Brødrene O. - et coverband ?
Fra : Thomas H.

Dato : 03-10-03 17:35

Nu bliver ungdommen jo bombarderet med kommentarer, fra
forældre og bedsteforældre om, at der ikke bliver lavet god
musik mere, at alting er covernumre, og at det hele var meeeget
bedre i gamle dage.
Derfor undrer det mine øjne og ører, at jeg endnu engang skal
se reklamer for nogle af de gamles helte, nemlig de "dygtige"
Brødrene Olsen, som ved gud har lavet ENDNU en plade
fyldt med andres numre! Kan de bare ikke lave noget selv,
eller er de også røget i klørene på PR- og andre pengemænd,
som har forklaret dem, at det er meget lettere at sælge plader,
hvis man ikke satser alt for meget, ved at lave noget nyt ??

--
God weekend
Thomas H. - www.thhe.dk (med minimalt plagiat-materiale!)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-10-03 19:04

Thomas H. <thhe@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ayhfb.3968$pM.907@news.get2net.dk...

i klørene på PR- og andre pengemænd,
> som har forklaret dem, at det er meget lettere at sælge plader,
> hvis man ikke satser alt for meget, ved at lave noget nyt ??

______

De er som bare hoppet med på den bølge som skyller hen over landet, med at
folk vil have de ægte glade slagere som man kan synge med på og de blev
fortrinsvis lavet før 80-erne. Næsten ingen musikere i Danmark er længere så
dygtige at de selv kan lave noget lignende. De helt unge folk indenfor musik
har stort set ingen forstand på hvordan man skruer en slager sammen. De er
alt for fasineret af en computers kunnen.
Det er forøvrigt heller ingen dårlig ting at plader bliver genindspillet.
Jeg synes at det er sjovt at høre hvordan forskellige grupper griber den
samme melodi an.

Hilsen Åge

Fra : Propellen

Dato : 03-10-03 19:08

On Fri, 3 Oct 2003 20:04:04 +0200, "Ã…ge Halldorsson"
<a.halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>har stort set ingen forstand på hvordan man skruer en slager sammen. De er
>alt for fasineret af en computers kunnen.

LOL mand... Klap lige hesten...
www.underbyen.dk
Tjek dem ud, og giv en tilbagemelding.... Tak!

--

/Prop

Fra : Thomas H.

Dato : 03-10-03 20:02

"Åge Halldorsson" <a.halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> har stort set ingen forstand på hvordan man skruer en slager sammen. De er
> alt for fasineret af en computers kunnen.

Nævn mig lige en lang liste, af danske 70'er hits, der ikke er en
oversættelse
af et udenlandsk!

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 03-10-03 23:15

Thomas H. <thhe@sol.dk> wrote:
> Nævn mig lige en lang liste, af danske 70'er hits, der ikke er en
> oversættelse
> af et udenlandsk!

Gerne, men nok ikke liiiige dem Åge tænker på
Dansktoppen dengang som nu var mest oversættelser af tyske, svenske og
engelske hits
men den danske rock og popscene havde et væld af fremragende bands, med gode
hits
fesk
Shubidua havde faktisk mange selvskrevne numre
CV Jørgensen.med bla. "Et ganske lille band"
Gnags med feks "Burhøns"
Malurt med feks "Superlove"
Bifrost med feks "Hej Maria" ( har været på Dansktoppen...weeee!!!)
Jomfru Ane band " Plutonium"
Shit og Chanel "Smuk og dejlig"
Røde Mor " Rekreation" ( er vist også fra før 80???)
Tøsedrengene " Sig du ka li mig" fra lige omkring 80
og ligeså Elisabeth med "Ballerup Boulevard"
derudover Kliche, Parkering Forbudt, Anima, Sneakers o.s.v. o.s.v.

/ Flying Hotdogs

Fra : Thomas H.

