Vedr. 3Dmark2001
Fra : BTH [2600]

Dato : 03-10-03 17:35

Har lige testet mit ATI Radeon 8500LE og fik en score på 7570 nu er
spørgsmålet så, er det godt eller skidt og hvordan ligger det i forhold til
de nyere Radeon kort ?

Er der i øvrigt nogen der ved hvad spillene der testes som "car chase" og
"lobby" hvad de hedder ?

Fra : Kurt Daniel Conradse~

Dato : 03-10-03 18:00

"BTH [2600]" <juiceHUSK@REDIGEREjuice.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige testet mit ATI Radeon 8500LE og fik en score på 7570

Skod score/kort smid det ud, køb et andet. Man kan sq da ikke komme med
sådan en useriøs score?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-10-03 18:07

Kurt Daniel Conradsen mumbled his insignificant opinion in:

> "BTH [2600]" <juiceHUSK@REDIGEREjuice.dk> skrev i en meddelelse
>
> Skod score/kort smid det ud, køb et andet. Man kan sq da ikke komme
> med sådan en useriøs score?

Skod kommentar/person, smid ham ud. Man kan sq da ikke komme med sådan en
useriøs kommentar?

Der findes en funktion i 3dmark der netop gør at du kan sammenligne din
score med andre/lignende systemer. Vælg at sammenligne med et system der er
"identisk" med dit på så mange punkter som muligt.

Så kan du se om scoren er nogenlunde rimelig for dit system. Selvom det er
en test af gfxkort, så tæller andre parametre som ram
mængde/type,chipset,cpu osv også.

Fra : /morten

Dato : 04-10-03 08:26

"Kurt Daniel Conradsen" <non@non.non> wrote in message

> "BTH [2600]" <juiceHUSK@REDIGEREjuice.dk> skrev i en meddelelse
>
> Skod score/kort smid det ud, køb et andet. Man kan sq da ikke komme med
> sådan en useriøs score?

"Useriøs score" ?????
kvaj !

Nå - men til den oprindelige poster kan jeg nævne, at jeg med en p4 2,8 og
et radeon 9800 får noget
i omegnen af 16.000 - så der er en del at hente.

hygge

/morten

Fra : Lyrik

Dato : 05-10-03 13:21

> [...]
>
> "BTH [2600]" <juiceHUSK@REDIGEREjuice.dk> skrev i en meddelelse
>
> Skod score/kort smid det ud, køb et andet. Man kan sq da ikke komme med
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ork jo!
Se her scoren på et Geforce 4 MX 440SE(64MRam):
"Dette er da bare det mest elendige kort til dato. Mit gamle GF 2 mx 32 mb
kører hurtigere. Jeg har testet det på 3 bundkort og hvergang får det lavere
score i 3dmark2001se. ingen af gangene over 2275"<TJM | 18-03-03>

Hilsen
Jens

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 03-10-03 21:40

BTH [2600] wrote:
> Har lige testet mit ATI Radeon 8500LE og fik en score på 7570 nu er
> spørgsmålet så, er det godt eller skidt og hvordan ligger det i forhold til
> de nyere Radeon kort ?

Det lyder rimeligt for dit kort, scoren afhænger også af CPU'en, driver m.v.

Som eksempel kan nævnes at jeg får godt 15000 med mit 9700 Pro og en
P42533, men det er længe siden jeg har testet og nogle nyere drivere
ville nok give en bedre score ligesom at jeg tester med alle mulige små
programmer i baggrunden.

Men brug on-line results browser funktionen i 3DMark2001, og hent evt.
også 3DMark2003 og prøv den. Med on-line browseren er det let at leg
"hvad-nu-hvis" og f.eks. hvad en hurtigere CPU ville give.

> Er der i øvrigt nogen der ved hvad spillene der testes som "car chase" og
> "lobby" hvad de hedder ?

Car chase findes kun i 3DMark2001 og der er vist også mulighed for at
spille det lidt i programmet, mens lobby scenen og den engine der driver
det er en lidt modificeret udgave af en scene fra spillet Max Payne. Du
kan hente en demo her:

http://www.3drealms.com/max/downloads.html

Mvh

Bruno

Fra : Jan Larsen

Dato : 04-10-03 14:16

> [...]
> Har lige testet mit ATI Radeon 8500LE og fik en score på 7570 nu er
> spørgsmålet så, er det godt eller skidt og hvordan ligger det i forhold

Lad os få nogle specifikationer på dit udstyr, cpu,bundkort,ram, mm.

Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : BTH [2600]

Dato : 04-10-03 15:17

Jan Larsen wrote:

> Lad os få nogle specifikationer på dit udstyr, cpu,bundkort,ram, mm.

Kommer straks

Pentium4 2Ghz
1Gb PC2700 ram
MSI 845 Ultra

Fra : Jan Larsen

Dato : 04-10-03 21:19

> Kommer straks
>
> Pentium4 2Ghz
> 1Gb PC2700 ram
> MSI 845 Ultra

Jeg vil mene din score er okey.

Jeg får selv 9200 - 9300

Mit system:
P4 2.4 nw2
2 x 512 PC2100 ram
Bundkort asus: P4G8X Deluxe
Grafik: Ati Radeon 8500 LE

Venlig Hilsen¨
Jan Larsen

Fra : Lyrik

Dato : 05-10-03 02:28

"BTH [2600]" <juiceHUSK@REDIGEREjuice.dk> wrote in message
> Har lige testet mit ATI Radeon 8500LE og fik en score på 7570 nu er
> spørgsmålet så, er det godt eller skidt og hvordan ligger det i forhold
til
> de nyere Radeon kort ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Det kan jo være et spørgsmål om folk overklokker deres kort, eller hvilke
andre fiduser der kan udføres for at vise høj score. Der er helt sikkert
fiduser!))
Mit Geforce Titanium 4200 Creative scorer lige nu:
9616, lige ovenover min egen score har én fået:
12314 på et tilsvarende kort. På min tidligere Fujitsu harddisk med 5400 RPM
fik kortet over 10000? Med den nye disk Maxtor 7500 RPM kører den lidt
lavere?
På online "scorekortet" står Radeon 9700 til:
14289.
Maskinen er en Amd Thoroughbread 2400+ med 512 MGB-RAM
Men læg mærke til at alle folk skriver om 3DMark 2001!))
For 3DMark2003! Der bliver tallene uhyggelige du! Uhyggelig lave!)) De
bliver så lave at man skal have lykkepiller for ikke at bruge grafikkortet
som Freesbee!
Kom nu med nogle scorer på 3DMark 2003! Jeg lægger ud:
1358.
Kortet scorer fra ca 785 til 1853 på forskellige Athlon PCer.
Den kan kun gennemføre 3 af 4 spiltests!

Hilsen
Jens

Fra : BTH [2600]

Dato : 05-10-03 10:38

Lyrik wrote:

> Kom nu med nogle scorer på 3DMark 2003! Jeg lægger ud:
> 1358.
> Kortet scorer fra ca 785 til 1853 på forskellige Athlon PCer.
> Den kan kun gennemføre 3 af 4 spiltests!

Øvøv... 973

Fra : Jan Larsen

Dato : 05-10-03 10:56

Prøv at downloade Aquamark3 det skulle teste hvor god din maskine er til
spil, www.aquamark3.com

Siden er dog nede pt.

Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 05-10-03 11:06

"Jan Larsen" <jan-larsen@bedst-web.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at downloade Aquamark3 det skulle teste hvor god din maskine er til
> spil, www.aquamark3.com

Det er også det der er hensigten med 3dmark2k3 og 2k1 versionen. Dog er 2k1
versionen en bredere test af din PC, hvorimod 2k3 versionen stort set kun
tester PC'ens GPU.

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Lyrik

Dato : 05-10-03 11:53

> Øvøv... 973
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Helt ærligt, vi bliver tørret i hoved og røv! En grafikkortgruppe må kunne
pege fingre af priser/ydelser, således at vi forbrugerfår kan blive vejledt
i junglen af grafikkort.
På edbpriser står dit kort ATI Radeon 8500 LE til:
2800 kroner.
Mit Creative Geforce Titanium står til:
799 kroner.
Sidstnævnte scorer altså højere i 3DMark 2001 og i 3DMark 2003.
Ergo, har du ikke fået andet ud af det, så kan du advare andre om at give
2000 kroner i overpris.
Der er for meget "hype" og drømmerier omkring grafikkortene. Her er et par
tests som i et snuptag får begge ben til at komme ned på jorden igen.
Flere uafhængige ud af æsken-tests, som ikke lader sig distrahere af hvad
overklokning kan vride ud af kortene, ønskes.

