Skærme
Fijala 3554
VP181 black eller silver
Fra : Harald

Dato : 03-10-03 22:46

VP181 black eller silver, hvad skal man vælge?

/HK

Fra : Kim Correll

Dato : 03-10-03 23:00

Skærmene er ens, så det må være op til din personlige smag. Jeg har en
VP201b, da resten af mit bord er sort.

/Kim

Fra : Harald

Dato : 04-10-03 00:56

"Kim Correll" <bodybike[REMOVE]@[REMOVE]tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Skærmene er ens, så det må være op til din personlige smag. Jeg har en
> VP201b, da resten af mit bord er sort.

Ja jeg ved at de rent teknisk er ens, men silver er TCO 03 og black er TCO
99 så der må da være en forskel. Så hvad skal man vælge hvis man ser bort
fra ens personlige smag?

/HK

Fra : Erik

Dato : 04-10-03 06:58

> [...]
> 99 så der må da være en forskel. Så hvad skal man vælge hvis man ser bort

Er de begge med s-ips panel?

--
Erik

Fra : ct

Dato : 04-10-03 08:46

Nej IPS.

TCO03 gives grundet den lyse ramme på silver modellen (bedre for øjnene), en
sort ramme på kabinettet giver maks. en TCO99, ellers er de ens.

--
------------
Husk at fjerne FJERNES fra min emailadresse når du mailer mig.

Fra : Christian Planck

Dato : 04-10-03 13:20

ct wrote:

> TCO03 gives grundet den lyse ramme på silver modellen (bedre for øjnene), en
> sort ramme på kabinettet giver maks. en TCO99, ellers er de ens.

Nogen nærmere begrundelse for, at lyse rammer er bedre for øjnene?

--
Mvh. Christian Planck.

Fra : ct

Dato : 04-10-03 14:34

> Nogen nærmere begrundelse for, at lyse rammer er bedre for øjnene?

sikkert, men det er for langhåret for mig, se selv på
http://www.tcodevelopment.com/pls/nvp/Upload.Show?CID=776&MID=24

Claus

Fra : ct

Dato : 04-10-03 14:37

eller mere præcist se sammenligningen her

http://makeashorterlink.com/?I25D15916

tco99 kontra 03 på tft skærme

--
------------

Fra : Erik

Dato : 05-10-03 10:27

"ct" <clausFJERNES@kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse news:6Sufb.938$aq.635@news.get2net.dk...
> Nej IPS.
>
> TCO03 gives grundet den lyse ramme på silver modellen (bedre for øjnene), en
> sort ramme på kabinettet giver maks. en TCO99, ellers er de ens.

Er de lige gode i billede/farver/spil egnethed ?

--
Erik

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-10-03 15:51

"ct" <clausFJERNES@kjerkegaard.dk> wrote in

> TCO03 gives grundet den lyse ramme på silver modellen (bedre for
> øjnene), en sort ramme på kabinettet giver maks. en TCO99, ellers er
> de ens.

Hvor har du læst det?

Jeg ville have gættet på det var grundet noget mere målbart - såsom hvor
meget farve der er i den sorte plastik i forhold til den sølvfarvede eller
hvilken der forurener mest under produktion/genanvendelse?

(Jeg har arbejdet et års tid på en fabrik der genbrugte plastik, altså tog
gammelt plastik knuste det og smeltede det om til nyt granulat der så kan
genbruges i støbeprocessen - så jeg ved da en lille smule om plastik. Men
kan ikke rigtig forestille mig at det skulle være fordi sølv er bedre at se
på for øjnene end sort).

Det er 7 år siden nu, så min viden er selvfølgelig ikke up-to-date, så jeg
siger ikke at du ikke har ret. Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvor du
har den information fra, at det skyldes at sølv er bedre end sort for
øjnene.

Mvh.
Flemming

Fra : Mathias

Dato : 05-10-03 16:22

"Flemming Joensson" <flemming@fjerndette.joensson.org> skrev i en meddelelse
> [...]
du
> har den information fra, at det skyldes at sølv er bedre end sort for

Det skyldes vel ikke at sølv er bedre for øjnene end sort, men at kontrasten
mht. belysningen i forhold til rammen er mindre end med en sort ramme. Jeg
synes i hvert fald godt jeg kan se forskel på min gamle VP171b og min nye
VP181s.

--
Venlig hilsen

Mathias

Fjern de to "x" fra e-mail
e-mail: mathiasx@edbx.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 05-10-03 16:23

Flemming Joensson skrev:

> Hvor har du læst det?

TCO-03 siger også at rammen ikke må være helt hvid. Som jeg forstår
det så er det kun et spørgsmål om at undgå en alt for dominerende
ramme som forstyrrer øjet. Farven på rammen har altså åbenbart noget
med ergonomien at gøre og derfor er den kommet med i TCO-03.

Se f.eks. her:
<http://www.tcodevelopment.com/pls/nvp/Document.Show?CID=776&MID=93>.
| Bildskärmens ram får inte vara för svart eller för vit. Detta för
| att undvika kontraster mot bildytan. Den ska heller inte ge upphov
| till störande reflexer.

Der er også nævnt noget om det på side 18, 19 og 20 i denne PDF:
<http://www.tcodevelopment.com/pls/nvp/Upload.DownLoadFileName?CID=776&MID=24&catid=1&filename=/6869/F13909/TCO_03_Flat_Panel_Displays_1_1.pdf>

Madsen.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-10-03 20:50

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> ramme som forstyrrer øjet. Farven på rammen har altså åbenbart noget
> med ergonomien at gøre og derfor er den kommet med i TCO-03.

Sørme så, det var bare måden at sige det på. Jeg kan noget bedre forstå at
den ikke må være dominerende - men det kunne man jo også læse hans
besvarelse som - men tak for hjælpen, nu er jeg også med :).

Flemming