Dato : 04-10-03 09:54

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse

> Gerne, men nok ikke liiiige dem Åge tænker på
> Dansktoppen dengang som nu var mest oversættelser af tyske, svenske og
> engelske hits

Jeps, men det var også alle dem jeg tænkte på Åge skulle diske op med
Jeg mistede alt for 60'erne, da jeg fandt ud af, at det gamle Dirch P.
nummer
"Der' et huuuul midt i spanden" nærmest var en direkte oversættelse, af en
engelsk sketch Men min pointe er, at man nok ikke liiige skal snakke om
at folk ikke kan lave musik mere, hvis man samtidig synes at dansktopmusik
fra 60-70 og 80 er genialt.

> [...]
> hits
> fesk
> Shubidua havde faktisk mange selvskrevne numre

Ja da, et par ikke-egne på 3'eren, og så ellers KUN egne numre
fra 4-12 på nær et enkelt på 10'eren. egentlig lidt underligt at de stadig
er kendt som nogle, der sætter sjove tekster på andes numre

> [...]
> og ligeså Elisabeth med "Ballerup Boulevard"
> derudover Kliche, Parkering Forbudt, Anima, Sneakers o.s.v. o.s.v.

Jeps, men der blev altså lavet mange oversættelser i 70'er, det glemmer
folk der generer nutidens musik bare tit!

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 03-10-03 20:16

"Åge Halldorsson" <a.halldorsson@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> har stort set ingen forstand på hvordan man skruer en slager sammen. De er
> alt for fasineret af en computers kunnen.

At du interesserer dig for dansktoppen o.lign. er fint nok.

At du ikke ligger skjul på det er også fint nok.

At du kommenterer andres musiksmag er også fint nok.

Men det er IKKE fint nok at du udtaler dig om noget du tydeligvis ikke har
det fjerneste begreb om. Der er masser af super talentfulde unge musikere
der kan lave både flot musik og flotte tekster, det kræver såmænd bare at du
åbner øjnene for at få øje på dem. At du så måske ikke kan lide det er en
helt anden sag, men at sige at unge folk ikke kan lave musik er ikke det
samme.

- Jacob

Fra : Thomas

Dato : 03-10-03 21:05

"Jacob Nielsen" <jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk>
skrev i en meddelelse news:uVjfb.5789$H72.3372@news.get2net.dk...
> [...]
> At du så måske ikke kan lide det er en
> helt anden sag, men at sige at unge folk ikke kan lave musik er ikke det

Det er det for Åge... For Åge er alt hvad der ikke er dansktop, ikke musik.
Måske man skulle oprette dk.kultur.musik.dansktop, hvor Åge så kunne skrive
indlæg til sig selv, og have en masse spændende diskutioner med sig selv...

..Thomas

Fra : SJ

Dato : 04-10-03 00:42

> [...]
>
> Der er masser af super talentfulde unge musikere der kan lave både flot
musik og flotte tekster, det kræver såmænd bare at du

Der er ikke mange med talent, heller ikke i udlandet.
Det "musik" som er populært i dag indeholder for det meste kun rytmer.
Skylden for denne tilbagegang rent musikalsk kan vi især takke rap, RnB og
hip hop for!
Dansktop er musik, som indeholder mere end rytmer og kan derfor kaldes for
musik og ikke for "musik". At genren så er kedelig og bygger på den samme
opskrift, har ikke noget med sagen at gøre.
At folk så kan lide "musik", er fordi, de bliver tiltrukket af rytmerne. Det
er også iorden med mig. Jeg kan selv lide at lytte til noget hård rock,
selvom en del af det mere er rytmer og larm, end det er musik.

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-10-03 01:01

SJ
(rebelheartSTART_DELETEAFreeAndUnitedIrelandDELETE_STOP@jubiimail.dk)
skrev følgende:
> [...]
> rytmerne. Det er også iorden med mig. Jeg kan selv lide at lytte til
> noget hård rock, selvom en del af det mere er rytmer og larm, end det

Det var da godt nok det værste ævl længe.... Har du nogensinge hørt ordet
udvikling?