Hilsen
Jens

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 05-10-03 12:18

"Lyrik" <lyrik @ heaven. dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vejledt
> i junglen af grafikkort.
> På edbpriser står dit kort ATI Radeon 8500 LE til:

Kan det virkelig passe? Jeg kan kun finde et til 1749 kr, og det er dyrt!
Meget dyrt. Mht at blive taget ved næsen, ja bestemmer man jo egentlig selv
i hvilken grad...
B.la ved at høre ad her i gruppen eller blot følge den fra sidelinien,
minimerer man risikoen for at købe katten i sækken væsentligt.

> [...]
> Flere uafhængige ud af æsken-tests, som ikke lader sig distrahere af hvad
> overklokning kan vride ud af kortene, ønskes.

Der er masser.

Prøv

Anantech.com
Firingsquad.com
Tomshardware.com

osv osv osv.

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 05-10-03 13:27

Lyrik wrote:

> [...]
> i junglen af grafikkort.
> På edbpriser står dit kort ATI Radeon 8500 LE til:

Hold dog op, du kigger på prisen af et eller andet firmas restlager af
8500 kort. Det er snart længe siden det blev produceret, så kig i stedet
på de kort som laves i dag.

> Ergo, har du ikke fået andet ud af det, så kan du advare andre om at give
> 2000 kroner i overpris.

Nu skriver BTH jo ikke en lyd om hvad han har givet, eller for den sags
skyld om han ikke har haft kortet i flere år. Jeg synes du tager alt for
meget for givet i dit indlæg.

Hvad er der galt med overclocking?

Mvh

Bruno

Fra : BTH [2600]

Dato : 05-10-03 16:37

iddqdATworldonline.dk wrote:
> Nu skriver BTH jo ikke en lyd om hvad han har givet, eller for den
> sags skyld om han ikke har haft kortet i flere år. Jeg synes du tager
> alt for meget for givet i dit indlæg.

Næsten 3½ år tror jeg det er efterhånden

Fra : Brian Lund

Dato : 06-10-03 03:39

> [...]
vejledt
> i junglen af grafikkort.
> På edbpriser står dit kort ATI Radeon 8500 LE til:

Øhm, hvem er dum nok til at købe et 8500 nu? - Jeg kender selv nogen stykker
som købte det for ca. 2000 kr... Men det er altså også 2½ år siden nu! Og
den gang var det sgu et meget godt kort til prisen!

Og hvis man siger at en vare falder med 50% i værdi p.a. så er det jo nede
på under 500 kr. nu... Men nu kan man sgu ikke rigtigt sammenligne
pris/ydelse i den her sammenhæng, altså med så gamle kort.

Brian

Fra : Lyrik

Dato : 05-10-03 13:13

"BTH [2600]" <juiceHUSK@REDIGEREjuice.dk> wrote in message

> Øvøv... 973
++++++++++++++++++++++++++++++++
Geforce FX5200:
918 point i 3dmark 2003 <AMD xp 2000+ | 20-06-03 >(Aopen Aeolus)
568,-kroner.

Hilsen
Jens

Fra : Kim Hansen

Dato : 05-10-03 11:06

On Sun, 5 Oct 2003 03:27:35 +0200, "Lyrik" <lyrik @ heaven. dk> wrote:

>Kom nu med nogle scorer på 3DMark 2003!

Den er sq hård

1420

Amd 1800xp
GF 4200 ti
768 mb ram
Win XP

M.V.H

Kim Hansen

Ved reply slet fjern i Mailadressen.

