CCS Tabel
Fra : Christian

Dato : 03-10-03 15:09

Hej NG,

Jeg har gået og spekuleret lidt over hvordan man gør følgende:
Får en celle til at skifte farve når man holder musen over.
(eksempel kan ses på http://www.onside.dk under nyheder!) Og når
amn så sætter et billede til at være et link kommer der en border
på den som man så bare sætter border="0" til. Kan man bruge samme
border i en css tabel, mener nemlig jeg har hørt det engang.
(altså hvis man sætter border til at være border="1">.

Mvh. Christian.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lobais

Dato : 03-10-03 19:45

Christian wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> border i en css tabel, mener nemlig jeg har hørt det engang.
> (altså hvis man sætter border til at være border="1">.

td {background:black; border:none;}
td:hover {background:hightlight; border-left:red;}

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 05-10-03 16:28

Christian wrote:

> Jeg har gået og spekuleret lidt over hvordan man gør følgende:
> Får en celle til at skifte farve når man holder musen over.
> (eksempel kan ses på http://www.onside.dk under nyheder!)

Hvad er der galt med de svar, du fik den 30/9?

> Og når amn så sætter et billede til at være et link kommer der en
> border på den som man så bare sætter border="0" til.

Det kan gøres nemmere og pænere med CSS:

a img {
   border: none;
}

> Kan man bruge samme border i en css tabel, mener nemlig jeg har
> hørt det engang. (altså hvis man sætter border til at være
> border="1">.

Øh, hvad mener du? Vil du sætte en border på en tabelcelle, når
cursoren føres over? I så fald kunne det være noget i den her stil:

td { border: none; }
td:hover { border-left: 5px solid #f00; }

Men som sagt, så fatter Internet Explorer nærmest ikke et dyt af
:hover, så du skal nok have fat i noget javascript for at få det til at
virke.

Hvis du er villig til at droppe tabellerne, har jeg dog her et eksempel
på, hvordan menuen snildt kan laves ved hjælp af lister og CSS (såfremt
der altså kun skal være ren tekst som menupunkter):

   <http://www.daimi.au.dk/~zoolook/misc/onsidemenu.html>

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/