USB print server
Fra : anders majland

Dato : 03-10-03 21:55

I mangel af en bedre gruppe skiver jeg her ... FUT meget gerne hvis du
kan finde en mere relevandt ....

Jeg har "dummet" mig og købt en usb alt-i-en maskine (hp psc 2210) til
hjemmekontoret istedet for en "rigtig" netværksenhed. Det så jeg ikke
noget problem i da jeg købte den men det er det blevet da den maskine
den er hængt op på ikke længere skal køre 24/7 ahs til dens
strømforbrug. Men da alt-i-en maskinen også er fax er den tændt hele
tiden. Det er det så ikke noget galt med, men det er blevet et
irritationsmoment at skulle starte dens host for at printe eller scanne

Jeg har set AnywhereUSB
http://www.ionetworks.com/products/anywhereusb.html
Med online pris omkring 250$

Men er der andre oplagte løsninger ?

/A

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 03-10-03 22:05

"anders majland" <andersDOTmajland@jyde.dk> wrote:

>Jeg har "dummet" mig og købt en usb alt-i-en maskine (hp psc 2210) til
>hjemmekontoret istedet for en "rigtig" netværksenhed.

Der findes en HP Jetdirect USB -> Ethernet. Der findes sikkert
tilsvarende fra andre producenter. Jeg har prøvet HP'en, og den virker
som sådan okay. Men det skulle slet ikke undre mig spor om PSC slet
ikke er supporteret som netprinter - det er ret meget soHO om noget.

Du havde været bedre tjent med en OfficeJet. De er understøttet på net
(nogle er førdt med det) og du kan både printe og scanne over net.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Esben

Dato : 03-10-03 23:28

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du havde været bedre tjent med en OfficeJet. De er understøttet på net
> (nogle er førdt med det) og du kan både printe og scanne over net.

Storebroren psc2510, der kommer snart, ser nu ellers til at have nogle fede
funktioner - bl.a. både traditionel og trådløs lan-tilslutning - jeg enig i
at en rigtig Officejet er et bedre valg, 2210 er ihvertfald ikke
understøttet af Jetdirect.

--
Esben

Fra : anders majland

Dato : 06-10-03 15:16

til
> Officejet er et bedre valg, 2210 er ihvertfald ikke
> understøttet af Jetdirect.

Ja man bliver jo klogere med tiden. Den blev købt sidste efterår da
laserprinteren døde og jeg skulle have noget på papir _nu_ .....

> Storebroren psc2510, der kommer snart, ser nu ellers til at have nogle
fede
> funktioner - bl.a. både traditionel og trådløs lan-tilslutning

Trådløs lan lyder helt rigtigt til mig - jeg er ved at droppe alt der
hedder unødvendige kabler til telefoni og netværk i hjemmet (incl
hjemmearbejdspladsen)...

Så hvis jeg nu kan få en god pris for en brugt psc 2110 ved jeg godt
hvad kravet skal være til den næste

/A