- Martin

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-10-03 09:24

Martin Petersen <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bll2i2$23ja$1@news.cybercity.dk...

> Det var da godt nok det værste ævl længe....
>
> - Martin
___________

.....men er ikke destro mindre sandheden. Mange yngre "musikkere", eller mere
rigtigt benævnt "computerexperter" har intet forstand på musik, men kun på
hvordan man laver lyde på computeren. En fasination af en computers kunnen.
man af disse "musikfolk" kan ikke engang betjene et musikinstrument. De
laver det på computeren, hvilket er usædvanligt tydeligt at høre. Der er
absolut ingen dybde i musikken.

Hilsen Åge

Fra : Thomas H.

Dato : 04-10-03 09:51

> [...]
> rigtigt benævnt "computerexperter" har intet forstand på musik, men kun på
> hvordan man laver lyde på computeren. En fasination af en computers

Ja som f.eks. ham der den unge Bent Fabricius-Bjerre, der har fulgt med
tiden,
og lavet et dancenummer

> De
> laver det på computeren, hvilket er usædvanligt tydeligt at høre. Der er
> absolut ingen dybde i musikken.

Jeg tror ikke liiiige du er i stand til, at høre forskel på dybden, fordi
det
er mixet på en computer. Men ja dansktop, DET er sgu noget med dybde i *LOL*

Fra : SJ

Dato : 04-10-03 15:10

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> SJ
> (rebelheartSTART_DELETEAFreeAndUnitedIrelandDELETE_STOP@jubiimail.dk)

> Det var da godt nok det værste ævl længe.... Har du nogensinge hørt ordet
> udvikling?

Udvikling er ikke altid lig med bedre!
Bl.a. hip hop/rap er et musikalsk tilbageskridt. Det håber jeg da, at de
fleste kan høre!

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 04-10-03 16:01

SJ
wrote:

> Bl.a. hip hop/rap er et musikalsk tilbageskridt. Det håber jeg da, at
> de fleste kan høre!

HipHop/rap er da bare en nyudvikling - en anden måde at lave musik på, som
bliver taget ilde op af den ældre generation, - sådan som det altid har
været. I 1930erne var det jazz'en og beebopp'en der var direkte skadelig for
ungdommen, i 50erne var det rock'n'roll som ledte de arme unge ud i det rene
fordærv og burde forbydes, i 60erne var det de frygtelige langhårede Beatles
som ødelagde ungdommen, i 70erne syrerocken, glamrocken og senere punken der
var helt forfærdelig o.s.v.

Det har altid være sådan at forældregenerationen ikke har fattet en dyt af
de unge's nye musik.
Man opdager det bare ikke før den dag man råwer af sin egen unge: "Skru dog
ned. Det lyder jo ens altsammen"...og med røde ører opdager at man lyder
fuldstændig som sin egen far ca 20 år tidligere

Flying Hotdogs
Levende musik gør det sjovere
www.musikfyn.dk

Fra : Ole Thomsen

Dato : 04-10-03 16:44

Flying Hotdogs wrote:

> Det har altid være sådan at forældregenerationen ikke har fattet en
> dyt af de unge's nye musik.

Så sandt..bortset fra at nogen forstener musikalsk længe
inden de bliver forældre

Ole Thomsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-10-03 16:51

Ole Thomsen <ot@networks.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:blmpql$fb0$1@news.net.uni-c.dk...

> Så sandt..bortset fra at nogen forstener musikalsk længe
> inden de bliver forældre
>
> Ole Thomsen
_________

eller også er der nogle som bare er imune overfor støj og lytter til P3.

