke bladselleri
160 g (2 dl) røde linser
1 l grønsagsbuillon
1 stks (2 cm) frisk ingefær
1 laurbærblad
1 tsk salt
peber
citron- eller limesaft
Pynt: fint hakket bladselleri

Løgene hakkes groft. Løg og hvidløg svitses i olien med karry i 1-2 min.
under omrøring. Guleroden skrælles og hakkes. Bladsellerien skylles og
skæres i skiver. Tilsættes og svitses med i 1-2 min. Linser, bouillon,
ingefær og laurbærblad tilsættes. Suppen simrer under låg i ca. 20 min.
Blendes og hældes tilbage i gryden. Varmes igennem og smages til med salt,
peber og citronsaft.

Fra : connie-toft

Dato : 04-10-03 11:59

Jeg ville lave kalkun i karry/kokossovs.

til pers.

Ca 500g kalkunkød
lidt god olivenolie til stegning
1 rød peber i strimler
1 grøn peber i strimler
2 mellemstort løg i tern
2 fed presset hvidløg
3 stængler bladselleri skåret i skiver
1-2 gulerødder i tern el skiver
1 ds kokosmælk
karry efter smag (jeg bruger meget)
salt og peber
ca 2 dl vand

Kødet brunes let sammen med løg og karry, kom vandet ved og lad det simre
lidt. Kom derefter alt andet i. Jeg giver det ikke ret lang tid, da jeg
helst vil have lidt bid i grønsagerne.
Er det sovsen blevet lidt tyk, kan du komme lidt mere kokosmælk eller vand
ved.
Server med jasmin eller basmatiris.

--
Connie