Utætte fuger i brusekabine.
Fra : Ejnar Nielsen

Dato : 04-10-03 08:31

Jeg har fået at vide at jeg evt, har utætte fuger i min brusekabine.Huset er
fra 1972- manden sagde, at huse fra dengang ofte havde utætte fuger.

Han siger også, at den opmurede kant i gulvafløbet evt er utæt.

Han anbefalede mig at benytte et produkt der hedder Fillcoat.
Det er da sikkert godt, men jeg vil jo gerne gøre det rigtigt--især
således at problemet ikke kommer igen.
Er der nogen her i gruppen der kender disse problemer, og som ved hvordan
de løses.? Skal nogle af gulvfugerne evt hugges op- eller hvad.?

Gode råd modtages med tak.

Venlig hilsen Ejnar Nielsen

Fra : Johnt

Dato : 04-10-03 11:08

"Ejnar Nielsen" <ejnar-nielsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra 1972- manden sagde, at huse fra dengang ofte havde utætte fuger.
>
> Han siger også, at den opmurede kant i gulvafløbet evt er utæt.

I Berlingske tidendes boligsektion mener jeg at reparation af utæt gulvafløb
blev gennemgået i søndags, med henvisninger til lovgivning og vejledninger
på området.

Hilsen

Johnt

Fra : //zigge

Dato : 04-10-03 12:47

> [...]
>
> Han siger også, at den opmurede kant i gulvafløbet evt er utæt.
>
> Han anbefalede mig at benytte et produkt der hedder Fillcoat.

Hvis Fillcoat er det som navnet antyder, så tror jeg næbbe det er nok at
give det et lag af dette.
Har du revner i kanten imellem væg og gulv, skal den gamle fuge
hugges/kradses uf og erstattes af en fleksibel fuge, evt sicaflex eller
vådrumsscilicone.

Fuger midt i gulvet kradses ud og fuges igen med alm. flisefuge. Er der
revnede fliser, skal de nat. udskiftes.

Idag, giver man vægge og gulv et lag (lovbefalet) vandtæt membran for at
undgå skader, det er fordi det erfaringsmæssigt er svært at holde skidtet
tæt. Så hvis problemet er meget omfattende, burde du overveje at hakke alle
fliser ned og genopføre flisebelægningen med den rigtige membran under. Det
er desværre jo også en meget kostbar reaperation at lave. Fordelen er at man
kan etablere gulvvarme samtidigt med minimale udgifter.

Mvh
//zigge