Hilsen Åge

Fra : [Gris]Pita

Dato : 04-10-03 20:58

"Åge Halldorsson" <a.halldorsson@post.tele.dk> wrote in message
[SNIP]

> eller også er der nogle som bare er imune overfor støj og lytter til P3.

eller også er der nogle som stoppede udviklingen på et tidligt stadige og
ikke kan forstå at der er et liv uden for dansktoppen.

--
Pita

Fra : Hans Huttel

Dato : 06-10-03 09:23

Ole Thomsen wrote:

>Så sandt..bortset fra at nogen forstener musikalsk længe
>inden de bliver forældre

Jeg kan både lide Earth Crisis, The Mutton Birds og den nye med Peter
Belli. Er jeg den eneste der har det sådan?

--
Hans Hüttel | email: hans@cs.auc.dk
BRICS, Dept. of Computer Science | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-10-03 13:27

Hans Huttel <hans@cs.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:blr8pt$sjg$1@sunsite.dk...

> [...]
> Aalborg University | tel.: (+45) 96 35 88 88
> Fredrik Bajersvej 7E | fax: (+45) 98 15 98 89
________

Sv:

Tjah. Og jeg kan også lide både "Kandis", "Dorthe Kollo", "Leif Kerstein og
Winchesters" og "The Young Ones" og "Jerry Lee Lewis".

Hilsen Åge

Fra : SJ

Dato : 04-10-03 19:48

> [...]
som
> bliver taget ilde op af den ældre generation, - sådan som det altid har

Hey, jeg er altså kun i starten af 30'erne!
HipHop/rap, techno og hvad sådan noget ellers kaldes, har altså ikke meget
med musik at gøre. Rytme alene er ikke musik. Der skal altså lidt mere til!

> [...]
Beatles
> som ødelagde ungdommen, i 70erne syrerocken, glamrocken og senere punken

Meget af den musik holder den dag idag. Jeg tror ikke, at man i fremtiden
kan huske og stadig gider at spille det HipHop/rap, dance, techno og alt det
andet usammenhængende støj, som vi bliver udsat for idag.

> Det har altid være sådan at forældregenerationen ikke har fattet en dyt af
> de unge's nye musik.

Jeg føler mig dog stadig ung af sind!

> [...]
> ned. Det lyder jo ens altsammen"...og med røde ører opdager at man lyder
> fuldstændig som sin egen far ca 20 år tidligere

Det sker aldrig for mig, da jeg har fravalgt et liv med kone, børn osv.

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 05-10-03 04:31

SJ wrote:
> Hey, jeg er altså kun i starten af 30'erne!

Could have fooled me )

> HipHop/rap, techno og hvad sådan noget ellers kaldes, har altså ikke
> meget med musik at gøre. Rytme alene er ikke musik. Der skal altså
> lidt mere til!

Det er jo netop det der er anderledes. Lyrikken er det vigtigste, budskabet.
Måden teksten fraseres på udfylder de rum som ellers ville være fyldt op med
andre instrumenter.
En anderledes måde at bruge vokal og ord på. Og det er møgsvært.
Det skal lige med at vi heller ikke er ret meget til den genre, men
respekterer at der er nogle vildt gode tekstforfattere bag Hiphop/rap.
Techno, electronica o.s.v. er for os en leg med lyde.
Vi to gamle musikere bliver trætte i ansigtet af den ensformighed, men igen
respekten er der for den nyudvikling og anderledes måde at bruge den
teknologi der er til rådighed indenfor musikkens verden. Et eller andet sted
er det jo mere ærligt at lave ren computermusik, end når feks Kandis , Kim
og Hallo og mange af de andre dansktoppere stiller op med fuld bandbesætning
og alligevel lader computermusikken spille med, skjult i baggrunden.
Mange af de store stjerner, feks Celine Dion har ikke indspillet sine albums
med levende orkester i årevis, men udelukkende computermusik.

