Læs venligst !!!
Fra : Sturm

Dato : 03-10-03 13:47

en eller anden der bruger denne nyhedsgruppe har en virus (orm) og grunden
til jeg tror det er:

1: efter jeg har ændret min mail adresse i nyhedsgrupper, har jeg ikke
modtaget 12 til 15 mails om dagen fra 'microsoft' med en vedhæftet fil

2: Jeg har modtaget en mail fra en server der har standset en af disse
mails, og i denne mail var en masse andre mail-adresser hvor jeg kunne finde
en hel del her inde

Det er formenligt en med Adsl/Webspeed da de mails jeg modtager er blevet
sendt på de fleste tidspunkter i døgnet.

Bare lige en lille advarsel

Sturm

Fra : David Lebech

Dato : 03-10-03 20:02

"Sturm" <bangfjerndette@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> en eller anden der bruger denne nyhedsgruppe har en virus (orm) og grunden
> til jeg tror det er:

Usandsynligt... Det er det forkerte sted at poste dit indlæg, når du ikke er
sikker i din sag (kender ikke de nøjagtige regler men pas på, for der er
mange, som håndhæver dem ned til det sidste punktum.) Du bør poste i
dk.admin.netmisbrug

> 1: efter jeg har ændret min mail adresse i nyhedsgrupper, har jeg ikke
> modtaget 12 til 15 mails om dagen fra 'microsoft' med en vedhæftet fil

Det er irriterende, men kan højst sandsynligt ikke relateres til en
orm/virus hos en person i nyhedsgruppen. For det første søger en orm som
regel i adressekartoteket og på harddisken efter e-mail adresser og ikke via
nyhedsgrupper. For det andet er der adskillige steder på nettet, hvor alle
indlæg fra gruppen bliver lagt ud: groups.google.com, kandu.dk osv. Det er
HER, at din e-mail adresse er blevet opsnappet af en såkaldt bot, som søger
nettet igennem efter disse. Jeg modtog også tonsvis af dem en overgang, men
det stoppede lige pludselig.

> 2: Jeg har modtaget en mail fra en server der har standset en af disse
> mails, og i denne mail var en masse andre mail-adresser hvor jeg kunne
finde
> en hel del her inde

Nej, du har IKKE modtaget en mail fra en server, der har standset mailen. I
så fald skulle det vær DIN server og mailen skulle være sendt fra DIN
computer, og så ville DU have ormen. Mailen er falsk og prøver at få dig til
at læse den og inficere din computer, så lad være med det.

> Det er formenligt en med Adsl/Webspeed da de mails jeg modtager er blevet
> sendt på de fleste tidspunkter i døgnet.

Der er forskellige tidszoner i denne verden. Når vi sover er USA vågen.

> Bare lige en lille advarsel

Tak, men nej tak. Næste gang så lad venligst være med at belemre os med den
slags. Og vid, at andre bliver mere irriterede end mig... jeg kan til
gengæld godt se det sjove i newbies ;)

Mvh
David Lebech

Fra : Ole

Dato : 04-10-03 19:02

"David Lebech" <lebechREMOVETHIS@privat.dk> wrote in message
> [...]
den
> slags. Og vid, at andre bliver mere irriterede end mig... jeg kan til

Stik pibe ind , du aner ikke hvad du taler om , slet ikke hvad angår de nye
vira , Sturm har netop beskrevet hvad de største problemer er.
Det største er at postmasters på de forskellige servere laver
"reply to sender" når de detektere en vira , masser af unødige mails.

Og nej , jeg er ikke en newbie , jeg lever af det ..gør du ?

Ole

Fra : David Lebech

Dato : 04-10-03 19:34

"Ole" <guzz@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "reply to sender" når de detektere en vira , masser af unødige mails.
>
> Og nej , jeg er ikke en newbie , jeg lever af det ..gør du ?

Jeg forstår ikke dit indlæg, da jeg ikke kan se, hvilket af mine punkter, du
svarer på. Men godt ord igen. Jeg skal nok lade være med at gøre mig klog på
det mere så...

Mvh
David Lebech

Fra : Mark

Dato : 05-10-03 07:38

> [...]
>svarer på. Men godt ord igen. Jeg skal nok lade være med at gøre mig klog på

Ærgerligt for du har helt ret. Det oprindelige indlæg har intet at
gøre herinde.

Fra : Jonas R.

Dato : 05-10-03 09:26

SNIP

Hvad har det at gøre med den microsoft ting?

Jonas

Fra : Ole

Dato : 05-10-03 12:11

"Jonas R." <corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote in message
> SNIP
>
> Hvad har det at gøre med den microsoft ting?
>
> Jonas

Suk......

Tag ikke en udannelse inden for IT.

Ole
--
vtiersat@os.dk vtiersat@os.dk vtiersat@os.dk vtiersat@os.dk
vtiersat@os.dk

Fra : Ole

Dato : 05-10-03 19:58

"Ole" <vtiersat@os.dk> wrote in message
> [...]
> vtiersat@os.dk
> ^^ ny email , kun for at tjekke vira hos brugere i denne gruppe

Der er en herinde der har virus

Denne emailadresse lavede jeg kl. 13:05 , har kun brugt
den i D.S.C , nu har jeg modtaget 8 vira.

Alle der har læst mine mails bør få tjekket deres
pc for virus.

Online:

http://housecall.trendmicro.com/
http://scan.sygatetech.com/

eller download Stinger :
http://download.nai.com/products/mcafee-avert/stinger.exe

mvh.

Ole

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 05-10-03 22:07

"Ole" <vtiersat@os.dk> skrev i en meddelelse
> Der er en herinde der har virus

Det behøves ikke være en herinde fra. Der er nogle
personer som syntes det er sjovt at bruge emailopsnappere
på usenet og derefter sende trojaner o.v. ud til de adresser.
Hvad for nogle viruser er det, forøvrigt?

/Kenneth Iversen

How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q247/8/04.asp

Fra : Sturm

Dato : 06-10-03 07:58

jeg ved ikke hvad den hedder, men det er den der er 'forklædt' som en update
fra Microsoft

Sturm

Fra : Ding-Dong

Dato : 06-10-03 09:37

Sturm skrev i en meddelelse
> jeg ved ikke hvad den hedder, men det er den der er 'forklædt' som en
update
> fra Microsoft

Så lyder det som den der hedder Gibe....
Den har jeg haft flere angreb af men fjenden var stærkt underlegen
og blev drønet ud i det elektriske univers.....
Med hygsom hilsen

Ding-Dong