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 05-10-03 11:11

"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skrev i en meddelelse

> Den er sq hård
>
> 1420
>
> Amd 1800xp
> GF 4200 ti
> 768 mb ram
> Win XP

~5100

P42.6ghz/Ati 9800np/1280mb ram/Win XP

Fra : Lyrik

Dato : 05-10-03 13:07

"Morten Holberg Nielsen" <holberg19@ DELETETHIS ofir.dk> wrote in message

> ~5100
>
> P42.6ghz/Ati 9800np/1280mb ram/Win XP
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Flot!
Konkurrenten Geforce FX 5900 (Creative) får på EDBpriser:
P4 2,266 533, 512 mbddr ram pc2700 og et soltek sl-85evr bundkort. Score
5289 i 3dmark 03.<DJ Girly>

Kortet koster 4047,-shg.2738,-(Gainward)

Til sammenligning koster Ati 9800:
2495,-(PowerColor)

Hilsen
Jens

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 05-10-03 15:27

> [...]
> 5289 i 3dmark 03.<DJ Girly>
>
> Kortet koster 4047,-shg.2738,-(Gainward)

He he... Jeg har givet lige over en tudse for mit... Splinternyt.

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 05-10-03 13:22

Lyrik wrote:

> 12314 på et tilsvarende kort. På min tidligere Fujitsu harddisk med 5400 RPM
> fik kortet over 10000? Med den nye disk Maxtor 7500 RPM kører den lidt
> lavere?

Ikke harddisken som gør forskellen, men måske du har en lidt anden
kombination af drivere eller noget.

> Men læg mærke til at alle folk skriver om 3DMark 2001!))

Tråden handler om 3DMark2001, du burde starte en ny tråd til 2003 så
ville du få mere respons.

> Kom nu med nogle scorer på 3DMark 2003! Jeg lægger ud:
> 1358.

5248 her. ATI 9700 Pro "Build by", P4 2.533, 1 GB Dual DDR...

> Kortet scorer fra ca 785 til 1853 på forskellige Athlon PCer.
> Den kan kun gennemføre 3 af 4 spiltests!

Hvilket trækker en del ned, men hvis man går til eksamen og ikke besvare
opgaven får man også 00 så det er kun rimeligt.

Mvh

Bruno

Fra : Lyrik

Dato : 05-10-03 13:37

"iddqdATworldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk> wrote in message

RPM

> Ikke harddisken som gør forskellen, men måske du har en lidt anden
> kombination af drivere eller noget.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg kan ikke finde ud af det og står til 00-03 i den sorte bog.
Men nu har jeg bestilt et nyt bundkort med 8X AGP. Jeg tror det gamle
bundkort er lidt presset.
Det er et A7N266-VM (Asus).
Jeg tester igen når det nye bundkort kommer, bare af informative grunde og
for at redde mig et velfortjent 13-tal.

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 07-10-03 16:53

"Lyrik" <lyrik @ heaven. dk> wrote in message

> [...]
> Det er et A7N266-VM (Asus).
> Jeg tester igen når det nye bundkort kommer, bare af informative grunde og

Nyt bundkort isat, systemet bevaret, intet lavet om.
3DMark2001 steg fra 9616 til 10071.
3DMark2003 steg fra 1358 til 1411.

Det skyldes ene og alene skift af bundkortet. Altså en stigning på imellem
3,7% og 3,9%.
Gl bundkort Asus A7N266-VM
Nyt ditto Chaintech 7NJL 1.
Begge med NVIDIA NFORCE chipset.

Hilsen
Jens

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 05-10-03 15:28

"iddqdATworldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> 5248 her. ATI 9700 Pro "Build by", P4 2.533, 1 GB Dual DDR...

Hvilken driverversion har du?

Fra : Brian Lund

Dato : 06-10-03 03:44

> [...]
> de nyere Radeon kort ?
>
> Er der i øvrigt nogen der ved hvad spillene der testes som "car chase" og

www.futuremark.com kan du lave en sammenligning af dit system med
tilsvarende/tilsvarende med andet inmad, f.eks. nyt grafikkort ;)

Mit system:
A7V266 (Bundkort)
Duron 1200 MHz
512 MB DDR PC2700
Saphire Radeon 9500 Pro

3Dmark2001 score: 7474
3Dmark2003 score: 3183

Jeg har prøvet at have et 9700 i, det gav ca. 500 point mere, så det er nok
min CPU der skal skiftes ud næste gang (men det vidste jeg jo godt :)).

Med mit gamle Radeon 7500 fik jeg 4174 i score i 01.

Brian