> [...]
> fremtiden kan huske og stadig gider at spille det HipHop/rap, dance,
> techno og alt det andet usammenhængende støj, som vi bliver udsat for

Der vil sikkert være overlevere derfra osse. I sin tid sagde man også at
punk ville uddø, men selv derfra er der nogle få evergreens, som den tids
publikum stadig kan huske og får duggede øjne af at lytte til.

> Jeg føler mig dog stadig ung af sind!

Osse her , men det ændrer jo ikke på at smag og behag er forskellig.
Især fra generation til generation.

> Det sker aldrig for mig, da jeg har fravalgt et liv med kone, børn
> osv.

...det er ellers en oplevelse. Især de gange hvor man med den voksnes
docerende bedrevidenhed kan belære sin 15årige teenagedatter om bla. at "
The tide is high" med Destiny Child overhovedet ikke er noget nyt nummer,
men en britisk oldsag fra 60 erne

Flying hotdogs

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 05-10-03 09:57

> [...]
> The tide is high" med Destiny Child overhovedet ikke er noget nyt nummer,

Hvorefter hun selvfølgelig forsøger at belære dig om, at det slet ikke er
Destiny's Child, der har lavet en coverversion, men derimod Atomic Kitten...
:)

Mvh Mikkel

Fra : Ole Thomsen

Dato : 06-10-03 06:34

Flying Hotdogs wrote:

> [...]
> at " The tide is high" med Destiny Child overhovedet ikke er noget
> nyt nummer, men en britisk oldsag fra 60 erne

Arh, nu får du mig godt nok til at føle mig gammel..

Ska' vi ikke sige sidst i halvfjerdserne eller deromkring?

Ole Thomsen

Fra : [Gris]Pita

Dato : 04-10-03 20:58

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> wrote in message

> [...]
Beatles
> som ødelagde ungdommen, i 70erne syrerocken, glamrocken og senere punken

[SNIP]

Hvad kan man så karakterise 80'erne og 90'erne med AQUA?? Arh det var i 99
eller sådan, men hvad hadede forældrene der??

--
Pita

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 04-10-03 21:09

wrote in message news:3f7ed4b5$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> Udvikling er ikke altid lig med bedre!
> Bl.a. hip hop/rap er et musikalsk tilbageskridt. Det håber jeg da, at de
> fleste kan høre!

Mine træer krummer 540 grader ved at læse dette. At du siger at hip hop/rap
er et musikalsk tilbageskridt er en gang ævl! Det er muligt at du ikke kan
li' det, men det kan du da umuligt mene er ensbetydende med at det er et
musikalsk tilbageskridt, eller hvad? Personligt hører jeg heller ikke den
slags, men jeg kan da sagtens høre at der bla. er nogle utroligt dygtige
lyrikere iblandt dem.

Og jo, der ER mange med talent, både herhjemme og i udlandet. Men hvis du
hører til den type mennesker der syntes, at i de gode gamle dage der kunne
man lave alting meget bedre, ja så har jeg ondt af dig og det du går glip
af.

- Jacob

Fra : Troels

Dato : 04-10-03 11:13

> Der er ikke mange med talent, heller ikke i udlandet.

Spørgsmålet er vel så om der nogensinde har været det. Mon ikke bare alt
skidtet fra 60'erne og 70'erne er glemt?

/Troels

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-10-03 18:31

> [...]

genindspillet.
> Jeg synes at det er sjovt at høre hvordan forskellige grupper griber den

Hej Åge

Da Olsen lavede deres egen musik, var det noget bræk, og hvad der nu ellers
blev sagt om det. Nu laver de cover versioner af andres, så er det også
noget bræk, så dem der skriver det, kan bare ikke lide Olsen. De er ca
lige så populære som din musiksmag, vel at mærke efter deres mening. Så lad
os sætte os tilbage i stolen, skrue en anelse op, og så nyde vores musik
efter vort eget valg, og drikke 2 liter kaffe dertil. Det bliver vi nok
lidt gumpetunge af, men vi kan stadig gå lige ...

M.V.H.....Benny..